hoe hard kan zo'n beest wel niet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

hoe hard kan zo'n beest wel niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 12:03

ik rijd nu een pony
en ik hoorde laatst van zen baas dat hij echt heel hard kan
ze heeftt het en keer uitgerekend en hij bleek dus 60 km per uur te kunnen!
nou ik natuurlijk uitproberen! Nou echtwaar geen woord gelogen dat beest kan echt hard! en ik hield em nog tegen.
ik heb het 2 keer geprobeerd.Omdat ik altijd zeker wil weten of het veilig is heb ik em eerst even 1 keer laten gaan en af en toe even tegen houden.Nou dat ging best goed,ik kon hem heel makkelijk tegenhouden.Dus ik de 2de keer echt laten gaan en hard! ik werd er bijna bang van.Nou ik dacht nou zo ist wel enoeg ik wil even weer terug naar draf.Maar dat beest denkt oh nee geen sprake van ik heb dit al in geen jaren gedaan(hij is nu 17 maar hij lijkt wel 3 zo fris is tie altijd)ik wil doorgaan.Nou ik trekken en ik had van die baas gehoord,als hij niet wil stoppen meot je gaan zagen anders dan lukt het niet.Dus ik dat doen en bokken! ik heb een beetje een te grote cap dus die ging voor men ogen ik zag helemaal niks meer en er kwam ook nog een eide aan dat pad dus ik werd gewoon echt bang.er staat een hek aan het eind en dan gaat het pad weer verder .Dus ik hopen dat hij niet ging springen.En gelukkig hield in em tegen.en heel gauw men cap weer goed gedaan.en hij was op zen plaats aan het gallopperen en een klein beetje steigeren.Ik wist dat hij het heel leuk vond om zo hard te gaan, maar als ik had geweten dat dat beest het zo verschrikkelijk leuk vind dat hij niet meer te stoppen is had ik he niet gedaan.Door dat bokken lag ik er bijna af.

ik zorg dat ik hem voortaan wat beter onder controle heb. en dat er iemand bij is.Voor als er iets gebeurd.aar ik doe het zeker nog een keer!Het was echt heel leuk

Stal De Monte Maisons


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:20

Tsja misschien een goed les voor de volgende keer Verward Scheve mond

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:26

ja inderdaad.
als je al weet dat zn baasje zegt dat je moet gaan zagen Verward Scheve mond om hem terug te krijgen, anders lukt het niet. had ik het al nooit gedaan. en ten 2e zou ik het er al nooit mee eens zijn dat ik een pony in zn bek moet gaan trekken
helemaal niet als je die pony nog niet zo goed kent
Laatst bijgewerkt door danifur op 19-05-04 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:27

ja goeie les voor de volgende keer!:?

Maareuh waarom zet je dit eigenlijk op bokt Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:29

En hoe gaat het nu met die pony? Heeft zeker heel zijn mond kapot?
Je moet ook altijd zorgen dat je je paard onder controle hebt, altijd, onder wat voor conditie dan ook! Krijg je hem in een rustige galop al moeilijk terug, dan moet je ook niet harder gaan! En ook met je zit een 'ophouding' geven, een stophulp, de meeste mensen vergeten dat.
Die pony bokte vast om je er af te krijgen omdat jij hem in zijn mond zat te zagen, lekker baasje heeft die pony!

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:05

geen commentaar Scheve mond
mijn paard zou me er binnen 5 minuten afmieter als k alleen al aan zagen durfde te denken...
en als zijn baasje dat toch zegt dan zou ik het niet uitproberen hoor... hopelijk een goede les voor de volgende keer....

04-04-2017 ^&+ & 30-06-2017 :+: 08-01-2019 :+: 22-06-2021 :+:

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:17

bowena_84 schreef:
mijn paard zou me er binnen 5 minuten afmieter als k alleen al aan zagen durfde te denken...


Ik heb er hier twee staan die dat heel zeker zouden doen (been there Haha! )
En ik ga ook met Annetje mee. Als je je pony niet onder controle kunt houden moet je niet zo hard gaan galoperen. Met iedere keer in zijn mond te rukken los je niets op. Je kan beter de pony eerst leren om een fatsoenlijke rustige galop te maken dan als een wilde gaan racen en trekken.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:21

17 jaar is best al wel opleeftijd en de kans op blessures neemt toe. Ik zal oppassen met het harde galopperen, want voordat je het weet heb jij geen paard meer om op te rijden.

Mirk is nu ook zo'n 16 jaar. Hij geeft zich ook nooit gewonnen en gaat maar door. Jij moet die grenzen kunnen bepalen. Als jij dat niet weet, kan je beter nog even een paar jaartjes doorlessen op een manege.

Het grond is nu hardstikke hard, weinig grip, wat als je pony gevallen was?

Een goed passende cap is misschien ook wel een tip...

:){

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:43

Hmm lekker paardvriendelijk...eerst laten rennen (paard blij) en dan zn halve mond verrot trekken omdat ie niet meer terug wil (vreemd he)...

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:55

Ik zie in je profiel dat je 12 bent, en je mag alleen buitenrijden? Wow!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:28

hoelang verzorgde je die pony al voordat je er mee op buitenritten ging?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 01:00

tja.. ik heb verder ook maar geen commentaar.. ik vind het absoluut een raar verhaal en NIET paardvriendelijk en inderdaad wat jessy zegt, eerst je paard blij maken en hem dan vervolgens afstraffen(zo komt dat op een paard neem ik aan wel over)
reactie van danifur.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:12

nou sorry hoor ik vin het maar link van je dat je dat zomaar doet!! het si tog niet eens jou paardje?!?! tss stel dat dr wat gebeurt was dan zat jij mooi in de neste!! en ik vin t ook zo wat AnneOmie zegt!!

dovish

Berichten: 2978
Geregistreerd: 25-05-01
Woonplaats: Oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:16

wat goed zeg dat die eigenaar je alvast van tevoren aanraadde om flink in zijn mond te gaan zagen! heel verstandig dat je dan daarna met hem bent gaan racen! gelukkig maar dat je wist hoe je moest stoppen meid!

AHUM

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:55

dovish schreef:
wat goed zeg dat die eigenaar je alvast van tevoren aanraadde om flink in zijn mond te gaan zagen! heel verstandig dat je dan daarna met hem bent gaan racen! gelukkig maar dat je wist hoe je moest stoppen meid!

AHUM


tsja sommige mensen kunnen gewoon heel goed rijden en andere niet... Slim
(tsja heb wel medelijden met dat paardje... want aan het commentaar van de eigenaar te horen doet die het wel vaker Boos! )

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

valando13

Berichten: 534
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: rotterdam, hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:09

tja ik vind het ook niet kunnen en vooral niet omdat het geneens je eigen paard is!!! zagen???wat een gelul!!!ken der egt boos om worden .....

maja veel suc6 met je volgende x Verward

p.s. goed tropic over zagen zo kunnen andere mense op bokt het wel afleren Boos! Boos! Boos! !!!
die zie ik bekand elke dag ZAGEN!!maja daar gaat dit niet over.. (sorry moes er ffies uit)

15-07-05 h0uVnJj LiefjJj

Valando zal je nooit vergeten!!!je blijft altijd in min gedachten altijd in mijn hart

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:29

sorry hoor hier kan ik gewoon kwaad op worden!
Laatst bijgewerkt door Roosjelief op 20-05-04 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Stal De Monte Maisons


Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:41

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
Laatst bijgewerkt door Roosjelief op 20-05-04 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:44

nosytje schreef:
ik heb het 2 keer geprobeerd.Omdat ik altijd
zeker
wil weten of het veilig is heb ik em eerst even 1 keer laten gaan en af en toe even tegen houden.Nou dat ging best goed,ik kon hem heel makkelijk tegenhouden.

ik zorg dat ik hem voortaan wat beter onder controle heb. en dat er iemand bij is.Voor als er iets gebeurd.


jullie missen dit stukje even.
wat zouden jullie doen als zo'n beest er met je vandoorgaat en niet meer te stoppen is? laten gaan en maar hopen dat hij stopt? en als hij dan niet stopt? en je komt bij een weg ofzow? omlaten rijden? tja alles beter dan zagen....toch? NIET! sorry hoor het enige wat ik gedaan heb ik hem proberen te stoppen,eerst normaal tegenhouden,en als hij dan raar begint te doen en alleen maar harder gaat probeer ik hem om te draaien,maar het pad is te klein dus wat had ik anders gekunt? zelfs als ik hem van draf naar stap laat gaan en hij is vrolijk doet hij net alsof het hem allemaal niks kan schelen en gaaat hij opzij lopen en zo alleen in die galop deed hij het wat erger zagen is zielig maar hij moet wel luisteren! ik vind dat jullie verkeerd oordelen.

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:54

AnneOmie schreef:
eerst je paard blij maken en hem dan vervolgens afstraffen(zo komt dat op een paard neem ik aan wel over)


nee daar heb jij weer gelijk in
eerst deed hij zo rustig ik kon hem makkelijk aan. en vervolgens gaat hij met mij op de loop.liever dit dan ongelukken.Maar je hebt wel gelijk en ik kijk voortaan zeker uit want zagen is niet goed dat weet ik best

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:56

Annetje schreef:
En hoe gaat het nu met die pony? Heeft zeker heel zijn mond kapot?


ik ben een manege meisje.ik heb alles uit boeken enz.
dat geef ik best toe dus misschien was dat zagen ook wel weer overdreven. zijn mond is er echt niet kapot van gegaan

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:57

x4you schreef:
ja goeie les voor de volgende keer!:?

Maareuh waarom zet je dit eigenlijk op bokt Knipoog


ik wilde mijn verhaal kwijt maar dat had ik beter niet kunnen doen

Stal De Monte Maisons

Roosjelief

Berichten: 1201
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:59

danifur schreef:
als je al weet dat zn baasje zegt dat je moet gaan zagen Verward Scheve mond om hem terug te krijgen, anders lukt het niet. had ik het al nooit gedaan.


nee dat zei ik niet.Als dat beest er vandoor gaat en je krijgt hem niet normaal terug. okey dat stond er niet maar z bedoelde ik het wel
ben ook wel een beetje onduidelijk of niet? Scheve mond

Stal De Monte Maisons

iris_oo

Berichten: 1792
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:05

beest=paard. Lachen

Enne als je volgende keer maar beter nadenkt dan komt alles wel goed denk ik!

Pick yourself up, dust yourself off and back in the saddle!

For bitter or worse you know me better than anyone else :+:

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:13

je hoeft je niet helemaal te verdedigen hoor, wij geven alleen maar tips (ok sommigen nogal lomp Knipoog), en het verhaaltje kwam niet erg paardvriendelijk over, maar dat weet je nu dus ook Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Varekaj en 96 bezoekers