mijn stalhouder over het gelderse paard :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

mijn stalhouder over het gelderse paard :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 18:25

heb dit even gekopierd van de krant Brabants dagblad.
Uit een intervieuw met mijn stalhouder:

**Zorgen over ongelukken die nu eenmaal altijd op de loer liggen wanneer kinderen over een boerenterrein rondzwerven tussen de paarden en landbouwmachines, maakt Spuibroek zich niet. "We hebben nog nooit ongelukjes gehad. Het is een kwestie van het paard de dingen goed aanleren, zoals stilstaan als de ruiter opstapt. Daarnaast leren we de kinderen als eerste om het paard halt te laten houden als er iets gebeurt." Anton Ebert zweert verder bij zijn zelfgefokte paarden van het Gelderse ras. "Geen volbloeds voor mijn kar. Die zijn zo zenuwachtig, daarmee lig je zo in de sloot", is zijn stel-lige overtuiging. "Een ouderwets Gelders paard heeft -eerlijkheid en betrouwbaarheid. Ik kan ze op de milli-meter door de Werken--damse Hoogstraat sturen -met mijn ruim twaalf meter lange paardentram." En hoe de twaalf paarden en pony's van Spuibroek en Ebert het vinden om bij Roskario te werken en leven? "Geweldig", meent Spuibroek. "Ze leven immers in de prachtige, frisse omgeving van de Biesbosch en er is altijd iemand om ze in de gaten te houden." Op vakantie gaan zit er voor het stel dan ook niet in, maar zo zegt Ebert: "Dat geeft niks. Ik ben hier al op vakantie." **

Tja, dit is absoluut mijn stalhouder!!! Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:24

Nou Stef maak maar een afspraak voor mij met die man *LOL* daar wil ik wel een avond mee om de tafel zitten. Ik neem aan dat die man nog de klassieke Geldersen fokt. Een liefhebber ook nog dus Kleine kantekening nog; Niet alle Engelse Volbloeden zijn zenuwachtig en onbetrouwbaar. Wij hebben veel met kinderen van Wiesenklee, Troublemaker, Erdball gewerkt en zelf hebben wij gehad de merrie Queen Ann en de allerbeste herrineringen hebben wij aan de merrie Wing Sing gehad, als die iets mankeerde en je hielp haar daar aan werd je van onderen tot boven schoon gelikt. Mocht ik ooit met klassiekers gaan kruisen dan doe ik dat met een volbloed, maar wel een met een goed karakter. En die zijn er nog wel, maar niet bij bosjes