Ik denk dat ze weg gaat...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:27

maar er moet dan toch iets zijn wat jou zo bang maakt voor haar? Het zou toch zonde zijn dat als je haar nu al zou verkopen, terwijl je nog twee jaar hebt(en zonde om een e-pony te kopen die je over twee jara moet verkopen). Met camille zit je nu in het L1 en het gaat opzich toch best lekker? Denk dat je misschien met je instructrice moet praten, die heeft echt wel mogelijkheden en wie weet helpt het . . . . . . Met schrik en angste kom je nergens, maar het zou zonde zijn om het nu ineens allemaal op te geven, toch? Vind het erg raar dat je zo bang voor haar bent tijdens het rijden, daar moet dan ook ergens de fout zitten . . .

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 13:30

Het is dus gewoon nog steeds van de winter 2002/2003. Toen lag het zadel verkeerd en is ze echt heel erg gemeen geweest, en toen was ik écht heel erg bang.. Ik heb haar toen dus ook te koop gehad omdat die angst bleef. Maar toen ik haar terugkreeg van het proefadres schrok ik zo dat ik het toch nog wilde proberen, het is toen een tijdje goed gegaan en we zijn de B doorgevlogen, met soms nog wel angst-momenten maar niet meer zo erg, en ik bleef nog wel heel erg onzeker. En nu begint ze dus mij voor de gek te houden, maar ik heb het lef niet om haar aan te pakken.. Ik vind het gewoon super eng als ze zo doet en het liefst stap ik dan gelijk weer af.

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:35

ik begrijp heel goed wat je bedoelt, maar zou je het niet kunnen verhelpen door alleen te rijden met les, zodra ze iets doet is er iemand bij die je kan zeggen wat je moet doen, zonder hara over de zeik te helpen? Het is je eigen keuze natuurlijk, maar vind het van de ene kant gewoon erg zonde alhoewel ik je wel begrijp.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 13:43

Ja ik begrijp jou ook goed. En ik denk er ook wel een beetje hetzelfde over.
Maar ik heb zelf gewoon het gevoel dat het niet meer gaat zeg maar. Dat het niet klikt.
Vorig jaar toen ik haar te koop had staan kreeg ik ineens allerlei dingen te horen, ik was er te groot voor, en veel mensen hadden al het idee dat het niet klikte. Stom dat je dat te horen krijgt als je je pony te koop hebt staan, terwijl van te voren iedereen positief is, maargoed.
Even terug ontopic. Tong uitsteken
Het probleem is ook een beetje dat niets echt helpt, ze gaat namelijk heel erg hard onder me uit rennen, ik voel haar elke lange zijde weer opnieuw wegspurten, en ik heb totaal niets te vertellen. Door de angst die ik dan krijg ga ik er helemaal verkramt op zitten en gaat zij alleen maar harder en langer door.
Ik heb al heel erg vaak gehad dat ik dan dacht, nu is t genoeg.. ik kap er mee.
Maar telkens met poetsen enzo, merk ik gewoon dat we wél een goede band hebben.. en dan wil ik doorgaan.
Dit gaat nu een jaar zo, maar ik zie geen verbetering. Ik heb dan wel vorige zomer weer periodes gehad dat ik minder bang was en soms zelfs dat ik niet meer bang was, alleen nog wat onzeker.. Maar het probleem is dat het telkens terug komt. En ze doet het alleen bij mij, niet bij andere..
Daarbij komt ook nog eens dat ze eigenlijk meer een springpony is dan dressuurpony, en ik graag wil dressuren.. Dat helpt ook mee in mijn beslissing.
Met springen heeft ze veel meer plezier dan met dressuren.

Het liefst zou ik haar houden als knuffel en buitenrijpony, want dát gaat wel goed, omdat ik er dan ontspannen op zit.. En dan een ander paard erbij kopen, maarja, dat gaat niet..

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:46

ik hoop dat je dan een goed en leuk nieuw bassje voor hara kan vinden! Veel succes . . . . . . . . . en check ff je pb`s! zie je vast wel op ch e`hoven Knipoog

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:10

Ej,

Rot voor je. Ik heb ook zoiets gehad alleen dan met mijn verzorgpony ik durfde toen helemaal niet meer naar pricilia toe ja alleen als er iemand mee was en haar opzadelde en haar eerst even goed moe ging maken toen ging ik er pas weer op.

Een maand geleden heb ik gezegd ik verzorg haar niet meer want ik ben er te bang voor. Toen zijn 2 beginertjes haar gaan verzorgen en ik miste haar zo erg dat ik er maandag (18 mei) weer naar toe ben gegaan en toen was ik wel met iemand anders want ik durfde nog niet zo goed alleen en ze was hartstikke braaf *LOL*

Het kwam allemaal omdat ze mij een keer een trap heeft gegefen bij het opzadelen Huilen en er toen ook heeft afgegooit bij springen Verdrietig en nu zadel ik haar zelf op en doe ik er weer van alles mee en springen gaat ook hartstikke goed

ik denk dus dat je een keer een maand niet meer op je pony moet rijden ook niet meer zadelen voeren en stal uitmesten enzo wel maar gewoon dat je haar haast niet meer ziet en dan iemand anders je pony laten verzorgen dan ga je haar wel missen dan moet je er weer naar toe gaan als je haar zo erg mist en dan weer gaan rijden dan moet je wel al je problemen met je pony vergeten!!! anders lukt het niet ik denk dat het je dan wel lukt!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 14:13

Nou ik denk dat dat geen oplossing is, om een maand niet te gaan..

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:43

Koortje schreef:
Ik vind dat je er nu op zit te wachten dat mensen zeggen: ja doe maar, verkoop die pony maar! Tussen de regels door valt echt wel af te lezen dat jij om een of andere reden van Camilla af wilt. Raar, want op MSN staat dat je nog zoveel van haar houdt. Hoe kan je een pony weg doen waar je erg veel van houdt? Ik zou al mijn energie erin steken! En is rijden dan prioriteit nummer 1? Nee hoor, dan gaat het om het vertrouwen van elkaar terug winnen, zijn zal ook weer vertrouwen in jou moeten krijgen en andersom. Desnoods ga je elke dag met haar aan een halstertouw wandelen, poets je haar een aantal weken overdreven lang, ga je haar longeren, desnoods doe je wat aan Vrijheidsdressuur, weet ik veel!

Een vriendin verkoop je niet, hoe vervelend ze af en toe ook is!
Begin bij jezelf, laat dat rijden voorlopig even terzijde en werk aan het vertrouwen! Echt waar, je krijgt er geheid spijt van! Weet je nog met Robin?


Maar je kan wel blijven proberen en blijven proberen maar je moet ook reeel blijven, vind ik. Als het gewoon echt niet gaat dan gaat het gewoon niet en wat voor zin heeft het dan om verder te gaan als Nathalie alleen maar banger wordt, en Camilla alleen maar vervelender bij haar oid? Imo heeft dat helemaal geen zin. Paardrijden hoort ook leuk te zijn en als jij elke dag in de stress zit en moet huilen je er gewoon echt niet op durft, is dat niet leuk je moet er niet met tegenzin heen gaan. En tuurlijk zijn er betere en mindere periodes maar wat als het alleen maar uit mindere betstaat? Dan kan Nathalie toch beter opzoek gaan naar een pony of paardje die ze wel vertrouwd en waar ze wel op durft te rijden. En kan Camilla beter verkocht worden aan iemand die er wel op durft te rijden en lekker met haar kan springen of weet ik het...

En een vriendin verkoop je niet, die opmerking vind ik nergens op slaan. Je wilt toch altijd het beste voor je vriendin? Als het beter is voor beide (tenminste als je dat iig denkt, je weet het van te voren nooit zeker) om er mee te stoppen en allebei iemand zoeken waar je wel mee overweg kan is dat waaschijnlijk beste.
En als jou passie echt bij rijden en wedstrijden ligt dan is dat zo. En dan kan je wel gaan vrijheid dressuren en blijven poetsen maar dan hou je imo jezelf een beetje voor de gek.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:42

Ben het helemaal met je eens Jamy, als het niet klikt dan klikt het niet, dan kun je idd van alles proberen maar dat heeft helemaal geen zin. Het is voor jullie allebei het beste denk ik. Je moet ja plezier hebben in het rijden!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:36

Ik zeg altijd: waar een wil is, is een weg!

Wil jij met Camilla vooruit, dan ligt de oplossing bij jou. Jij hebt het heft in handen en mag nu voor jullie samen beslissen!

Wees reeel, overdrijf niet, ben eerlijk tegen jezelf en geef jezelf maar eens een goede schup onder je kont!

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:42

steefie schreef:
Ben het helemaal met je eens Jamy, als het niet klikt dan klikt het niet, dan kun je idd van alles proberen maar dat heeft helemaal geen zin. Het is voor jullie allebei het beste denk ik. Je moet ja plezier hebben in het rijden!

Mhh ik heb toch duidelijk ergens in dit topic zien staan dat het wel klikt, alleen niet qua rijden. Misschien voordat je haar gaat verkopen (en spijt krijgt) eens andere 'ontspannen' manieren van rijden proberen? NH? Met poetsen gaat het goed zeg je! Je zegt dat je een sterke band met haar hebt, en ik denk dat je dan heel veel spijt krijgt als je haar verkoopt. Er zijn zoveel mogelijkheden,. Al zou je het proberen!

Maar het is en blijft jouw beslissing, je moet zelf weten wat je doet Lachen Ik ga trouwens die site van Cassidy eens uitproberen. Leuk! NH Lachen

jessielover
Berichten: 229
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:15

Je houd heel veel van haar dat is duidelijk! In je profiel staan jullie erop als een perfect stel Lachen . Is ze alleen in de winter wild? Het is natuurlijk heel erg k*t als je je zo voelt op haar en iets wat zeker niet nodig is bij paardrijden. Als het niet klikt dan klikt het niet en kan je idd miss beter op zoek gaan naar een paardje dat wel heel erg goed bij jou past! En dat je haar verkoopt hoeft natuurlijk niet te zeggen dat je haar nooit meer ziet. Als je haar verkoopt aan iemand in de buurt, raak je dr niet kwijt! Je zorgt er alleen voor dat jullie allebei gelukkiger worden. Een moeilijke keuze! Heel veel succes!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 19:26

Nee, het is nu zomer en het word op dit moment alleen maar steeds erger. Dus niet alleen in de winter.

Morgen komen er mensen kijken die haar uit willen brengen in het springen. Ben erg benieuwd..

jessielover
Berichten: 229
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:28

Ja idd, misschien vind ze dat wel heel erg leuk! Het is moeilijk maar soms moet je dingen doen waarvan je niet weet of je de goede of de slechte keuze maakt! Ik wens jou en je paardje heel erg veel geluk! Lovers

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:41

Nath heel veel sterkte met deze moeilijke keuze!!
Doe wat je hart zegt en ik hoop dat je eruit komt
Ach gut

sorry voor het korte berichtje.. Ben hier nooit zo goed in Schijnheilig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 16:32

Vandaag zijn er mensen komen kijken en ik denk dat ze verkocht is.
Het was echt een super combinatie. Vader heeft vroeger internationaal gesprongen en kon zien dat Camil een topper was. Haha! Meisje van 11, heeft M gesprongen, wil dus ook met Camil gaan springen, net ook gedaan en ging echt SUPER.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:35

Dat zou wel leuk zijn nath

En zelf al een nieuwe op het oog?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:00

Zal inderdaad wel leuk zijn Nathalie!
Dan heb jij er ook wel een goed gevoel over! Lachen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 18:44

Ik heb er zeker een goed gevoel over, als ze naar deze mensen gaat laat ik haar met een gerust hart daar achter!
Foutje trouwens, meisje heeft Z gesprongen, niet M. Lachen
Het ging echt super.
Vanavond kijken ze de film nog een keer na en ze zouden nog even overleggen met hun dochtertje, als ze haar willen word ze eerst röntgeologisch gekeurd, dus dan maar hopen dat ze helemaal in orde is.

Ik heb zelf nog niet echt wat op t oog, wel bezig met zoeken enzo, maar ook nog nergens langs geweest.
Zouden morgen bij een E-pony van 1.56,5 gaan kijken, maar die is helaas verkocht.
Nu willen we morgen bij een andere E-pony gaan kijken van 1.57, maar daar komen 's ochtends mensen voor, als ie dan niet weg is gaan wij 's middags kijken.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:12

Was dat die zwarte? Die verkocht is? Wel jammer, supermooie pony!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:39

Ik denk dat je gewoon botte l*llige pech hebt omdat het jou aan kennis ontbreekt, en niemand in je omgeving is die jou die kennis kan geven. Want dit kan best opgelost worden, en jij hoeft helemaal niet bang te zijn. MAar je zit met dit probleem niet in de juiste omgeving denk ik. Ik wens je succes met de verkoop en hoop dat je meer geluk hebt met een paard.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 17:25

en is ze verkocht?

ik geef je groot gelijk hoor! ik heb ook een poos op een paard gereden en iedere keer als ik haar aan het werk wou zetten ging ze rennen en dan ook echt door stieren... het werd ook echt gevaarlijk op een gegeven moment dus ik ben maar gestopt met haar (ik huurde haar)

ik hoop dat je een nieuw maatje kan vinden! misschien 1 met meer wedstrijd ervaring?

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:06

Ik denk dat je voor jezelf echt de beste beslissing hebt genomen. Ik heb je verhaal al eerder gevolgd en je hebt het al weer een tijd geprobeerd maar het is niet gelukt Je hebt het de kans gegeven.

Paardrijden doe je voor je plezier en als je dat niet meer hebt... Ik wens je sterkte de komende periode en hoop dat ze een goed nieuw baasje vindt en jij een leuke brave pony die beter bij je past. Succes!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:16

fijn dat het klikte met die andere mensen, maar dat een 11 jarig meisje zo met camilla weg kan rijden betekend toch wel dat camilla absoluut geen vervelende pony is!
ik hoop voor je dat ze haar kopen, dan weet je iig zeker dat ze goed terecht komt

ff nog 1 tip, als je bij die pony van 1.57 gaat kijken, en hij is nog geen 8 jaar , laat hem meten voor je hem koopt, ken nml een meisje dat een pony van 7 kocht die 1.56 was, volgens de verkoper, en t beestje werd gemeten ivm startkaart(toen had ze hem al gekocht) en bleek ie 1.57 en een beetje te zijn, en die man die de meting deed vertikte het om er 1.56,9 van te maken....

ze kon dus meteen bij de paarden gaan starten Scheve mond

als de pony al boven de 8 jaar is, en nog nooit officieel is gemeten, moet je op hetzelfde letten

hoop dat je n leuk beestje vind!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 20:16

Ze is verkocht...
Morgen komen ze haar al halen. Verdrietig

Gelukkig heb ik vandaag een laatste buitenritje gemaakt. Dat is het enigste wat ik nog met haar durf, zolang het bij stap en een beetje draf blijft.
Vandaag hebben we lekker alleen maar gestapt (mag eigenlijk niet rijden met mijn rug) en lekker gezwommen in het ven.
Ik zal dr missen, maar ik laat haar met een gerust hart achter....