Ursa! Op Tv, in de krant, en de webcam!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Ursa! Op Tv, in de krant, en de webcam!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 01:11

Ik heb sinds ongeveer 1,5 week een nieuw verzorgpaard erbij, Ursa! (Urseline voluit) Ze staat in Rotterdam, Delfshaven. Ze wordt ook wel *'t paard van de mathenesserdijk* genoemd. Ze is een 3-jarige zwarte KWPNer, en drachtig. Nog niet beleerd. We hebben wel rustig aan geoefend met longeren, het gaat steeds beter. Wat er nou zo apart is, nou:
ze staat niet op een manege, een pensionstal, of op een weiland, nee! Tong uitsteken Ze staat........... in een huis! Jah, echt waar! Een niet zeggen dat het zielig is, als je nog niet eens weet hoe het er echt uitziet aub. Ze heeft een hele ruime stal, waar ze ook lekker in kan liggen. Ze gaat er ook haar veulentje krijgen! Ze is 27 mei uitgerekend (maar we denken dat het veulen dit weekend misschien al komt!) En de bevalling is ook te zien via de webcam, er zijn namelijk 2 webcams geplaatst in de stal. 1 naar de staldeuren, zodat je de mensen kunt zien die komen kijken, en de andere is meer de stal in gericht, naar het hoekje waar ze vaak staat.
*Webcam*

Ze heeft dinsdag ook op de voorpagina gestaan van het Rotterdams Dagblad!
even dat stukje, is wel leuk Haha!
Afbeelding


Voor de geintresseerden:
- 21 mei (vandaag dus) is ze te zien bij het jeugdjournaal, om 18.50 op NL 3! Ik ben er ook te zien Haha! Je zal het longeren ook wel een stukje zien, maar het ging niet echt goed ze liep maar te trekken enzo Bloos
- Maandag 24 mei komt ze op Rotterdam TV (met die groene R in de linkerhoek,dus geen Rijnmond of RNN7) tussen half 9 en 9 uur.

Maargoed, hier even een (webcam)foto toen ze stond uit te rusten nadat we gewandeld hadden:
Afbeelding
Ze is nog wat mager (je ziet haar ribben goed, alleen niet op deze foto) maar daar zijn we mee bezig! OK dan! Ze ziet er al een stuk beter uit dan hoe ze er in het begin uitzag! Pling En hier valt haar dikke buik van de baby ook nog wel mee, ze is nu alweer een stuk dikker, en heeft al dikke tieten van de melk *LOL*
Btw, de stal lijkt zo nogal klein op deze foto.. Maar de stal is echt ruim! Loopt nog een heel stuk door, wat je net niet ziet..!

Binnekort komen er meer foto's, maar dan die we met de digi gemaakt hebben. En als het veulen er is, laat ik het natuurlijk gelijk weten met een heel foto verslag Bloos Haha! Haha!


Je kan altijd langskomen, het is op de Mathenesserdijk te Rotterdam (vlakbij de nieuwe binnenweg)


Ik vind reacties wel leuk Haha! (wel positief aub Tong uitsteken )

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 01:54

wahaha, echt leuwk! als ik kan kijk ik ZEKER ik heb nu ook de webcam opstaan en er is nu iemand bij
in een Oranje trui
nu is ze of hij weer weg Tong uitsteken hopelijk is het geen Junkie ofzo want voor je het weet zit je paard aan de drugs Tong uitsteken:P Haha!

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 01:56

ow wat me wel opvalt is dat soms de linker Camera een kruisje is, maar dat kan aan mijn pc liggen natuurlijk...

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 01:58

haha jah dat is de eigenaresse Knipoog met de oranje trui Tong uitsteken
haha een stoned paard Tong uitsteken Maargoed Knipoog
Neeh ligt niet aan jouw pc, heb ik ook wel is.. maar als ik dan 'afbeelding weergeven' doe, dan doet ie het weer Haha!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 02:51

Ze ligt te slapen (zou ik eigenlijk ook eens moeten doen Bloos )
wel een lekker ruime kraamstal heeft ze zeg Knipoog

Veel plezier met haar

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 07:49

wat gebeurt er met mams en kind als het veulen geboren is? blijven ze dan ook in de straat wonen??

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:06

Kan dit paard wel eens lekker los buiten lopen? Zo niet, dan hoort dat paard daar helemaal niet, een drachtige merrie (en straks een veulen al helemaal) horen in het weiland, niet in een huis en zeker niet 24 uur per dag .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:15

Wat mij opvalt is al de "rommel" in de stal, een zwarte ton, een vuilniszak met spul, een draadmandje en een doos met hooi.
Vooral die zak en dat draadmandje zou ik eruit halen ivm veiligheid.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:40

Ik vind het dus niet normaal om een paard in je huis te laten lopen, al is de huiskamer een grote balzaal een paard hoort niet in huis maar op de wei Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:46

hmmm vind het zo te lezen een poging om haar slooppand te mogen houden, jammer dat het dier daarvoor moet "boeten" .. ook niet echt lekker al die bezopen en drugsverslaafden daar.. Mensen in zulke condities willen altijd graag zien of een dier net zo als hun reageerd op dat spul... zal ze blij mee zijn..

Een paard in de gang oke, maar dan wel met een weiland erbij ergens in de polder niet in rotterdam...

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:18

ag ,, we zijn weer op bokt hé... allemaal gezeur en gezeik.. nou ik vind het een heel leuk idee hoor Knipoog paard in je huis. zolang het paard er geen last van heeft is het hardstikke leuk Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:21


Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:23

Wel grappig.
Maar dus nu kan die nooit op de wei ofzo? Scheve mond

Adawi

Berichten: 2635
Geregistreerd: 13-04-02
Woonplaats: Eerste Exloërmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:48

haha, wel grappig, maar kunnen er ook van die gekken langskomen die 'ff leuk' de stal ingaan..Scheve mond
haha, op de webcam zie ik die vrouw nu het mest opruimen en in een vuilniszak doen *LOL*

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:11

Dat is we heel erg apart. Ik hoop dat het paard met veulen straks lekker naar buiten de wei op kan. Ik vindt het een leuk idee maar hoop wel dat het welzijn van eht dier voorop staat.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:50