RUZIE met de boswachter vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

RUZIE met de boswachter vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 17:29

zoals iedere woensdag rij ik een buitenrit met max en een vast meisje op mijn shetlander casanova,natuurlijk gaan mijn twee hondjes (bijna) altijd mee.

het begin van de buitenrit is een drukke dorpsweg,daar loop ik ernaast voor mijn honden.daarna komen we in een polder/plassen gebied wat uiteindelijk naar 30 hectare bos leidt.

naast het fietspad is het ruiterpad(gewoon berm,hoor).

komen we bijna bij het bos aan,komt er een boswachterjeep aangereden op het fietspad,ik dacht:''daar gaan we weer''.

zegt hij:''mevrouw u moet of uw honden uitlaten of gaan paardrijden maar niet beiden tegelijk''.
uw honden moeten onder appel zijn dus aangelijnt.

ik zeg tegen hem:''waar staat het bord dat de honden vast moeten''?

zegt hij:''ja,dat staat er niet maar dat moet je maar begrijpen''.

Verward

''nu moeten fietsers afremmen voor uw honden'' zegt hij.

ik zeg:''o,ja en niet omdat uw jeep nu het fietspad verspert?'''

toen had ik het natuurlijk helemaal gedaan en mocht dus omdraaien...
verdorie,onderweg hoor ik alle fietsers dat ze mijn honden zo schattig vinden zoals ze keurig meelopen,vooral mijn teckeltje heeft veel bekijks.

eerst stond ik jaren op een stal aan de rand van het bos en daar staan aan de ingangen WEL een bordje met honden moeten aan de lijn!
nu rijd ik van deze kant eerst het poldergebied in en daar staat geen bordje,zeker weten.

stomme boswachter!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:33

Ja idd..!
Vind ik altijd vet skattig als de hondjes mee lopen.
Maar reageren die honden goed op je? en is t niet zo dat als ze iets zien ineens oostindische doof zijn!? Want dat moet dan niet hea..!

Vond het wel een mooie opmerking dat die jeep het fietspad nu verspert.

Dom dat je er nu niet meer kan rijden!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 17:38

ze luisteren zeer goed en reageren zelfs op fietsbellen,maar daarom lopen ze wel op het fietspad.maar dat zou ook zijn als ik ze aan de lijn had en daar wandelde.

zijn fietsers heilig of zo?

ik snap de bedoeling wel met de bosregels,hoor.
maar het zal me niet tegenhouden om volgende week weer eens te gaan.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:40

ja ik was ook weer gewoon gegaan hooor!

ik zeg niet dat fietsers heilig zijn hoor!

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:24

opzich heeft hij gelijk, maar als er geen bord staat. Dan kun je gewoon zeggen dat je zo dom was om dat te begrijpen....

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:56

Zover ik weet moeten honden altijd worden aangelijnd. Behalve op plekken waar het is toegestaan om honden los te laten.

Dus zo raar vind ik die opmerking van die boswachter niet eigenlijk.
En het klinkt ook alsof hij het gewoon vriendelijk kwam vertellen.

Tja regels zijn nu eenmaal regels.
Je kunt het ermee eens zijn of niet maar je kunt moeilijk iemand daar op aan kijken omdat hij zijn werk doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:27

mee eens kaj, ik dacht ook dat honden gewoon altijd moesten zijn aangelijnd

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:46

Normaal staat er een bordje als honden aangelijnd moeten worden, dus volgens mij is het ni verplicht, anders zijn die bordjes met je hond aanlijnen onnuttig. Verward Schijnheilig
Weet het ook niet zeker hoor, maar ik zie toch genoeg honden los lopen...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:16

Ik vind het niet zo raar van die man. Ik kan me heel geod voorstellen dat het irritant is als er twee hondjes op het fietspad lopen.. Ik vind het ook zwaar irritant als er hondjes op het ruiterpad lopen.. Of ze nou luisteren of niet.
Kijk jij vind je hondjes heel lief en schattig maar er zijn ook mensen die absoluut niet van honden houden, hoe klein ze ook zijn.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:20

Goeie opmerking van die jeep! OK dan! Hij moet maar aan kunnen tonen hoor dat ze aangelijnd moeten. Vroeger ging ik altijd met me buurmeisje de hei op en hun hond liep ook altijd mee. Een keer zijn we keihard weggeraced voor de boswachter!

zilla

Berichten: 1167
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Landsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:52

Pfff vermoeiend hoor die boswachters Tong uitsteken

Wij reden (alweer een tijdje terug) ook in een natuurgebied met een hond die niet aan de lijn zat.. kwam er ook zo'n boswachtersjeep langs. Boos!
Begint die man meteen door de luidsprekers te tetteren dat de hond aan de riem moet Schijnheilig Wij dus helemaal moeilijk doen met een halstertouw enzo en uiteindelijk rijd de boswachter door

De eigenaar van de hond had echt zoiets van: Schijt aan hem, mijn hond mag lekkr los lopen, dus halstertouw weer af Tong uitsteken
Kijk ik om... zie ik die jeep een stukkie verderop tussen de bosjes stilstaan!! (hoezo hij hield ons in de gaten Schijnheilig ) Toen toch maar weer snel de hond gepakt en aangelijnd Bloos !

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:04

Estragon schreef:
Ik vind het niet zo raar van die man. Ik kan me heel geod voorstellen dat het irritant is als er twee hondjes op het fietspad lopen.. Ik vind het ook zwaar irritant als er hondjes op het ruiterpad lopen.. Of ze nou luisteren of niet.
Kijk jij vind je hondjes heel lief en schattig maar er zijn ook mensen die absoluut niet van honden houden, hoe klein ze ook zijn.


wat dacht je van paarden ?hoe vaak ik wel niet lekker door t duin rijd en dan ineens een kudde honden onder mijn paard heb , en die honden zijn dan paarden gewent mijn paard is geen hond gewent !!met alle mogelijke reacties van dien en wat als mijn paard schrikt van zo'n hond naast/ onder m , en m al dan niet perongeluk een tikje geeft???begrijp me niet verkeerd ik ben gek op honden maar niet op het ruiterpad en zeker niet los , hoe vaak er ook al niet een enthousiaste kwispelende hond op de wagen af gerend is en die shet maar proberen te vluchten ......
ik hoor t die mevrouw nog zo zeggen : "doet tie anders nooit hoor"terwijl ik een pony probeer te kalmeren of mijn paard in bedwang tracht te houden zodat tie niet perongeluk iets dood trapt want dan heb ik het gedaan....
Laatst bijgewerkt door nickyu op 21-05-04 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:04

Eigenlijk snap ik die boswachter wel een beetje. Het kan wel zijn dat jouw honden netjes lopen en goed naar je luisteren maar als mensen dan zien dat jouw honden daar lopen denken ze dat zij hun honden daar ook mogen laten lopen en die zijn misschien minder opgevoed dan die van jou waardoor het wel lastig is voor de fietsers...

Maar aan de andere kant begrijp ik jou ook wel hoor, want paardrijden en honden uitlaten gaan ook best wel samen.

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:07

casanova schreef:
zegt hij:''mevrouw u moet of uw honden uitlaten of gaan paardrijden maar niet beiden tegelijk''.


*Zucht* typisch Hollands he.......stel je toch voor dat je de regeltjes overtreedt. Dit soort situaties, daar zijn onze bordjes allemaal niet op berekend. Als we alle recreatieve handelingen maar zo maar door elkaar gaan gooien, zou het hier een gekkenhuis worden he Haha! Vermoeiend hoor, wonen in papiertjesland Gaaaap

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:35

kaj schreef:
Zover ik weet moeten honden altijd worden aangelijnd. Behalve op plekken waar het is toegestaan om honden los te laten.

Dus zo raar vind ik die opmerking van die boswachter niet eigenlijk.
En het klinkt ook alsof hij het gewoon vriendelijk kwam vertellen.

Tja regels zijn nu eenmaal regels.
Je kunt het ermee eens zijn of niet maar je kunt moeilijk iemand daar op aan kijken omdat hij zijn werk doet.


klopt staat zelfs in de Nederlandse wetgeving en in de APV (algemene plaatselijke verorderning (aanvullende laatselijke regels)).

Jij kunt het misschien wel leuk vinden je hondjes mee het bos is maar helaas zijn er ook mensen/paarden die het minder lollig vinden.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:12

Ik ben het mee eens dat je de honden aangelijnd hoort te hebben. Bij mij in het bos staat alleen bordjes waar de honden juist WEL los mogen. En verder is het idd niet prettig als er een vrolijk kwispellende hond op jou bange paardje komt afgerent.
Maar het is onzin dat je niet mag paardrijden en honden uitlaten tegelijk, dan zouden er hier heel wat mensen op de bon moeten!

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:16

Tjah, sommige boswachters...

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:54

Ik kan die boswachter eerlijk gezegd ook wel begrijpen. Ik heb namelijk zelf een bloedhekel en aan vreemde loslopende honden die vrolijk afgestormd komen op mij of mijn paard, zeker als het wat grotere zijn want dan voel mij helemaal niet veilig. Jouw honden kunnen misschien netjes langs je op lopen, ik heb helaas al enkele keren een hond meegemaakt die plots niet zo braaf naar het baasje luisterde, dus ik zie honden liever aangelijnd,ik hou mijn paard ook vast als ik naar buiten ga.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:25

opzich geef ik je wel gelijk, als honden gewoon echt kei goedluisteren, vind ik aanlijnen altijd zo onnuttig. Maar volgens mij moeten je honden inderdaad altijd aangelijnd zijn. Meestal staan hond aanlijn bordjes alleen op plaatsen waar in de buurt ook plaatsen zijn waar de hond wel los mag!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:31

boswachters kunnen erg vervelend zijn Boos!
mijn advies: als je ze ziet snel weggalloperen Tong uitsteken
al gaat dat een beetje moeilijk met honden...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:09

Weg galopperen als je een boswachter ziet Verward
Lijkt mij dat je als ruiter juist moet proberen de boswachter te vriend te houden, wat moeten ruiters uiteindelijk zonder bos? Wij willen immers door de mooie natuur kunnen rijden buiten, als iedereen zich zoveel mogelijk aan de regels houdt kunnen we daar tenminste van blijven genieten.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:09

Verbaasd me niets hoor, ruzie met een boswachter (spreek uit ervaring Haha! )
En dat van je hond..... indien honden daar ALTIJD los mogen lopen vind ik dat die boswachter geen recht van klagen heeft als jou hond daar ook los loopt maar alleenmaar omdat je op een paard zit gaat hij zeiken!Slaat nergens op. Het wordt pas anders indien honden daar idd niet losmogen.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:13

Het is nou eenmaal zo dat honden niet los mogen lopen. Jammer maar helaas, staat gewoon in de wet. Dus helemaal niet zo verwonderlijk dat die boswachter daar wat van zegt!

Vind het overigens zelf vaak nogal zwak als je mensen ergens op aan spreekt dat ze iets fout doen, dat die mensen dan terug gaan roepen, Ja maar jij.... Dus die opmerking over z'n Jeep, tja.. die man doet gewoon z'n werk.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:20

casanova schreef:
''nu moeten fietsers afremmen voor uw honden'' zegt hij.
ik zeg:''o,ja en niet omdat uw jeep nu het fietspad verspert?'''

haha geweldig OK dan!
maar inderdaad wel banketstaaf dat je moest omkeren, terwijl het nergens stond aangegeven. stomme boswachter Tong uitsteken

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:20

In de meeste bossen staat bij de ingang een bord met de regels... zo staat er ook vaak wel op of honden zijn toegestaan en zoja, los of aangelijnd.
Ik ken dus niet de regels van dat bos waar zij de boswachter is tegengekomen, maar als ik het zo lees lopen daar meer honden los (en lijkt het dus te mogen) In DAT geval vind ik het dus een zeer kinderachtige boswachter.

Had de hond idd aangelijnd moeten zijn, kijk dat was zij weldegelijk fout.