Een klein beetje hoop..!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Een klein beetje hoop..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 12:02

Zou het dan toch nog goedkomen? Ik durf bijna niet meer te hopen maar ein-de-lijk gebeurt er weer eens iets positiefs!!

Na 3/4 jaar getob is artritis in het bekken geconstateerd: een diagnose waarbij ik (ook eindelijk) het gevoel had dat het klopte. Mijn paard is vorige week vrijdag (10 dagen geleden) ingespoten en de eerste 2 weken waren essentieel. Vanaf donderdag loopt hij zoals ik hem vanaf januari niet meer gezien heb: rechtsachter niet meer zo kort en een stuk makkelijker! Vrijdag moet ik terug voor controle en dan gaat hij voor het eerst weer onder het zadel. Daar was hij normaal veel slechter dan aan de longe, dus ik ben érg benieuwd! Ik blijf nuchter want zoals gezegd durf ik nauwelijks nog te hopen, maar het longeren gaat écht goed...

Spannend...!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:03

Wow, Lot, dat zijn echt goede berichten, ik duim met je mee voor a.s. vrijdag!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:17

Ik zal inderdaad niet te vroeg juichen,maar stiekum toch wel wat hoop hebben als ik in jou schoenen stond!
Ook ik zal voor je duimen vrijdag dat het positief uit zal pakken!
Succes !
Lundi

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:17

ik hoop ook van harte dat het goede berichten blijven!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 12:17

Thanx!!! Ben in ieder geval al blij dat hij zich super voelt en dat hij de wei weer inmag: iets wat 6 weken geleden ondenkbaar was! Man wat ga ik genieten van mijn eerste buitenrit...

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:21

Wauw, dat is zeker goed nieuws, al is het logisch dat je nog niet te vroeg wilt juichen.
Top hoor, nu hopen dat de stijgende lijn er in blijft zitten, dat hebben jullie wel verdiend na die lange tijd

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 12:27

Dat is geweldig nieuws! En idd nu hopen dat het steeds beter en beter wordt!
Ook ik duim voor vrijdag! Ik hoop dat je goed nieuws krijgt daar!

scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:15

ik leef met je mee en duim dat je vlug op je eerste buitenrit bent, nog even doorbijten, het loont!!!!!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:32

Wow Lot, dat klinkt goed OK dan! en ik hoop echt van harte voor je dat je gevoel hierover klopt want dat getob is maar niks natuurlijk, ik duim voor je hoor Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:56

Klinkt goed! Hopen dat het zo blijft en veel succes vrijdag!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 10:11

Dank voor het duimen!! Haha! Ik houd jullie op de hoogte!!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:42

Ik duim ook mee voor je, dat het zonnetje weer gaat schijnen!!!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 12:55

Mmm. Gister liep hij weer ietsie minder. Maar je gaat op een gegeven moment je ook zo focussen op elke pas, dat je gewoon niet meer helder kan kijken!

Ben erg benieuwd!!

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:00

Lot, kop op; nu vooruitkijken, het gaat goed komen! en dan kunnen we misschien binnenkort wel samen onze 1e 'after-blessure' buitenrit doen Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:01

ook ik duim voor je !!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:24

ik hoop voor je dta hte goed blijft gaan, die onzekerheid is echt nix he?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 09:13

Loky schreef:
Lot, kop op; nu vooruitkijken, het gaat goed komen! en dan kunnen we misschien binnenkort wel samen onze 1e 'after-blessure' buitenrit doen Haha!


JAAAAAAAAAAA!! Haha!

En jaja ik blijf vooruitkijken en positief en nog uh 7 uur en 13 minuten en dan zijn we aan de beurt...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:31

Succes vandaag, Lot!!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:41

En ????????
Ik ben best nieuwschierig en hooop op het beste!
Lundi

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 13:40

Ja Lot, vertel eens? Je bent nu toch al wel terug uit Bodegraven Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:11

Fitzroy schreef:
Ja Lot, vertel eens? Je bent nu toch al wel terug uit Bodegraven Knipoog



Het was vast druk op de weg maar zooooo druk Haha! Schijnheilig

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 10:05

Nee het was helemaal niet druk maar ik was wel laat terug en daarna helemaal gesloopt! Ben vervolgens het hele weekend met mijn en andere paarden in de weer geweest en heb geen pc in t zicht gehad. Sorry..

Maar hier dan de update. Tja. Oke. Hij was dus ca een week na het inspuiten (dat nu 17 dagen geleden plaats vond) echt veel beter! Maar vorige week werd dat weer wat minder, al bleef hij beter dan hij daarvoor was (daarvoor is de afgelopen maanden vanaf januari). Ook vrijdag op de kliniek begon hij onregelmatig. In beweging wordt hij wel beter, maar het hield niet over. Ze vonden hem te veel zoals ik hem 17 dagen geleden had meegekregen - dus na zijn 5 weken verblijf op de kliniek. Dat vind ik niet, hij is wel beter geworden van het inspuiten. Nog steeds onregelmatig maar hij loopt met minder moeite, zakt minder door zijn rechterheup.

Daarna het zadel erop en daarvoor waren de verwachtingen niet al te hoog gespannen, aangezien hij onder het zadel steeds veel slechter liep dan aan de longe. Maar dat viel eigenlijk érg mee. Hij was onregelmatig - met name rechtsom - maar weer te rijden! Hij heeft in de afgelopen 2 weken dus zeker vooruitgang geboekt.

Conclusie was dat het inderdaad geholpen had maar dat het nog beter kon, dus dat ze graag nog een keer het bekken inspuiten (en misschien op termijn nog een 3de keer). En eigenlijk wilden ze graag om de diagnose helemaal 100% zeker te stellen de kogel nog een keer uitverdoven Bloos! Nou daar zakte mijn broek wel een beetje van af. Ik ben echt allergisch geworden voor alles wat met 'kogel' te maken heeft...Ga dat dus sowieso niet doen.
Hij moest binnen 2 weken terug voor controle en ik moet dus even beslissing nemen (2e keer inspuiten en waarneer. Is op zich natuurlijk best risico in dat gebied maar het heeft wel geholpen), ondertussen train ik m door: om de dag longeren, andere dag eerst longeren en dan 20 minuten rijden: linksom stap draf galop en rechtsom stap en galop.

Ik zaterdag longeren...loopt ie weer beter!!! Nog steeds niet goed maar veel beter dan op vrijdag op de kliniek!

Ik gister longeren: liep hij wéér beter! Rechtsom eigenlijk bijna goed en linksom start hij slecht maar hersteld hij redelijk snel. Onder het zadel was hij erg vrolijk en liep helemaal niet beroerd, linksom eigenlijk best goed. En volgens mijn gevoel en de vriendin die vrijdag mee was en nu zat toe te kijken liep hij ook beter dan vrijdag.

Ik heb nu dus zoiets van: die kogel daar doen we sowieso helemaal niks meer mee, het inspuiten heeft geholpen maar deze week wil ik kijken hoe hij zich in de training ontwikkeld. Valt dat tegen dan wil ik m volgende week nog een keer laten inspuiten, gaat het met een stijgende lijn omhoog dat weet ik nog niet wat ik doe....

Dus tja, dat was het verhaal Haha! Ik vind het heerlijk om met hem te werken en volgens mij vond hij het ook heel leuk om met het vrouwtje weer lekker rond te tuffen! Hij liep zo parmantig door die buitenbak heen te sjouwen! Lovers

Dus uh, tja, we houden de moed er maar weer in!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 12:46

Tja, idd niet echt een heel positief geluid maar zeer zeker ook niet negatief.
Ik hoop dat voor je dat hij iedere dag een stukje beter wordt en dat nu de echte oorzaak gevonden is.
Waarom had hij eigenlijk 5 weken op de kliniek gestaan?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 13:45

Na alle (box)rust zat hij in de kreukels en was ik niet happy. Ze hebben m daar toen gehouden om m 1. rustig op te trainen en 2. m makkelijker uit de stal te kunnen trekken om nóg eens een onderzoekje te doen. Of ff extra fotootje te maken. En m nog eens uit te verdoven. Etc. etc. Hij is helemaal doorgelicht. Daar kwam dus artritis in bekken uit.

Ik ben best positief moet ik zeggen, heb vechtlust voor 10. ik heb er vertrouwen in, het is alleen lastig soms de juiste keuzes te bepalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:40

Pff makkelijk is het niet. En goedkoop ook niet trouwens Scheve mond

Nou we blijven maar gewoon ff doorduimen dat het in orde komt!