Welke stal zouden jullie kiezen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Welke stal zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 05:52

Hoi, ik vroeg me af wat jullie zouden doen:
Ik sta nu al een jaar of 5 op pensionstal Enthoven, het is er vaak erg gezellie, we hebben een 20x40 binnenbak, 20x60 buitenbak, overdekte stapmolen, solarium, overdekte longeerring, spuitplaats, losgooipaddock, een gezellige kantine en niet te vergeten superaardige staleigenaren en een supergoede instructrice OK dan! Alleen is het voor mij elke dag 11 km fietsen om er te komen en mijn paard kan nog niet de hele dag het land land op, wat ik eigelijk wel erg graag zou willen.
Nu fietste ik gister langs een boer die nog stallen vrij heeft. De paarden staan daar de hele dag buiten, de stallen worden gedaan, er is alleen een weiland, een bak en een stal van +/- 3x5, het is ongeveer 5 a 6 km bij mijn huis vandaan, dus kwa afstand zou ik daarvoor gaan, maar kwa gevoel weet ik het nog niet helemaal. Ik weet overigens wel dat ik ALTIJD weer terug mag komen bij Enthoven, dus dat scheelt wel Haha!

Wat zouden jullie doen?


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 06:55

Je paard kijkt niet naar luxe. Die geeft niets om grote bakken, luxe solaria etc. De hele dag het land op vindt hij echter wel heel belangrijk.

Mijn keuze zou voor de boer zijn Lachen

'Paint' it 'Black'

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 07:09

Ik sta ook bij een boer... toen ik daar kwam had ik alleen een klein bakje waar de paarden overdag instonden. Je kon erin rijden tussen 16.00 en 17.00 uur want verder was het alleen bedoeld om paarden in te zetten.
De stallen zijn afbraak!

Maar... het is er reuze gezellig.. In de winter weet ik zeker dat beide paarden overdag naar buiten gaan met andere paarden. De bak is ondertussen groter gemaakt en gedraineerd, we hebben zelfs een longeerbak gekregen van de boer.

Voor ik bij de boer kwam stond ik ook op een luxe stal.... Gezelligheid was 0,00 en de beperkingen nog erger!! Nu weet ik zeker dat mijn paardjes een half jaar lang weidegang hebben. Daar betaalde ik 100 gulden per maand aan weidegang en dan mochten de paarden alleen naar buiten als het mooi weer was!! Dus soms betaalde ik 100 gulden en dan kwam ie 1x per maand naar buiten om dat het de rest van de maand had geregend

Nee doe mij die boer maar!!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 07:36

Zou eerst nog een paar keer gaan kijken, zeker als je zo twijfelt. Voor de zomer is dat wel lekker. Maar hoe is het in de winter: is de bak zo goed dat je dan ook altijd kunt rijden? Zetten ze de paarden voor je buiten en binnen? Zou wel zeker willen weten dat er nog plaats is op de stal waar je weggaat...

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 08:24

Ik zou voor de boer kiezen, want het paard geeft inderdaad meer om weidegang dan om luxe. Ik weet niet of het ook veel scheelt in prijs, maar dat denk ik wel. Bovendien, zoals je zelf zegt, je kan altijd terug als het niet bevalt. Dus waarom niet proberen? Lachen

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:00

Heey heey, je weet al hoe ik er over denk maar toch, ik zou voor de boer gaan, dan kan ze lkkr de hele dag buiten lopen.
En als het je toch niet bevalt of de bak van de winter niet te rijden is kan je altijd weer terug naar ome willem!

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:15

Ik zou zeker voor de boer kiezen. Voor mij is het echt een vereiste dat het paard naar buiten kan. Ws ben je ook nog eens goedkoper uit.

kwak

Berichten: 90
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:31

Ik zou naar de boer gaan. . Marijke en ik zijn denk nu 3 jaar weg bij Willem en nog steeds mogen we terug komen. *LOL* Als we dat zouden willen. En het lijkt me sterk dat jij dat niet zou mogen.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:36

Misschien een rare vraag maar waarom staan er bij die boer stallen leeg, als er bij de meeste stallen in deze streek een wachtlijst is?
Dat geeft mij toch aardig te denken, zeker met de faciliteiten die er zijn, zou er een flinke wachtlijst moeten zijn.
Hoe is de sfeer daar?
Hoe is de kwaliteit van de bak? Wordt hij wel regelmatig onderhouden?
Kortom, ik zou niet zo maar de overstap maken en eerst maar eens goed informeren waarom hij nog stallen vrij heeft.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 09:39

Ik denk dat ik voor de boer zou gaan. Je paardje geeft niet om luxe, wel om lekker op het land te kunnen staan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 12:37

kwak schreef:
Ik zou naar de boer gaan. . Marijke en ik zijn denk nu 3 jaar weg bij Willem en nog steeds mogen we terug komen. *LOL* Als we dat zouden willen. En het lijkt me sterk dat jij dat niet zou mogen.


Haha, ik weet wel cker dat ik weer trug mag komen Haha!
Ben al een keer weggeweest, ik kreeg ruzie daar en diezelfde dag heeft willem mij weer opgehaald, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn en hij heeft (in ieder geval in de zomer) altijd nog wel een plekje, want dan gaan veel paarden naar het land. OK dan!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 12:43

Fitzroy schreef:
Misschien een rare vraag maar waarom staan er bij die boer stallen leeg, als er bij de meeste stallen in deze streek een wachtlijst is?
Dat geeft mij toch aardig te denken, zeker met de faciliteiten die er zijn, zou er een flinke wachtlijst moeten zijn.
Hoe is de sfeer daar?
Hoe is de kwaliteit van de bak? Wordt hij wel regelmatig onderhouden?
Kortom, ik zou niet zo maar de overstap maken en eerst maar eens goed informeren waarom hij nog stallen vrij heeft.


Dat vroeg ik me dus ook al af.
Ik zag dat er 8 stallen waren, waarvan er 5 vrij waren Verward dat zette mij ook best wel aan het denken. Ik zag ook dat de bak best wel klein was en dat is voor mijn jonge (bijna 4) en grote (1.70) paard ook niet echt geweldig, terwijl waar ik nu sta, wij een buitenbak hebben van 20x60m.
Ik hoorde net trouwens dat bij Enthoven de paarden 1 juni weer op het land mogen en dat de merrie's een apart land krijgen, waar ze de hele dag op mogen lopen Haha! Dus als dat zo is, hoef ik niet weg, want ik kan altijd wel onderling regelen dat iemand haar erop zet OK dan!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 12:46

Loesjuh schreef:
Ik zou voor de boer kiezen, want het paard geeft inderdaad meer om weidegang dan om luxe. Ik weet niet of het ook veel scheelt in prijs, maar dat denk ik wel. Bovendien, zoals je zelf zegt, je kan altijd terug als het niet bevalt. Dus waarom niet proberen? Lachen


Haha, dat is trouwens wel grappig, het scheelt idd in prijs, ik moet bij die boer nog net ff ietsje meer betalen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:51

ik zou doen wat voor je paard het beste is.. mijn mening is dat als je een goeie stal wil hebbe voor je paard je dr maar wat voor over moet hebbe!!
ik zou blijve staan waar je nu staat!! en als er zoveel stalle vrij zijn bij die boer zal dr denk ik wel iets mis zijn of niet soms?? en zo erg is fietste tog nie?? maar t is natuurlijk wel jou keuze!!

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:00

Ik sta al 15 jaar bij een boer en t bevalt me prima. Oke heb geen luxe, heb een ruime stal een weiland en een paddock waar je echt niet in kunt rijden. Wel is er verderop een buitenbak die wel mogen gebruiken. Maar verder moet ik wel alles zelf doen, voeren, mesten.... gelukkig heb ik nu een heel team vriendinnen die allemaal hun taak doen... maar hierdoor kan ik wel zelf bepalen wat ze eten, hoeveel, hoevaak, welke smid, welke dierenarts, hoevaak ontwormen en met welk middel..

Denk al zou een stal nog zoveel luxe hebben dat mijn paardje niet kan wennen. Nu kan hij iedere dag de wei op (t is alleen een vreetzak, hij blijft eten, dus hij gaat pas eind van de middag naar buiten) maar hij krijgt wel 4x per dag een pluk hooi en 2x krachtvoer.. de meeste stallen voeren maar 2x hooi per dag (hier in de buurt) nou moet er niet aan denken....

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 13:03

Citaat:
en zo erg is fietste tog nie?? maar t is natuurlijk wel jou keuze!!


Fietsen is idd niet erg (ik fiets dit stuk al 5 jaar elke dag) maar wel als je paard/school en vrienden eronder moet lijden omdat ik ook nog eens meestal tot kwart over 4 of 5 uur school heb Scheve mond

kelly_ov
Berichten: 526
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:11

jarrah"]
[quote="Fitzroy schreef:
Misschien een rare vraag maar waarom staan er bij die boer stallen leeg, als er bij de meeste stallen in deze streek een wachtlijst is?
Dat geeft mij toch aardig te denken, zeker met de faciliteiten die er zijn, zou er een flinke wachtlijst moeten zijn.
Hoe is de sfeer daar?
Hoe is de kwaliteit van de bak? Wordt hij wel regelmatig onderhouden?
Kortom, ik zou niet zo maar de overstap maken en eerst maar eens goed informeren waarom hij nog stallen vrij heeft.


Dat vroeg ik me dus ook al af.
Ik zag dat er 8 stallen waren, waarvan er 5 vrij waren Verward dat zette mij ook best wel aan het denken. Ik zag ook dat de bak best wel klein was en dat is voor mijn jonge (bijna 4) en grote (1.70) paard ook niet echt geweldig, terwijl waar ik nu sta, wij een buitenbak hebben van 20x60m.
Ik hoorde net trouwens dat bij Enthoven de paarden 1 juni weer op het land mogen en dat de merrie's een apart land krijgen, waar ze de hele dag op mogen lopen Haha! Dus als dat zo is, hoef ik niet weg, want ik kan altijd wel onderling regelen dat iemand haar erop zet OK dan!
[/quote]
ze mogen er 5 uur per dag op Haha!


Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:00

Scum schreef:
Ik zou zeker voor de boer kiezen. Voor mij is het echt een vereiste dat het paard naar buiten kan. Ws ben je ook nog eens goedkoper uit.


idd ik ben het met je eens! Je paard kijkt nie naar luxe. Daarbij is goed weide gang ook heel belangrijk *LOL* !

Kijk voor onze leuke stalhyves op: http://stal-hoogland.hyves.nl/
iedreen is er welkom OK dan!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 23:02

Enthoven is wel een super pensionstal! Maarja, als je elke dag zo ver moet... dan zou ik toch voor die boer gaan! Ookal zou je de gezelligheid dan wel missen denk ik. En op Enthoven is wel weer meer luxe, dus dat is ook wat fijner voor jou. En ag ja... fietsen is gezond Cool

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 07:36

Pablolover schreef:
ze mogen er 5 uur per dag op Haha!


Ja dat zag ik ook op het blaadje staan Schijnheilig
Maarja, we moeten het er maar mee doen, je mag iig wel zelf je tijden bepalen

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 08:20

ik ga voor de boer. Zelf sta ik op een boederij en ik zou er eerlijk gezegt niet aan moeten denken om op een pensionstal te moeten staan. De boerderij-stijl heeft wel wat.

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:08

Ik zou voor de eerste gaan, daar heb je toch meer mogelijkheden, en voor mij is het niet zo belangrijk dat mijn paardje de hele dag buiten komt, maar als hij al 2 uur buiten komt vind ik het al goed, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik wel van luxe houd... maar het is natuurlijk ook wat je uit wil geven..

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:02

Ik ga voor de boer. Dat vind ik fijner. Dat is vaak ook wat klein schaliger, en ik vind het erg belangrijk dat mijn paardje lekker lang naar buiten kan.
Ik heb op een stal gelopen die ook enkel een bak en weilanden had. Wel een poetsplaats (nou ja, enkel een rng aan de muur naast de melk tank Haha!) Buiten en ook binnen. Maar geen andere luxe.

Ik hou van het klein schalige en op een boederij is het toch leuker vind ik. Zo te horen zijn de stallen ook redelijk ruim.

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:05

Is het niet een mogelijkheid om een brommertje aan te schaffen ofzo? Dat heb ik gedaan, mijn paardje staat ook vrij ver bij mij vandaan. Nu is de reistijd gehalveerd...

Het is maar een idee, ik ken je situatie natuurlijk niet precies en kan ook niet in je portomonee kijken...

suc6 iig met het maken van je keuze

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-04 10:19

Hayley schreef:
Is het niet een mogelijkheid om een brommertje aan te schaffen ofzo? Dat heb ik gedaan, mijn paardje staat ook vrij ver bij mij vandaan. Nu is de reistijd gehalveerd...

Het is maar een idee, ik ken je situatie natuurlijk niet precies en kan ook niet in je portomonee kijken...

suc6 iig met het maken van je keuze

Haha, dat was ik eerst wel van plan, toen ik mijn pony nog had, toen had ik nog aardig wat geld Haha!
Maar nu ik de overstap gemaakt heb naar een paard, is al mijn geld op gegaan Scheve mond
Dus een brommer is geen optie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Unleash en 83 bezoekers