ijzer los

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

ijzer los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 11:34

hey bokkers.

lady d'r ijzer zit een beetje los. Je hoort het als je stapt over de weg.
ik heb d'r nu op het land gezet (onder toezicht) en de hoefsmid gebeld.
maar hij kan pas morgen komen. Moet ik lady gewoon lekker laten staan of toch met d'r gaan stappen ofzo. Rijden doe ik liever niet!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:36

Ik zou niet extra gaan stappen, gewoon in t land laten als ze er geen last van heeft en hopen dat t morgen nog vast zit..

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 11:38

ik hoop ook idd dat het vast blijft zitten. Ik poetst d'r wel ffeis en was d'r hoeven ofzo. Ga wel wat anders doen op stal.
ze krijgt gewoon een vrije dag Haha!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:38

Je kunt best met haar gaan rijden, maar dan in stap en over harde weg. Ze zal niet zo snel het ijzer er onderuit trappen, dat gebeurt eerder wanneer ze op het land een sprint gaat trekken. Heb zelf ook de nodige keren met een paar man de wei af kunnen speuren naar het ijzer omdat meneer zich verveelde. Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:39

Ik zou het risico niet nemen en je paardje lekker een dag in de wei laten staan.
Er zit natuurlijk een groot verschil tussen een "los ijzer" en een ijzer waar een klein beetje speling op zit.
Met een heel klein beetje speling zou ik nog wel iets durven ondernemen (in de weet dat de hoefsmid op korte termijn komt).
Maar als je twijfelt en de mogelijkheid hebt om een dagje niks te doen, dan zou ik dat gewoon doen.
Fijn trouwens dat je smid al zo snel kan komen !

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 11:42

ik wilde eigenlijk gaan springen. Maar stel dat ze een tik geeft met haar achterbeen tegen dr voorbeen en een gekke sprong maakt en d'r ijzer eraf trapt (woh, heb wel een fantasie Haha! ) vind ik echt een eng idee.

ik heb d'r lekker op het land gezet. Er zit speling in, maar goed, d'r nagels zitten ook niet echt super meer vast. Lady zal d'r wel blij mee zijn denk ik. (ze heeft ook zooooo veel gedaan deze week, not , 3 dagen lang buitenrit!)