Foto's hindernissen SGW Ambt delden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Foto's hindernissen SGW Ambt delden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 23:38

Dit zijn de hindernissen van de M pony's.. Voor diegene die zondag nog moeten starten, ik hoop dat julie er wat aan hebben. Sorry dat ze zo onduidelijk zijn, ze zijn vaak lopend genomen..

Afbeelding
Het losrij hindernisje

Afbeelding
De start

Afbeelding
de tijden

Afbeelding
hindernis 1

Afbeelding
Hindernis 2

*van hindernis 3 geen foto*
Afbeelding
hindernis 4a

Afbeelding
4b

Afbeelding
4c (afsprong)

Afbeelding
5 (hooiruif)

Afbeelding
6a

Afbeelding
6b

Afbeelding
6 alternatief

Afbeelding
7

Afbeelding
8

Afbeelding
8

Afbeelding
8 alternatief

Afbeelding
9

Afbeelding
9

Afbeelding
10

Afbeelding
11

Afbeelding
12a (waterbak insprong) je mocht er ook inlopen

*van 12b geen foto*

Afbeelding
12c

Afbeelding
de koe bij hindernis 13 Haha!

Afbeelding
13

Afbeelding
14

Afbeelding
15

Afbeelding
16

Afbeelding
16 B

Afbeelding
17

Afbeelding
finish

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:46

Gave hindernissen zeg Cool krijg al helemaal zin om te crossen *LOL*
Maar is hindernis 17 een opsprong en afsprong of zo iets Verward wat is daar precies de bedoeling???

Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:10

Ik zou zeggen doe je best met die hindernis om erop en af te springen, hijs maar 80 CM breed ofzo.. Tong uitsteken

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 12:15

De bedoeling is om er over te springen!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:30

Ah ik zie dat ze weer van alles veranderd hebben en het ziet er weer hartstikke gaaf uit!
Ben benieuwd wat er voor mij van deze sprongen over blijft voor de B paarden.....
Die visbak 6b was het of zo is ook erg gaaf!!!
Vond trouwens hoe ze dat vorige jaren hadden met een triple en dan een trakhener ook erg leuk, daar kon je zo lekker op doorrijden!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:34

Het ziet er gaaf uit allemaal.... maar de veiligheid?
Het lijkt bij sommige dat het erg vast staat.... bij hindernissen is het vaak zo dat als paarden hun benen stoten en dat de balken er af vallen..... is dat hier ook het geval?


Maar goed ik heb er weinig verstand van Schijnheilig Het is iets wat door mijn hoofd heen spookte toen ik de foto's bekeek....

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:36

Bij SGW's is het in het onderdeel uithoudingsproef juist niet de bedoeling dat de balken eraf kunnen vallen.
Alle hindernissen zijn dus vast.
Voor de veiligheid wordt er op sommige sprongen gebruik gemaakt van breekbomen, dit zijn kunstof bomen die kunnen breken als een paard er bovenop springt bijvoorbeel.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 13:47

chantal_cs schreef:
Ah ik zie dat ze weer van alles veranderd hebben en het ziet er weer hartstikke gaaf uit!
Ben benieuwd wat er voor mij van deze sprongen over blijft voor de B paarden.....
Die visbak 6b was het of zo is ook erg gaaf!!!
Vond trouwens hoe ze dat vorige jaren hadden met een triple en dan een trakhener ook erg leuk, daar kon je zo lekker op doorrijden!


idd 6 is veranderd. Maar ook dit jaar waren daar veel weigeringen op. En je kunt nog steeds lekker doorijden. Maar moet jij zondag starten?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:51

Ja ik heb zaterdag dressuur en ga dan ook even crosslopen en dan zondag springen en cross!
Ben zeer benieuwd hoe Lucky het nu weer oppakt! Voor haar een 2e cross en ze is nog super onervaren.
Ik weet nu al dat het op hindernis 2 flink doorrijden wordt, ze snapt nog niet helemaal dat ze over heggen heen kan! haha

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 14:03

Iig alvast heel veel succes..

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:06

Vorig jaar waren er op de combinatie 6ab ook veel weigeringen, op die visbak had ik vast niet verwaht dat er minder weigeringen zouden komen!
Het zijn vooral de ruiters die daar tegenop zien he!

Hoop dat ik met Lucky de combinatie 6ab ook mag springen, zou een goede oefening zijn! Ben vast niet van plan het alternatief te pakken...

Miky0

Berichten: 225
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:46

volgens mij mag/moet je die ook wel jah Chantal... en alvast succes dan..

Femke lieve schat, veiligheid? Tjah wat is veilig, een paard ziet ook wel in dat deze hindernissen vast zijn en je ze er dus niet zo af kan tikken... Als je gewoon normaal rijd, dan is het "volkomen" veilig. Helemaal veilig is iets in de paardensport natuurlijk nooit he.. Knipoog

Er zijn ook heel veel mensen die dit tegenspreken. Maar deze mensen hebben vaak zelf nooit SGW gereden en weten helemaal niet hoe het eraan toe gaat, als er dan eens wat mis gaat wijzen ze meteen van zie je wel hoe gevaarlijk het is. Dat komt omdat mensen vaak alleen de negatieve dingen willen horen!

Maar als je fatzoenlijk rijd is het niet zoveel meer risico er als een parcours springen, daar gaat ook eens wat mis hoor! veel mensen zien dit vaak niet in en denken dat SGW ruiters gewoon "roekeloos" en gevaarlijk. En dat we ons paard kapot rijden enzo... Maar als je waarschijnlijk gaat kijken welke ruiter het zuinigts op zijn paard is kom je waarschijnlijk bij de SGW ruiter uit.. Maja hier heb je onenigheden over natuurlijk

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:18

Heftig Tong uitsteken Ik heb er zin in Haha!
Ik ben nu eventjes aan het kijken op de site van SGW Ambt Delden bij de lijst van hindernissen en zie dat ik veel de zelfde hindernissen als jou moet springen. Alleen verlagen ze het dan vast en zeker Knipoog
Alleen 11 & 15 moet ik niet. Dus ik heb zeker wel veel aan deze foto's. Ben ik al wat meer voorbereid Haha!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 22:46

New-Forest schreef:
Heftig Tong uitsteken Ik heb er zin in Haha!
Ik ben nu eventjes aan het kijken op de site van SGW Ambt Delden bij de lijst van hindernissen en zie dat ik veel de zelfde hindernissen als jou moet springen. Alleen verlagen ze het dan vast en zeker Knipoog
Alleen 11 & 15 moet ik niet. Dus ik heb zeker wel veel aan deze foto's. Ben ik al wat meer voorbereid Haha!


Je weet nu al wat voor gevaren je te wachten staan Haha!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:08

chantal_cs schreef:
Bij SGW's is het in het onderdeel uithoudingsproef juist niet de bedoeling dat de balken eraf kunnen vallen.
Alle hindernissen zijn dus vast.
Voor de veiligheid wordt er op sommige sprongen gebruik gemaakt van breekbomen, dit zijn kunstof bomen die kunnen breken als een paard er bovenop springt bijvoorbeel.



Ow oke... zoals ik al zei.... heb er geen verstand van Haha!
Bedankt voor de aanvullende info Knipoog

Het ziet er leuk uit!!
En ja aan elke tak van de paardensport zit een risico!

BTW die vraag was niet bedoeld om te zeuren dat deze sport gevaarlijk is of wat dan ook.... het was iets dat me opviel.

Veel plezier!

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:17

Op hindernis 6a en b waren vorig jaar best veel weigeringen ja. Ik had ook al een tip van mn vader gekregen om daar goed het been eraan te houden want je springt daar als het ware het 'donker' in. Dat zal nu nog wel hetzelfde zijn.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 18:17

andrea16 schreef:
Op hindernis 6a en b waren vorig jaar best veel weigeringen ja. Ik had ook al een tip van mn vader gekregen om daar goed het been eraan te houden want je springt daar als het ware het 'donker' in. Dat zal nu nog wel hetzelfde zijn.

jah idd.. er wordt daar ook veel het alternatief genomen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 21:38

Ik zal dit topic maar niet aan m'n zusje laten zien. Die baalt dan vast heel erg dat ze niet kon meedoen. Maar goed, wij hebben ons prima vermaakt in Parijs, ook leuk! Lachen

Wat die vaste hindernissen betreft: die van ons lijkt zich ervan bewust te zijn dat die hindernissen vast zijn. Hij tikt ze iig nooit aan, terwijl hij in een parcours nog wel eens een balkje wil laten vallen. In een cross is hij altijd net wat voorzichtiger, heel apart. Ben wel benieuwd of andere crossers dat herkennen.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:39

Die van mij was in de cross ook erg voorzichtig, in het springparcours moest ik altijd helpen...balken vallen toch wel Knipoog
(gelukkig is otje anders Lachen )

Ik baal echt dat ik niet mee kon doen, ik wil ook weer Gleukkig heb ik in Ede eindelijke een startplaats kunnen bemachtigen Party!!