Reality-show op tv: win een baby!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Reality-show op tv: win een baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 10:25

Dit gaat dus echt helemaal te ver. Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt!
Boos!

De fantasie van makers van reality-shows kent geen grenzen. In Amerika kun je al een baby winnen. In Singapore kunnen echtparen meedoen aan de wedstrijd 'Wie zet als eerste een baby op de wereld?'

De telefoons bij het Amerikaanse tv-station ABC rinkelen onophoudelijk. Zelfs voor veel Amerikanen heeft ABC dit keer de grenzen van ranzigheid op tv - in de VS toch al het meest opgerekt - ruimschoots overschreden. De kritiek richt zich op de reality-show 'Be My Baby' die vandaag van start gaat.

De hoofdrollen zijn weggelegd voor vijf kinderloze echtparen die wanhopig op zoek zijn naar een adoptiekind. De hoofdprijs is het zoontje van de 16-jarige Jessica. De tienermoeder wordt begeleid door Barbara Walters die grote faam heeft opgebouwd als tv-journaliste. Walters heeft ook ervaring met adoptie: zij heeft een aangenomen kind.

Elke vrijdag volgen de tv-camera's van ABC de ontmoetingen van Jessica en de vijf echtparen. De jonge moeder zal op basis van haar ervaringen en uitgebreide interviews met de stellen uiteindelijk de adoptiefouders kiezen.

,,Ik heb de show natuurlijk nog niet gezien, maar het lijkt erop dat de honger van ABC naar een nieuwe reality-show een dieptepunt heeft bereikt. Vooral omdat er kinderen, baby's in hets pel zijn'', aldus de radiojournaliste Jane Braverman, zelf ook adoptiefouder. ,,Mijn zoon vroeg me toen hij op tv het promotiefilmpje zag: Hoe kan een kind nu de hoofdprijs zijn in een show?''

Singapore maakt zich intussen op voor een reality-show waarin tien stellen uit diverse landen gaan uitmaken wie als eerste een baby op de wereld zet. De bedenker van het programma is de 33-jarige dr. Wei Siang Yu. ,,Ik zit te denken aan de titel 'Seks in de seksloze stad'', aldus Yu.

Volgens hem hebben verscheidene grote tv-stations op een conventie in Parijs onlangs grote belangstelling getoond. ,,Waarom? Omdat de uitslag natuurlijk uiterst onvoorspelbaar is!'', zegt Yu. ,,Er zit ook een biologisch element in. Je ziet de vrouwen veranderen.''

Het eerste deel van de show wordt later dit jaar opgenomen in Singapore - een stadstaat ten zuiden van Maleisië - waarna het hele circus verhuist naar een verlaten eilandje. ,,We filmen natuurlijk niet de geslachtsgemeenschap'', aldus Yu. ,,Je kunt seks op andere manieren in beeld brengen. Het gaat ook om seksuele rituelen, hoe je je partner stimuleert, hoe je je partner aanraakt.''

De echtparen moeten ook een eigen cultuur uitdragen. Yu: ,,Voor de Amerikanen kan het spierkacht zijn, voor de Japanners Zen.'' In tegenstelling tot de ABC-show in de VS krijgt het idee van Yu bijval van de overheid en de bevolking. De regering ziet er een aanmoediging in aan de Singaporezen om iets te doen aan het almaar dalende geboortecijfer.

Om de bevolking op het huidige peil te houden moet elke vrouw in de stadstaat 2,1 baby ter wereld brengen. Nu is bedraagt dat gemiddelde 1,4. Premier Goh Chok Tong gebruikte zijn nieuwsjaarsrede zelfs om iedereen aan te sporen daar iets aan te doen. ,,Toegegeven, kinderen opvoeden is niet altijd even gemakkelijk maar ik kan u verzekeren dat zij elke opoffering waard zijn'', zei de premier.

Yu, ook wel dr. Love genoemd, hoopt dat hij met de show een middel heeft gevonden om Singapore te genezen van zijn 'impotentie'. ,,Mensen moeten meer naar hun lichaam luisteren en er van genieten. Als je hier in Singapore na tien uur 's avonds lawaai maakt, begint de buurman op je deur te kloppen. Dat kan dus niet, mensen kunnen niet zonder seks.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:32

gezellig voor dat kind joh... (ik bedoel later, wanneer het dit allemaal beseft) Frusty
hoeveel kinderen die ter adoptie zijn afgestaan zitten al niet met vragen als "waarom wilde mijn eigen moeder me niet? hield ze niet van me? was ik bepaalde opofferingen niet waard?"
krijg je er nu ook nog bij: "ik was zo waardeloos dat ik de inzet van een spelletje werd" en "mijn adoptieouders hebben mij gewonnen als prijs in een spelletje"

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:36

Jezus,wat een zieke lui zijn dat toch
Een beetje lopen spelen met levens..Wil dat land eigenlijk wel serieus genomen worden...BAH Misselijk

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:51

Wanneer kun je opa's en oma's winnen in spelletjes? Of misschien nieuwe ouders? Ongelofelijk... Dat ze hier mee weg komen! Zelfde geldt overigens voor dat programma over wie als eerste een kind heeft, mijn god nog an toe... Laat die mensen dat lekker zelf regelen als ze er aan toe zijn, zowel financieel als geestelijk gezien...


Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:52

NOu ja waar slaat dat nou toch weer op. Een beetje om een baby gaan stijden. Als je er dan toch zo graag 1 wil ga dan naar de spermabank of doe er zelf een beetje moeite voor!
Dan heb je je kind tenminste nog een goede uitleg te geven later... ipv. Ja ik heb je gewonnen. Verward
Echt ziekelijk!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:52

Schandalig, dat kán je gewoon niet maken...
Je mag van mij eigenlijk alles wel als prijs van een show doen, alhoewel sommige dingen gewoon ook te ver gaan, maar een KIND dat doe je toch niet als prijs! Alleen al dat je dat kan bedenken, en dat je daarna nog mensen vind die samen met jou zo'n show gaan maken!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:52

Jeetje betaalchip in je arm... win een baby
Het is niet een poesje... maar menselijk vlees en bloed waar mee word gesjoemeld

Vind het niet kunnen!!

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:03

Nou , ja , toen ik de topic-titel las dacht ik ook van : Verward

Maar nu ik het zo lees vind ik het allemaal nogal meevallen en zeker niet schandalig ofzo... Lachen

Die koppels willen dolgraag een kindje adopteren en normaal gesproken zijn er geen camera's bij en lukt dat ze misschien uiteindelijk op weet-ik-wat voor manier , kennen ze de echte moeder helemaal niet en weten de achtergrond van dat kind misschien niet , wie weet is het wel een kindje dat van een moeder in een arm land "afgepakt" is ofzo...

Ik ga er even vanuit dat dit gewoon stellen zijn die dolgraag hun liefde aan een babietje willen geven maar zelf onvruchtbaar zijn of wat dan ook.

Dan is er een 16-jarig meisje dat fijne adoptie-ouders voor haar babietje zoekt , en die heeft dan de mogelijkheid om uit verschillende stellen te kiezen , ze te leren kennen .... voordat ze een beslissing neemt.

Lijkt me een prima regeling , meisje weet waar het kindje naartoe gaat en kan zelfs ZELF de adoptieouders kiezen , die ouders kunnen op een eerlijke manier een babietje krijgen waar ze zo naar verlangen , en dat kindje een goed leven bieden.

Mooi toch ? Lachen

Er staat alleen een camera bovenop...tsja.

Normaal heb je weinig te kiezen denk ik als je een kindje afstaat voor adoptie en moet je maar hopen dat het goed terechtkomt... in deze situatie heb je er toch net wat meer kijk op denk ik.

Het ligt aan de uitvoering van het geheel en de instelling van de mensen die er aan mee doen , maar op zich vind ik het helemaal niet slecht !

(als je even verder denkt)

Ik denk niet dat je het moet zien als het winnen van een prijs (kind) ,
maar gewoon het proces van fijne adoptieouders uitkiezen , de situatie van beide partijen erin , en dan wordt er het meest geschikte stel gekozen .... meer een soort documentaire dan een spelshow dan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:06

Dit is echt om van te kotsen en dan nog netjes gezegd . En als dat kind het later allemaal gaat beseffen, waarom deed mijn moeder me toch in een reality show en werd ik afgestaan? . Ziek is het gewoon...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:07

En wat als het nou met geen van de 5 klikt? Je bent toch verplicht je kind af te staan... En dan nog is het geen garantie dat je kind goed terecht komt, ik kan me ook erg netjes en rijk voordoen terwijl ik in feite een asociale prutsmuts ben die op de straat leeft...

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:11

Tsja , zo gaat het anders ook met adoptie , nu staat er alleen een camera op...

Ik ga er even vanuit dat die stellen helemaal gescreend zijn door adoptiebureaus en al jaren hiermee bezig zijn...

Zoals het hier omschreven staat zie ik het iig voorlopig even als een documentaire en niet als een spelshow Lachen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:14

Dat wist ik 2 weken geleden al, gewoon achterlijk. Wie verzint het!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:17

Ach, in America wordt er veel gerommeld met het adopteren en verkopen van baby's. Vind het niet wereldschokkend dat er een televisieprogramma over komt.

Ik neem aan dat de ouders aan de eisen van adoptieouders voldoen en dus moet het voor het kind niet echt een groter probleem zijn dan een "normale" adoptie.

Maar de vraag blijft waar deze programma's eindigen......

Davinia_
Berichten: 7033
Geregistreerd: 05-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:18

Jeetje, wat ontzettend achterlijk Boos!

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:34

>;) Dit geloof ik niet....
Gaat gewoon te ver! Scheve mond

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:35

Ja ik had dat gelezen van de week in de krant, dat gaat toch echt te ver.
De wereld wordt echt bizar.

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:38

Vroeger had je nog de "ooievaar" of in het ergste geval het "tussen de boerenkool vinden".
Nu kun je je kind met een gerust hart vertellen dat hij/zij in een spelletje gewonnen is.

Tssk...

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:46

denk maar zo: Je was de hoofdprijs

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:49

Pablolover schreef:
denk maar zo: Je was de hoofdprijs


Ja zo is het ook maar weer ! OK dan! Haha!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:58

Dit is gewoon te erg, je gaat toch niet over tv je kind 'verkopen''
echt te walgelijk.

pmarena

Berichten: 48104
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:11

Wie heeft het nou weer over verkopen Verward