Stelling: eigen paard = interessant op feestjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Stelling: eigen paard = interessant op feestjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 10:36

Hebben jullie daar ook zo'n last van? Altijd als ik op een verjaardag of feestje ben en men hoort van een ander dat ik paarden heb gaat het de rest van de avond over paarden.

Ik vind het niet erg om af en toe eens wat uit te leggen en te vertellen, maar vaak is het de hele avond lang. Je krijgt dan zo'n groepje om je heen: "ik hoorde dat jij 2 paarden heb, dat is wel druk zeker?" En vervolgens krijg je de rest van de vragen: wat kost dat, wat voor paarden heb je, wat doe je ermee, waarom heb je er 2 enz. enz. enz. En ik kom de rest van de avond niet meer aan een normaal gesprek toe.

Mensen er is meer in het leven dan paarden alleen, ik kan ook best meepraten over werk, uitgaan, studeren en weet ik veel wat voor overige onderwerpen!! Sterker nog, het gepraat over paarden komt me echt op een gegeven moment de neus wel uit!!!

Vroeger, toen ik nog geen eigen paard(en) had was ik lang zo interressant niet, waarom nu dan wel???

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:43

Nee weinig last van.
Wel komen er mensen naar mij toe om te vragen of hun dochter niet op mijn paard kunnen lessen.... want de manege is zo duur Scheve mond

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 10:51

Die ken ik ook ja. Ik zeg dan altijd maar dat mijn paard duurder is dan een manege. Als ze dan vragen waarom is mijn antwoord, "wat denk je dat ie mij kost?" Helpt meestal wel. Of ik zeg dat dat niet zo'n goed idee is omdat ze niet zo van kinderen houd (is de grootste kindergek, maar dat hoeven zij niet te weten).

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:16

De meeste verjaardagen waar ik kom zijn van paardenmensen dus daar gaat het bijna altijd over paarden Haha!
Bij familie heb ik het er bijna nooit over. Die vinden het toch niet interessant of alleen maar eng en vies...

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:17

Ik heb daar ook niet zo heel veel last van.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:33

Opzich niet zo heel veel last van, de ene keer wel en de andere keer niet.
Alleen op mijn werk snappen ze er geen biet van, die denken dat elk paard een manege paard is.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:35

Verzorgpaard blijkbaar ook Knipoog. Gisteren feestje met de familie en iedereen wilde uiteraard weten hoe het met linards gaat! Lachen haha

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:37

Wisselt een beetje qua gezelschap. Soms gaat het gewoon niet over paarden, soms wel.
Ik heb ook nog wel gehad dat er dan op een verjaardag aan mij gevraagd werd hoe het met het paard ging en dat dan vervolgens persoon in kwestie alle paardenverhalen van 15 jaar terug ging vertellen toen ze zelf nog een verzorgpony had. Dat was wel leuk voor even, maar later heb ik dat toch omgestuurd.
Meeste verjaardagen wordt er wel even geinformeerd naar het paard, maar dat is meer zoals je ook informeerd naar een poes, hond of ander huisdier (alles nog goed? zit nog lekker in zn vel?).

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 11:47

Ja Apple, die verhalen bedoel ik dus, mensen rijden zelf op een manege of hebben vroeger ooit eens gereden en dan kom je daar dus haast niet meer van af. Dan krijg je de vehalen hoe moeilijk het is om een bijrijdpaard te vinden (ligt vast niet aan hun zelf) en dat die manegepaarden zo saai zijn (maar als een paard een bok geeft liggen ze er gillend naast). Of je hebt mensen die al wel een bijrijdpaard hebben en al hun ervaringen met je willen delen; bokt die van jou ook als je hem een tik geeft??

Ik had het laatst nog op een feetjes, ik kwam er nit meer van af, steeds het verhaal weer een stukje omgedraaid: "oh dus je studeerd? Wat leuk, wat voor studie doe je?" Vervolgens krijg je kort antwoord en word het gesprek weer op de paarden gebracht...

Even is het wel leuk ja, maar niet de hele avond...

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:52

Ik weet precies wat je bedoelt ja Haha!.

Gelukkig zijn mijn vrienden redelijk verdeeld: 'vrienden van stal' en 'vrienden van elders (die dus ook nog nooit iets met paarden te maken hebben gehad)'.
Van de 'vrienden van elders' weet ik inmiddels wie er met mij over paarden willen gaan praten, dus dat kan ik vaak wat sturen Lachen.

Het wordt anders ook zo eenzijdig. Je zit al veel bij je paard, het praatje gaat al vaak over paarden, dus dan is het wel lekker als je een keer een ander gespreksonderwerp hebt (er is meer in het leven dan paarden).

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:53

als ik vertel dat ik een paard heb gaat iedereen er vanuit dat ik homo ben...

pmarena

Berichten: 48082
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:56

Ik vind het altijd ZO irritant als mensen tegen me beginnen over paarden...bleeegh op zo'n toontje net alsof je een 10-jarig pennymeisje bent dat helemaal wezenloos van haar paard is... *ieks* Scheve mond

Zo vind ik het ook gruwelijk om kaarten te krijgen met een paard erop....

Ik heb helemaal niet zo'n zin om over paarden te praten met mensen die er bij kijken alsof je de hele dag aan dat paard staat te kammen als je er 1 hebt Tong uitsteken

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 12:07

idd, zoals ik al eerder zei, er is meer in het leven dan paarden. Het vreemde is dat mijn vrienden 'uit de paarden' veel minder over paarden beginnen dan vrienden die er weinig tot niets mee doen. Mijn 'vrienden uit de paarden' hebben zelf paarden en dus ook vaak de behoefte om eens over iets anders te praten. Zij begrijpen ook dat hoe gek ik ook ben op mijn paardjes er meer in het leven is. Mijn leven bestaat niet alleen uit paarden (heb ook bokt Tong uitsteken ) maar ook ik werk, ga uit, kortom heb een leven...

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:14

Niet alleen op feestjes Boos!
Ik heb een pony waar je iedereen zon beetje wel op kunt zetten (zolang ze dr maar niet aan t werk willen zetten Knipoog) en mn zusje heeft een paard waar je bijna niemand op kunt zetten, dus raad eens wie er altijd de klos is en dr pony altijd als hobbelpaard mag laten gebruiken Boos!
Nichtjes en neefjes die alleen maar komen om te rijden, blech, wat heb ik daar een hekel aan. En ik weet ook heus wel dat als ze een rondje op Goldy hobbelen dat ze niet meteen verprutst is voor de rest van dr leven, maar het is wel irritant!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:20

Op zich vind ik het nooit zo erg om gezellig over mijn paardje te kletsen.
T enige waar ik me een beetje aan stoor is dat sommige mensen denken dat je niks hoeft te doen omdat het paard toch al het werk doet... Verward Haha!

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:22

SuperPepeijn schreef:
als ik vertel dat ik een paard heb gaat iedereen er vanuit dat ik homo ben...


Ja, of je moet er al als een boer bij lopen en alleen stoere praatjes hebben over dat meiden niks met paarden kunnen en dat die veel te zachtzinnig zijn met paarden... En ze alleen maar leren schooien en er mylittleponies van maken. Ohja en je moet zelf als een ruige boer met paarden omgaan, niet te vergeten.. Scheve mond

(De vriend van mn vriendin is er zoeen en die kan ik dus écht niet uitstaan! Ohja en mn neef ook en die meent ook altijd alles beter te weten.. Boos! (Hij heeft ondertussen wel een paard gehad waar ie op een gegeven moment zelf bang voor werd en niet meer aankon, hij kon mn niet eens zelf van t land naar de stal brengen Scheve mond en hij zou mn zusje helpen met longeren van dr paard die een gebruiksaanwijzing heeft, dus hij met zn eigenwijze kop bezig, nou ja je raad t al ging op zn kant verkeerd, maar ja, dat lag aan t paard niet aan hem natuurlijk Gaaaap )

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:31

Ook leuk, van die meiden die nog geen hoi zeggen, en dan een keer horen dat je een paard hebt, en dan ineens"owh, wat leuk..." en ineens doen alsof ze je beste vriendin zijn Misselijk
En er dan ook meteen van uit gaan dat je dan toch wel poen zat zal hebben.
waar denk je dat dat geld heen gaat...

Ben hartstikke trots op mijn meissie maar op zulke momenten hou ik vaak even mijn mond over haar Haha!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:31

SuperPepeijn"]
als ik vertel dat ik een paard heb gaat iedereen er vanuit dat ik homo ben...
[/quote]

*LOL* Ja, die visie hebben veel mensen.. Alle mannen die paardrijden zijn vast homo Tong uitsteken

Op dit moment heb ik niet zoveel last van mensen die maar door blijven vragen over Winnie.. ( eerlijk gezegd ben ik ook niet zo heel snel uitgepraat over hem Tong uitsteken )

En er word tijdens verjaardagen wel naar hem gevraagd, maar er is niemand in mijn familie die perse een rondje op hem wil rijden Tong uitsteken

[quote="Ethelate schreef:
Ook leuk, van die meiden die nog geen hoi zeggen, en dan een keer horen dat je een paard hebt, en dan ineens"owh, wat leuk..." en ineens doen alsof ze je beste vriendin zijn Misselijk :


Zo'n collega heb ik hier, die deelde vorige keer mede dat ze wel een keertje wilde komen rijden.. Bloos!

* was d'r helemaal vergeten* Bloos

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:02

dat ken ik ook wel,als ze horen dat je een paard hebt,zijn ze soms zo onder de indruk,alsof het zo bijzonder is.

En jongens die paardrijden,dat ze meteen denken die is homo,vindt ik echt zooo stom he,een meisje is toch ook niet lesbie als ze op voetbal zit.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:23

Heb ik geen last van. Ik vind het juist leuk als ze naar mijn paarden vragen. Maar ik ga nooit naar feestjes dus dat scheelt... Knipoog

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:09

op feestjes kom ik uiterst zelden, maar op mijn werk denken ze dat je miljonair moet zijn om een paard te kunnen houden en dan kost het zoveel tijd, die je beter kunt besteden aan het voorbereiden van je werk en dan nog de risico's die je loopt...... en ze beginnen er dagelijks over bij de lunch, doodziek word ik ervan! Clown
Toen ik nog honden had waren die het onderwerp van gesprek met als doel mij ervan te overtuigen dat je geen dieren kunt houden als je een baan hebt Scheve mond

Ik heb nu een collega die ook een paard heeft: ze woont in A'dam, heeft haar paard bij haar weekendhuisje in Drente, op een manege, heeft er geen omkijken naar behalve in het weekend rijden, ze snapt niet dat ik er zoveel tijd aan besteed, dat is toch helemaal niet nodig?????? Cool

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:20

SuperPepeijn schreef:
als ik vertel dat ik een paard heb gaat iedereen er vanuit dat ik homo ben...


en is dat dat niet zo Tong uitsteken

Sorry, maar ik zorg er ook voor dat dat soort verhalen de wereld inkomen. In de dressuursport is dat immers ook bijna altijd zo.

Anyway, ik heb er geen last van op verjaardagen. Ik probeer zelf zo snel mogelijk het onderwerp paard te vermijden, omdat ik niet de indruk wil wekken dat ik het nergens anders over kan hebben.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:30

Volgens mij ligt het er heel erg aan in wat voor gezelschap je bent Knipoog
Wanneer ik op een verjaardag zit bij iemand ik ken via de paarden, dan gaan daar vaak gesprekken over. Maar als ik met een aantal onderwijsmensen op een verjaardag zit, gaat het daar weer vaak over.
Kom ik bij een oom van mij op visite dan gata het juist weer vaak over computers en digitale camera's en dergelijke.

Wat ik wel vervelend vind, is als ik op een feestje ben waar ook kinderen zijn.
En er wordt dan gezegd dat de kinderen maar eens iets aan mij moeten laten zien omdat ik ook juf ben. Of dat ze maar eens goed moeten luisteren wat zij (ik dus) is een juf van een school.
Dat vind ik vervelender dan wanneer mensen mij naar mijn paard vragen. Knipoog

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:08

Bij de meeste verjaardagen gaat het hoouit 5 minuten over paarden, als je de enige bent die er veel van weet voelt de rest zich al snel dom en hebben ze het maar over iets anders Tong uitsteken

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 17:54

Het onderwerp paard vermijd ik ook zo veel mogelijk ja: "hoe gaat het met je paarden?" "Goed hoor, gewoon z'n gangetje." Meestal is er dan alleen helaas wel weer ergens iemand die er dieper op in wil gaan of een discussie uit wil lokken. Zoals ik al zei, ik vind paarden heel erg leuk hoor, maar er is meer in het leven.