lange manen , bij welk ras??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

lange manen , bij welk ras??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 20:49

Ik heb dus best wel een probleem met de manen van mijn pony: Hij heeft heel erg dikke manen( net een shetlander) maar heeft een hekel aan manen trekken, t lukt alleen met een praam. Maar dta vind ik elke keer ook weer zo'n gedoe. Nou vroeg ik me dus af of je bij een New forest dus de manen lang mag hebben op wedstrijden.. Je mag ze dan volgens mij niet los bij dit ras maar in een hengstenvlecht. Maar als dit dus niet mag dan ga ik ze binnenkort maar weer eens trekken want ze zijn te lang en te dik om er nette knotten mee te maken. En aangezien ik deze maand veel op wedstrijd ga is dat dus wel handig..Maar wat ik me ook afvroeg is of ze het wel waarderen dat ik daar met een hengstenvlecht aankom zetten bij dit ras, of maakt dat geen klap uit?? Nahja ik wilde gewoon even weten of het mocht, lange manen zouden voor mij en hem beter uitkomen. En hij heeft mooie dikke manen alleen een korte voorpluk waarbij ik korte manen persoonlijk mooier vind..


Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:15

Manen mogen op wedstrijd wel los bij een New-Forest MITS ze netje getrokken zijn. Ze moeten in jouw geval dus ingevlochten zijn en dat kan ook een hengstenvlecht of een matje zijn.
Wat misschien ook helpt is zo'n mesje om de manen te snijden, dat gebruikt mijn moeder altijd voor onze NF die ook een hekel heeft aan manen trekken.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:16

nog even als aanvulling: Haflingers, Fjorden, Tinkers, Friezen en Shetlanders (Ijslanders waarschijnlijk ook) mogen WEL losse manen hebben omdat dit de voorschriften zijn van het stamboek.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

8Eveline

Berichten: 3200
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:23

Tja ik dnek niet dat het zoz lekker is voor je pony om elke keer als jij zijn manen leuk wil hebben zitten de praam te gebruiken. Ik denk dat een Hengstevlecht wel mag maarja weet ik duss niet zeker

Nog steeds dyslecties

Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:24

ja, dat mag

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:30

andalusiërs mag ook Lachen

Charaz

Berichten: 24263
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:32

Had al het idee dat ik er een paar vergeten was, Merens volgens mij ook Lachen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 11:47

Arabier ook Knipoog

8Eveline

Berichten: 3200
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:03

Ohja en bij een Tinker mag iedergeval wel losse manen/ of een hengste vlecht. Tja en bij een vlecht kunnen ze natuurlijk wel beter je bewegingen zien.

Nog steeds dyslecties

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:49

JE mag gewoon een hengstevlecht hoor. Dat zie je best vaak en als je hem netjes dicht op de hals vlecht, ziet het er nog wel mooi uit ook.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:25

Mijn pony staat ingeschreven bij het NRPS stamboek, hij is voor een deel arabier en voor een deel new forrest...mag hij ook zijn manen los op wedstrijd? Zijn manen hangen wel naar 1 kant! Want ik vind lange manen veel mooier bij hem, ik wil ze namelijk weer laten groeien, hij heeft hele dikke manen + voorpluk!

http://www.vanderwijstfotografie.nl
Prachtige trouwfotografie http://www.theysaidyesfotografie.nl

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:41

Sovy schreef:
Arabier ook Knipoog



Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:50

Als je ze met een mes afsnijd dan worde ze toch steeds dikker en dan los je het probleem niet op....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:00

Nou, mijn Fjord had echt HELE dikke manen, maar ik heb er toch wat van weten te fabriceren (naja, mijn zus Schijnheilig ).

Afbeelding
Crea-bea hè, en het was een hele bos en een heel gedoe om het zo in elkaar te zetten *LOL*.

Zo het was trouwens normaal:
Afbeelding[/quote]

Is toch wat netter dan los, en dan kies je toch de weg van de minste weerstand OK dan! . Los hangen kun je doen, maar je kunt daarmee wel een opmerking van de jury riskeren...

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:37

gewoon zorgen dat je ze netjes een kant op hebt gekampt en probeer ze met een mesje op een lengte te snijden of gebruik zo'n speciale schaar. ik heb een rasloze pony (waarschijnlijk wel wat welshbloed) en doe ook geen moeite meer om ze te trekken en ze zijn aardig lang en ook vrij dik en ik heb er nog nooit compentaar op gehad. hoogstens wat tutjes die verwaant me aankeken , maar moeten ze vooral doen Haha!

trouwens volgens mij mogen alle pony's hun manen los, mits ze netje getrokken zijn en aan een kant hangen. zal het nog eens na gaan zoeken in het boekje. iig ik doe het gewoon en nog nooit een lager punt voor verzorging gehad *LOL*

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:41

owja nog een opvulling. als je de manen los hebt, moet je de staart ook niet invlechten, dat mag alleen bij fjorden enz.


Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:35

capopjekop schreef:
ik doe het gewoon en nog nooit een lager punt voor verzorging gehad *LOL*


Laatst had ik roosjes gemaakt, z'n voetjes helemaal gewassen enzo! M'n paardje zag er toen best mooi uit! Maja krijg ik nog een 6 voor de verzorging Verward dus los of roosjes....maakt geen bal uit volgens mij...

chaai

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 16:22

ik heb ook een opny van een ander ras, gewoon een kruising van van alles en nog wat, maar lange manen stan hem supergaaf. ik maak gewoon een hengstenvlecht, en heb er nog nooit commentaar op gehad. het staat heel stoer en als je hem netjes maakt, is het net zo mooi als knotjes.

Freestyle Academy
www.emielvoest.nl

capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 17:51

Moreno"]
[quote="capopjekop schreef:
ik doe het gewoon en nog nooit een lager punt voor verzorging gehad *LOL*


Laatst had ik roosjes gemaakt, z'n voetjes helemaal gewassen enzo! M'n paardje zag er toen best mooi uit! Maja krijg ik nog een 6 voor de verzorging Verward dus los of roosjes....maakt geen bal uit volgens mij...
[/quote]

ja daarom, eigelijk niet eerlijk.
waarom zou ik voor de paar punten verschil dan 2 uur boven die bos manen hangen, loop me alleen te stressen en mijn pony is veel leuker met lange manen.
ik vind dat eigelijk ook beetje overdreven. oke het moet er verzorgt uitzien, maar uiteindelijk gaat het toch om het rijden zelf, vind ik.

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 22:53

capopjekop"]
[quote="Moreno"][quote="capopjekop schreef:
ik doe het gewoon en nog nooit een lager punt voor verzorging gehad *LOL*


Laatst had ik roosjes gemaakt, z'n voetjes helemaal gewassen enzo! M'n paardje zag er toen best mooi uit! Maja krijg ik nog een 6 voor de verzorging Verward dus los of roosjes....maakt geen bal uit volgens mij...
[/quote]

ja daarom, eigelijk niet eerlijk.
waarom zou ik voor de paar punten verschil dan 2 uur boven die bos manen hangen, loop me alleen te stressen en mijn pony is veel leuker met lange manen.
ik vind dat eigelijk ook beetje overdreven. oke het moet er verzorgt uitzien, maar uiteindelijk gaat het toch om het rijden zelf, vind ik.
[/quote]

Ja inderdaad ben ik het helemaal mee eens!! Heb ik nog wel geluk dat m'n paardje tenminste rustig is met vlechten...maja het lijkt nu echt of ik het helemaal vor niks doe Boos! Ik laat de manen gewoon vanaf nu lekker groeien!!

http://www.vanderwijstfotografie.nl
Prachtige trouwfotografie http://www.theysaidyesfotografie.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 3 bezoekers