en weer is ie zo benauwd...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 21:55

...bah,bah,bah. Is het zolang goed gegaan met Nigel, hij zat op de laagste onderhoudsdosis medicijnen. Zoals sommigen weten hebben we een rottige winter achter de rug met verschillende prednisonstootkuren. Daarna ging het opeens heel goed en nu is ie opeens vre-se-lijk benauwd. Ik schrijf het hier maar even van mij af, Bob komt vannacht pas thuis en z'n telefoon staat uit,terwijl ik op dit moment even niet weet wat ik moet doen: Nigel heeft bergen medicijnen binnen, maar er komt gewoon geen reactie op! Hij ademt behalve piepend in, ook heel raar uit:fluitend...de hele tijd hoor je zachtjes'ssssss' tussen zijn tanden door....
Ik vrees dat dit morgen een doktersbezoekje wordt....

Groetjes Suzanne


Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 21:57

mmhhzz... klote.. Boos!:(

1 vraagje alleen... wie/wat is Nigel??

maar hoe dan ook vind ik het wel k*t voor jou en Nigel!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 21:59

Rot zeg! Helpt eucalyptus olie of zo iets, om in ieder geval nu het ademen wat makkelijker te maken? Of zeg ik nu iets heel blonds?

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 22:08

Bartje...Nigel is mijn zoontje van bijna 5 jaar Party!! De meesten weten dat...vergeten dat sommigen het ook niet weten Lachen
Maar ik heb dus een tweeling, twee jongetjes:Nigel en Eloy...in mei worden ze 5 jaar. Nigel heeft een zeer ernstige vorm van astma: agressief en onberekenbaar.....zo heeft ie niks, en het kan zo omslaan, ligt ie binnen een uur in het ziekenhuis, of thuis aan de prednison! We hebben nu een paar rustige maanden achter de rug, sinds december. Afgebouwd tot de laagste onderhoudsdosis en dan, als je er niet meer bedachtzaam op bent slaat het zomaar in alle hevigheid toe. Het enge is dat hij er ook al een keer bewusteloos van is geraakt, toen kreeg ie twee injecties prednison en werd ie verneveld...zijn longen klonken heel slecht. Binnen 10 min na die injectie zat ie rechtop, zijn longen klonken kerngezond...dat bedoel ik dus met agressief en onberekenbaar!!! Normaal weet ik wat te doen, maar je zal altijd zien: wordt het echt lastig...ben ik alleen thuis! Scheve mond\

Ik heb wel Vicks op zijn borstkas gesmeerd Lielle, om het slijm wat los te maken...maar echt helpen doet niks op het moment. Duimen dat de dokter tot morgen kan wachten...

Groetjes Suzanne

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 22:09

sterkte in ieder geval!

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 22:11

weet ffkes nie wat te zeggen.. alleen dat het best wel erug kl*te is.. en dat is nog zacht uitgedrukt lijkt mij!

tja.. in de gaten houden zou ik zeggen.. maar dat doe je vast al lijkt mij!

heel veel sterkte er iig mee ennuh.. als "wij" van bokt.nl je kunnen helpen, just name and we will try to make you smile!!!

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 22:18

o jee wat erg ik hoop maar dat ie snel weer vrij kan ademen...wat is dat zielig zeg...helemaal voor zo'n kleintje...sterkte en een dikke knuffel voor Nigel

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 22:38

He, wat eng zeg. Sterkte ermee.
Liefs,
Katrien

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 22:52

pffffffffff durf je wel te slapen dan 's nachts????

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-01 23:22

Hij gaat zo met me mee naar bed, Nimber...ik slaap anders inderdaad niet! Scheve mond\


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-01 23:34

tjeem...geef hem maar een knuffel... dat is niet echt leuk vooral niet omdat ie zo jong is...pfff zeker wel iedere keer schrikken?

Succes vanacht

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Jet

Berichten: 11975
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 07:38

Hoi Suzanne,
Hoe is het nu? Ik lees het nu pas, hebben jullie nog een beetje nacht gehad? Heel veel sterkte in elk geval.
Groetjes van Jet.

Paarden zijn net als lucht, zonder kan ik niet leven!
Vanuit de kop van Noord-Holland: Voor info klik op: Paardentaxi Jet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 07:56

Hoi Suzanne, ik lees het ook nu pas, en hoop dat het weer wat beter gaat met je kleine vent. Ik kan je maar 1 troost geven: meestal is het voor de ouders nog erger dan voor het kind zelf; dus misschien heeft Nigel er zelf minder last van dan jij. Hij voelt zich natuurlijk wel heel beroerd, maar gaat daar waarschijnlijk niet zo ver over doordenken als jij.

Nou meid, heel veel sterkte maar weer. Ik hoop dat het snel minder vochtig weer wordt, misschien helpt dat wat voor hem.

Dikke knuffel,
Sonja

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 09:11

Hoe is het nu met hem? Nacht een beetje rustig gegaan?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 10:13

Ik zou uitkijken met menthol en dergelijke stoffen. Vaak maken deze dat je het nog benauwder krijgt. Kan je hem niet laten kloppen? Maakt dat het slijm eruit komt, dat helpt heel erg goed (bij mij althans)Als je eenmaal vol zit heeft die medicatie ook weinig uitwerking meer door dat het op het slijm blijft hangen. Maar weet maar dat ik heel erg met jullie mee leef en ik hoop dat hij er snel weer boven op is en een tijdje in ieder geval blijft zodat ie de tijd heeft om een beetje op krachten te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 10:50

ZIt wel wat in, want met menthol etc. krijg je eerst verlichting, maar dat spul irriteerd doorgaans de slijmvliezen extra, waardoor er juist weer meer slijm aangemaakt wordt. Maar goed, als het Nigel helpt.
Hopelijk hebben jullie een beetje geslapen en is die kleine weer een beetje beter.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 11:34

succes ermee...
en een knuf voor je zoontje...
Wat een mooie naam trouwens!

liefs, Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 11:35

Ga met Nigel naar Davos of naar een ander hoog gelegen gebied. Daar krijgt hij ff meer lucht en zijn longen kunnen dan herstellen. Als hij daar goed op reageerd is dat voor hehaling vatbaar. Haha!
Ik weet hoe het is om benauwd te zijn, ik ben er gelukkig vanaf sinds ik niet meer op kantoor zit en heel veel buiten ben.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 11:40

Citaat:
....
Ik weet hoe het is om benauwd te zijn, ik ben er gelukkig vanaf sinds ik niet meer op kantoor zit en heel veel buiten ben.



Inderdaad, ik heb nu in totaal weer 5 weken achtereen binnen gezeten en ik maak me er weer een geluid, een zeehond zou er jaloers op zijn ..lijk wel een ouwe kerel met dat gehoest en gepiepfluit... Buitenwerk rulez! Lachen

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-01 11:48

Bedankt voor jullie lieve reacties Bloos

Ben net terug van de dokter, na een zware nacht met veel hoesten, overmatig medicijngebruik, overgeven van de benauwdheid etc etc.
Maar hij heeft dus een longontsteking op links. Antibioticakuur en de inhalers nog meer omhoog.Morgen is mijn huisarts er niet, maar als er geen duidelijke verbetering is moet ik de assistente bellen en die piept 'm dan op, dan komt hij langs huis.
Niet zo mooi dus weer. Uit ervaring weet ik inmiddels dat op het niet aanslaan van antibiotica OF een prednisontootkuur volgt, OF een ziekenhuisopname, OF allebei... Verdrietig
Net in de apotheek was ie zo beroerd. En een rij dat er stond...dringt er zo'n oud mens voor (waarom zijn dat altijd die oudjes???), die doof leek te zijn toen ik er wat van zei. Ondertussen werd Nigel witter en witter, zweet op de bovenlip...hoestbui en ja hoor...spugen in die apotheek...arm kind! Ik pissig op die oma...sloeg ook nergens op eigenlijk, maar dan zoek ik iemand }>
Hij ligt nu op de bank die kleine..en ik probeer te beargumenteren waarom hij echt die antibiotica moet, die wil ie nl niet,want:"Ik benniet meer benauwd, echt waar niet!!" Ik zit in de werkkamer en ik hoor hem hier zelfs nog ademen.
Hoop maar dat het nu aan gaat slaan..

Groetjes Suzanne

Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 11:50

hoop met je mee Suzan!
komt allemaal wel goe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 11:55

Pffff, jemig. Wens de kleine man beterschap van mij!! (zeg maar van Tante Lov, dan weet ie het wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:20

arme nigel! wens hem veel beterschap en veel cadeautjes ( van nonkel pieterjan *LOL* )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 13:39

Dikke knuf voor jullie allebei. Ik hoop dat het snel aanslaat...
Sonja

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 14:13

Beterschap en een knuffel...hopen maar dat die Antibiotica gaat werken...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, BETUWE, C_estmoi, Desireeeee, Flippertje, hiphorse, Jolynne, Kirrietje, limagirl, Mars, marte_kandia, purny, Sorriso, StonedRomy, Thjalfy, Tink89, troi, VenoSnorlax, Westhof, Winna, xYaartje, YandexBot en 196 bezoekers