eigenwijze shet *help*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

eigenwijze shet *help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:31

hoihoi

ik heb een bonte shetlander van bijna 5 jaartjes jong.
maar het gaat wel goed tussen ons twee, maar hij wil wel vaak door je heen lopen. en je bijten doet hij ook wel graag, hij is buiten soms niet te handteren
ik wordt er steeds wanhopiger van. Huilen
hij is echt strond eigenwijs. hij trekt onwijs in de hand: bijv: je loopt met hem in een park, dan gaat hij onwijs lopenb klieren en lopen sjorren.
toen je handen echt rauw zijn van het terug halen.
hij bijt ook wel vaak regelmatig. jij bent bijv: aan het poetsen en dan krijg je ondereens een paar tanden in je arm. zulke dingen.
en je kan hem op ze lazer geven wat je wilt. hij luistert gewoon niet Extreme duivel
maar hij kan ook weer lief zijn lkkr met je knuffelen ofzo. maar de laatste tijd is het alleen maar aan de negatieve kanten.
weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen. of dat ik misschien aan iets moet beginnen. ik hoop hier wijzer van te worden
help help help Verward



groetjes van prissey Vriendjes zijn? Doei, doei

* »*...»♥«~romeo~»♥«...*«*


capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:48

misschien moet je maar hulp gaan zoeken. ik lees bijvoorbeeld dat hem straffen niet helpt. weet je zeker dat je wel op de juiste manier en juiste moment straft? verder moet je consequent zijn en blijven en goed op je hoede.


capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:48

misschien moet je maar hulp gaan zoeken. ik lees bijvoorbeeld dat hem straffen niet helpt. weet je zeker dat je wel op de juiste manier en juiste moment straft? verder moet je consequent zijn en blijven en goed op je hoede.

succes iig

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:49

1x gewoon een goeie harde mep verkopen, hou hij nog niet op steeds straffen.
maar shetlanders zijn gewoon eigenwijs, en ander smeot je zo`n controller halster kopen.

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:51

thnx maar zo bijv veel longeren helpen of aan free style ofzow kan da helpen

* »*...»♥«~romeo~»♥«...*«*

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:51

woeps ging ff fout. wat ook heel belangrijk is, is dat je duidelijk bent. als je niet duidelijk over komt, kan je pony gek gaan doen uit onzekerheid. als jij hem duidelijkheid geeft over wat goed en fout is en dat consequent doet, gaat het (bij mij) tenmiste goed.

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:53

longeren helpt niet tegen je bijt probleem, ik ga er meestal van uit dat paarden je buiten als ze denken boven je te staan. amber is de baas over grietje. zij bijt grietje, maar grietje hoeft dat bij haar niet te proberen. je moet dus de leider worden. NH kan daar misschien wel bij helpen, maar daar weet ik niet veel van.

Romeo_haffie
Berichten: 671
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 20:00

maar het longeren is meer voor het handteren

* »*...»♥«~romeo~»♥«...*«*

capopjekop

Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:03

het kan denk ik geen kwaad. hij leert zo wel je stemhulpen kennen en dat ken met wandelen ook handig zijn. ik longeer mijn shet ook redelijk vaak en ze is heel gevoelig voor stemhulpen. ik kan haar hier ook mee corrgeren enzo en rustiger of sneller laten lopen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:53

Shettiepower, gewoon een keiharde mep verkopen als ie bijt, actie=reactie. Na een paar keer herhalen laat ie het voortaan wel uit zijn kop om te bijten. En als je in het park loopt en hij blijft aan het klieren en ouweh*eren, bestraffen, want jij bent zijn leider en niet andersom. Die van mij is momenteel ook strontvervelend, maar hij weet hoe laat het is als hij een mep te pakken heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JJ4 en 89 bezoekers