[vd] slim paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

[vd] slim paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 14:02

Marquez is heel slim. Hij is heel creatief in het bedenken hoe hij niet aan het werk hoeft Knipoog .
Ik ben hem aan het leren om zelfstandig een rondje te draaien. Ik doe dan aan zijn halster een longeerlijn, doe hem achter zijn kont langs en sta weer voor hem. Dan wijs ik naar rechts en zeg; 'draai'.
Ondertussen hoef ik niet meer aan de longe te trekken en doet hij het op commando.
Da's heel leuk , en toen dacht ik hij kan nu ook wel zonder longe. Niet dus .
Hij blijft me gewoon stom aankijken Koe .
Dus ik doe de longeerlijn er weer aan en vraag nu opnieuwe draai. En weet die laml*l doet?
Hij controleert eerst of er een longeerlijn aanzit Clown
Hij doet nu dus alleen de draai met een longeerlijn Stoom uit je oren
Weet iemand een oplossing?

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:52

Kun je zijn hoofd van je "wegdrijven" ? Dan kun je daarmee de eerste stapjes van de draai uitvoeren.
Je kan ook de longeerlijn niet helemaal om zijn kont doen, maar over zijn rug leggen, voor de laatste stapjes.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 14:55

Ik kan zijn hoofd wel iets wegdrijven en ja misschien wil ik ook wel te snel.
Ik heb idd ook geprobeerd om de lijn over zijn rug te doen, en dan doet hij dat ok perfect. Alleen als hij ziet/voelt dat er geen lijn omheen zit dan gaat hij niet.
maar met dat hoofd wegdrijven, moet je dan eerst belonen voor een paar pasjes in de goede richting en dan uitbouwen of zit dat anders?

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:55

Als je iets aan het aanleren bent, beloon in het begin altijd voor 1 goed stapje. Zo bevestig je je paard dat hij op de goede weg is. Misschien kun je het nog oefenen met een halstertouw wat je over zijn rug legt, maar zelf niet vasthoudt? zo kun je hem een beetje foppen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:14

nee maar ik vin t wel een leuk idee haha

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:41

Weet je wat ik in het begin deed als tussenstapje? Haha!
Net doen alsof je een longeerlijn aan het halster klikt, rondje eromheen (zachtjes met je hand over de kont) en dan ervoorgaan staan en dan vragen Haha!
Misschien werkt het en dan steeds iets minder hints geven tot je gewoon ervoor blijft staan en dan de pirouette vragen Knipoog

Succes! Misschien helpt het Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 22:55

ik heb de longeerlijn op den duur vervangen door een halstertouw. Halsterouw leg je voor een draai rechtsom langs de rechterkant van de hals, over de schoft, naar je hand.
Je geeft het commando, kleine ophouding aan het touw, en zodra hij de draai inzet laat je het touw los en blijf je het commando herhalen (draai, draai, draai, draai, GOEDZO BRAAF!! Lachen

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 11:31

Ik heb hem al geprobeerd te foppen en net te doen alsof ik de lijn om zijn kont/ rug leg maar hij kijkt echt om of er iets omheen zit Tong uitsteken

Stef ik ga het vanmiddag direct proberen. En wat als hij rechtuit gaat lopen? Wel of niet belonen. Want het is geen draai, maar hij heeft wel een stap in de goede richting gedaan.

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 14:02

Jaaa hij doet het. OK dan!
Met de tip van stef ben ik weer een stapje dichterbij. Hij doet de draai nu aan het halstertouw. Ik geef een kleine ophouding zeg en wijs draai, hij begint te draaien, ik laat het touw los, en....... BRAAF GOEDZO VENT, hij draait om zijn as Lovers
Stef bedankt OK dan!