ik moet het echt kwijt!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

ik moet het echt kwijt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 01:38

ik moet het nog maar is kwijt.. ik hoop dat jullie tijd nemen om het te lezen. het is nu 2 maanden en 3 dagen geleden... ik weet het het heeft ier ooit al eens gestaan.. maar dat kan me even niets schelen... ik moet het vertellen! vertellen hoe hard ik je mis!

ik heb namelijk nog niet zo lang geleden mijn stiefvader verloren...nu jah, mijn maatje...mijn papietje (alhoewel ik dat nooit mocht zeggen Lachen )
het is ook zo plots gegaan... zondag nog gezien... nog gelachen om een poster die schuin hing! En nog een dikke zoen voor ik wegging...de laatste *Echte zoen* Maandag heeft zelfs men moeder nog voor ze ging werken nog met je gelachen... En dan naar de bestraling... Je toch maar daar gehouden... je was helemaal geel! net een chineesje Lachen Maandag heb je nog samen met mama op de bedrand gezeten. samen naar buiten gekeken. Zelfs naar je eeuwige rustplaats gekeken...het kerkhof dat je kon zien vanuit de kamer. Ik was maandag niet geweest... ik wist wel dat ie in het ziekenhuis was.. maar dat het zo erg was wist ik niet... Ik dacht dat ie wel weer thuis ging zijn aan het einde van de week...dinsdag moest ik naar vrienden van men moeder gaan slapen...toen bedacht ik me dat hij eigelijk wel eens niet meer kon thuis komen.op bezoek geweest en toch nog enkele zinnige woorden uit hem gekregen... Hij heeft zelfs nog gevloekt! Dat was 1 van de laatste duidelijke dingen die hij nog gezegd heeft. Nujah geroepen Lachen Toen ik naar huis moest nog gezegd dat hij de verpleegsters niet mocht lastigvallen. Het gewoonlijke ritueel als hij weer maar eens in het ziekenhuis lag en ik op bezoek was... "Laat de evrpleegsters gerust hé,neetje" Jah,want neetje Zo noemde ik je! Mijn neetje!.......woensdag dan toch maar naar school gegaan...alleen twijfelde ik nog of ik de bus niet naar het ziekenhuis zou nemen...dan toch maar naar school gegaan... na school nog even wezen winkelen met de vriendin van me moeder.... Tussen de treurige blikken toch nog kunnen lachen! Later nog naar het zieknhuis geweest! nog tot 12 u s'nachts in het ziekhuis gezeten. Zijn hand niet losgelaten. Hij zei niets...reageerde niet... Hij was voledig verdoofd.. en dan Nog een laatste keer "tot ziens" gezegd en een "mmmh" terug gekregen! ik besloot om donderdag niet naar school te gaan. om 7.45 stond ik op en bedacht bij mezelf! "flink dat je de ochtend hebt gehaald" toen ik beneden kwam een telefoontje van men moeder om 7.45 heeft hij zijn laatste lange adem uitgeblazen... alleen men moeder was er bij. Hem dan nog een eer kunnen zien op de kamer. Nog een keer gelachen met hem! dat hij zich toch maar eens moest scheren. Lachen dan nog een keer gaan groeten in het mortuarium. daar voelde hij maar kill en koud aan.... ik heb hem nog 2 keer daarna gezien... De uitvaart was een ramp... er liepen vele dingen mis. maar daar wil ik het vooral niet over hebben! Ik mis nog steeds dat gejammer over een niet opgeruimde kamer! De wind die de "Vlooienbak" maakte met zijn staart! Zelfs rosco onze hond mist hem! want alhoewel hij het niet wou toegeven! Ze waren de beste maatjes! hij en zijne vloeienbak! Ik mis zijn vrolijke liedjes! maar ook mis ik de ruzie's de confliten die we hadden! want we waren allebij steenvast even koppig! Ik mis ook de ochtende waarbij we samen met 3 lachend op bed lagen van wie krijg ik er het eerst uit! ik mis de redder in nood die altijd klaar stond om me te helpen als ik iets niet kon! ik mis zelfs het woordje "trut" als ik iets dom deed! Ik Verwenste hem wel eens...maar ik merk nu pas dat ik niet echt zonder hem kan! Zijn Collega had net hetzelfde (ze hadden longkanker wss door de asbest (loodgieter) en heeft zich 3 weken geleden laten inslapen (kan niet op het andere woord komen)...

*zucht* nogmaals srry voor het lange verhaal....

ik heb trouwens ook een poging gedaan om het doodsprentje te scannen...
Afbeelding

het gedichtje is door mij gekozen...omdat het voor mij op die moment echt leek alsof hij slechts even wandelen was ....


dank u bokkers die het gelezen hebben, die gereageerd hebben en vooral de gene die mij steunen in mijn verdriet

Astridt
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 01:53

Ben blij dat je het van je af kunt schrijven... Heel veel sterkte met dit intense verdriet! Heel sympathiek uiterlijk heeft hij trouwens... kan me wel voorstellen dat ie een bijzonder persoon was...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 03:05

he meisje wat erg
is ook heel logisch dat je hem zo erg mist
en dat je je verhaal kwijt moet
het is ook niet niks , iemand waar je van houd die opeens wegvalt

ik vind het gedicht wat je gekozen hebt erg mooi
ook je manier van schrijven , ik merk gewoon echt dat je hem erg mist en veel om hem geeft
de tranen rollen bij mij over mijn wangen

ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je (stief)vader

Ach gut Ach gut

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 07:41

Dit zijn weer topics waarbij ik echt stil wordt... wat verschrikkelijk voor je...

Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:20

Gecondoleerd met het verlies van je stiefvader. Heel veel sterkte nog de komende tyd.

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 12:55

alvast bedankt voor de lieve berichtjes....

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:00

Gecondoleerd. Vind het gedichtje echt heel mooi en hoe je over hem schrijft ook. sterkte.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:27

jeetje wat verschrikkelijk.
heel veel sterkte de komende tijd Ach gut

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:30

ahh, wat vreselijk,
ik vind het goed van je, dat je het van je af schrijft Ach gut
Heel veel stertke meisie Lachen

AnneliesB

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:30

als je zo'n foto er bij ziet .... Scheve mond
Sterkte er mee!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:44

Vreselijk...... Scheve mond
Ook ik word hier weer even stil van...... Uit je verhaal blijkt aan alle kanten hoeveel je om hem gaf.
Prachtig gedichtje op die kaart, en zo waar.....

Heel veel sterkte Ach gut

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:45

Heel veel sterkte...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:08

Hey gatsie joh! Heeel erg veel sterkte ermee!! En praat er vooral over en neem de tijd om het te verwerken!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:24

gecondoleerd met je stiefvader...

br0ken_me

Berichten: 69
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:41

gecondleerd.. Verdrietig

Ik vind dat je het heel mooi verteld hebt.. (al kan het gebeuren ervan niet mooi zijn)

en njah.. Heeel veel sterkte..

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 14:06

sterkte

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 18:46

Ik kan me heel goed voorstellen dat je m mist! Hij klinkt als een hele lieve man waar je een bijzondere band mee had. Zolang je aan hem denkt, bestaat hij voor jou, dat is belangrijk!

Heel veel sterkte.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:51

ik kan me voorstellen dat je hem mist en dat je het ff kwijt moet.
Heel veel sterkte.

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 19:57

Jeetje ik zit hier stil te wezen met een brok in mijn keel... Heel veel sterkte Ach gut

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:12

Heel veel sterkte!!
Gelukkig heb je goede herinneringen er aan.. En kun je altijd even op de dag een momentje stilte nemen en aan hem denken Lachen

-xx-!!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:15

Sterkte! Ik krijg het er helemaal koud van. Wat moet je hem missen....

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:51

Heel veel sterkte!
Ik ben er ook even stil van.. Het is verschrikkelijk iemand te moeten missen waar je zoveel om geeft!
Nogmaals heel veel sterkte! Ach gut

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:16

heel veel sterkte toegewenst!!!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:23

Vind het echt rot voor je maar je zal het toch ooit moeten loslaten ! Bij de ene duurt dat langer dan bij de andere , je moet maar denken dat je er hele fijne herinneringen aan hebt en niemand kan dat van jou wegnemen! Als ik zondag en maandag kom mag je het gerust vertellen als je iets kwijt wil ! Sta altijd voor je klaar meis ! Nog veel sterkte aan je mama trouwens ook , hoe gaat het met haar momenteel ?

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:32

alweer traantjes wegpinken hier op bokt...
ontzettend veel sterkte meid!
ik hoop dat hij een mooi plekje in je hart heeft en in je herinneringen
en dat je zijn overlijden ooit net zo'n mooi plaatsje kunt geven in je leven....