paard doet *raar*warmte? Insecten? ziek? hengstig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

paard doet *raar*warmte? Insecten? ziek? hengstig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 19:13

Hej,

Ik vind dat mijn paard de laatste 3 dagen nogal *vreemd* doet. Ik denk dat ze last heeft van de insecten (alhoewel dat goed meeviel precies?) Maar ik vind ze echt vreemd doen. Ze is nix nageefelijk, (behalve in stap een beetje) en af en toe neemt ze het bit tussen de kiezen,... Dat heeft ze nog NOOIT gedaan Verward

Ik heb al zitten denken dat ze mss iets aan haar rug? Maar ik heb zo wat gevoeld enzo maar ze is er niks gevoelig aan. Dus dat sluit ik voorlopig een beetje uit.

Ik denk eerder dat het iets is zoals hengstig worden (kan ze vaak raar doen Knipoog Tong uitsteken ) ofwel misschien van de warmte? Maar dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk, aangezien het heel goed meevalt. En dinsdag reed ik om 20u en vandaag om 17u, dus ook niet zo heel vroeg in de middag.

In elk geval; ze staat hele dagen op de wei, en morgen krijgt ze van mij een dagje rust. Zien of het werkt?

Nog ideeën over wat het kan zijn?

Groetjes Knipoog


pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:16

Ik heb vorige week zoiets gehad en zeker ook totaal niet voorwaarts..

Bij mij was het de hengstigheid..

Trouwens met dit warme weer kun je beter s' ochtends gaan rijden..

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:18

mijne vandaag en gister ook... ze is het eerste uur wel 20x omhoog gekomen en bokken geven etc. ik werd er niet goed van! pas na een uur begon ze goed te lopen, ben toen ook maar meteen gestopt.

Denk dat ze hengstig is oid, of spierpijn.

:)

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:25

Misschien helpt een dagje rust. Anders kan je evt. een paar dagen longeren en dan daarna eens kijken hoe het met rijden gaat.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:09

Ik denk ook dat het gewoon hengstigheid is.
Het paard van een vriendin van mij is ook heel vervelend, niet vooruit te branden en moeilijker nageeflijk. Ook is ze nu helemaal van streek als ze mijn ponyruin heeft gezien en ik ga later weg...Normaal keek ze niet eens naar mijn ukkie.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:12

haha mijn merrie ios normaal superdominant maar als ze hengstig is wordt ze zo mak als een lammetje....

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:27

Kan inderdaad de hengstigheid zijn...Mijn paard is dan afwisselend tegen het been, of reageerd juist weer erg fel op een hulp.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:48

Misschien last van haar tanden?

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 11:44

Hey, ik zie dat je bij mij in de buurt woont, hier in de streek heerst een virus (ben ik achter gekomen omdat 1 van mijn paarden het ook had) buiten die van mij ken ik nog 2 paarden die ook hoge koorts hebben gehad. Neem zijn/haar temperatuur eens op! Dit virus veroorzaakte alleen koorts, geen neusuitvloeiing of iets dergelijks, ook geen hoest.

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:05

Misschien komt het door de wei? Staat ze daar al lang op en heb je het heeeel geleidelijk opgebouwd? (Dus niet eerste dag 1 uur, volgende dag 2, derde dag 3 uur en zo verder, maar echt heel heel langzaam.) Misschien kanhet daar aan liggen. Ze heeft dan natuurlijk wel de hele dag buiten gestaan, lekker gegeten en gelopen. Ze heeft dan natuurlijk wel minder energie 's avonds. Misschien kun je idd 's ochtends rijden. Weet natuurlijk niet of dat kan, maar het kan een idee zijn.

I'm not weird, I'm gifted!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 11:18

Kyona"]
Misschien helpt een dagje rust. Anders kan je evt. een paar dagen longeren en dan daarna eens kijken hoe het met rijden gaat.
[/quote]

Had ik ook al geprobeerd, hielp helaas niet.

[quote="Twinklebel"]
Misschien last van haar tanden?
[/quote]

Die waren in augustus nog gedaan, en normaal moet een volwassen paard toch maar om het jaar? Toch? Verward En ze eet ook perfect. Maar dat is natuurlijk ook mogelijk mits ze gewoon eet, iets aan haar tanden, maar ik denk niet dat het daarvan is. Want had dat ook al gezegd tegen de eigenaresse, maar die zei dat ze eind augustus nog gedaan was. Verward

[quote="Mist"]
Hey, ik zie dat je bij mij in de buurt woont, hier in de streek heerst een virus (ben ik achter gekomen omdat 1 van mijn paarden het ook had) buiten die van mij ken ik nog 2 paarden die ook hoge koorts hebben gehad. Neem zijn/haar temperatuur eens op! Dit virus veroorzaakte alleen koorts, geen neusuitvloeiing of iets dergelijks, ook geen hoest.
[/quote]

Ze had (gelukkig) geen temperatuur Lachen Daar was ik al blij om. Ondertussen is het probleem nu al opgelost. Bij mij liep ze dinsdag redelijk netjes (Oef Knipoog ) maar bij de eigenaresse zelf deed ze weer zo lastig. We denken nu eerder aan gewoon koppigheid, of protest Tong uitsteken Schijnheilig Knipoog .

Maar eergisteren merkte ik wat op: HENGSTIG Tong uitsteken Hopen dat het daarvan gewoon was dus Knipoog

Bedankt voor jullie reacties!!!

Ow ja, Mist, goed dat ik dat weet. OK dan! *LOL* Bedankt!!!

[quote="Senja schreef:
Misschien komt het door de wei? Staat ze daar al lang op en heb je het heeeel geleidelijk opgebouwd? (Dus niet eerste dag 1 uur, volgende dag 2, derde dag 3 uur en zo verder, maar echt heel heel langzaam.) Misschien kanhet daar aan liggen. Ze heeft dan natuurlijk wel de hele dag buiten gestaan, lekker gegeten en gelopen. Ze heeft dan natuurlijk wel minder energie 's avonds. Misschien kun je idd 's ochtends rijden. Weet natuurlijk niet of dat kan, maar het kan een idee zijn.


Ze staan ongeveer heel het jaar door weleens op de wei. Buiten wanneer het sneeuwt. Dan gaan ze er niet op. Maar in de winter (als het niet te koud is) staan ze er een drietal uur per dag op. Naarmate hoe warmer het wordt, laten we ze een kwartiertje langer erop staan. En hoe langer het ook licht blijft, kunnen ze er langer op. Zo wordt het dus geleidelijk aan dat ze er langer opstaan Maar in elk geval bedankt voor je reactie. Zou inderdaad een mogelijke oorzaak geweest zijn OK dan! *LOL* Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fiero6, SunnyHorse en 99 bezoekers