waar zit het kruintje bij jullie paard/pony??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 14:32

mijn paardje is pikzwart (op 2 witte voetjes achter na dan....)
hij heeft een kruintje precies tussen zn ogen en daar zitten ook wat witte haartjes!! *LOL*

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 15:30

Mijn Painthorseveulen heeft er twee! *LOL* Een midden tussen de ogen en één er boven beetje schuin boven de andere)
~Francis~

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 17:52

hoeveel wil je er hebben? Jamaica stikt van de kruintjes!
1 op haar onderkaak
1 op haar voorhoofd
1 aan elke kant van de manenkam
1 onder de buik
1 bij de borst
verder weet ik ze zo even niet uit mijn hoofd, zal morgen een goed kijken

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 18:15

hier kan je dribbels kruintje een beetje zien...
Afbeelding

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 18:21

Die kruintjes zitten over het hele lichaam verspreid, ze worden ook wel haarwervels genoemd,of dwarrels. De meest voorkomende plekken zijn, voor het hoofd is centr. haarwervel, dan voor op de borst meestal 2, onder bij de kin, in de hals onder de manen en in de flanken. Als het goed is worden ze bij het schetsen ook genoteerd.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 18:25

ik wist niet dat ze er zoveel hadden Haha! dacht dat ze gewoon 1 kruintje op het hoofd hadden, maar nu je het zegt... *LOL* nou ja op de foto zie je iig 1 van de kruintjes Haha!

Dennis

Berichten: 31467
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:45

Dennis heeft d'r een tussen zijn ogen. Ong op de zelfde plek als Dribbel. En een aan zijn rechter kant van zijn manenkam en nog wel meer maar ze zijn best moeilijk te vinden omdat hij geschoren is. Van de zomer vond ik er heel veel en nu kan ik ze heel moeilijk vinden.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 20:06

Las ik paarden schets dan let ik altijd goed op de plaatsen van de kruintjes. Vooral bij paarden die geen aftekeningen is het belangrijk om alle wervels op te zoeken.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:04

Ik weet niet meer precies in welk boek het was. Maar ik heb eens gelezen dat de plaats van het kruintje ook iets over het karakter van je paard zegt.
Bij Laiser zit het terhoogte van zijn kolletje.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:12

Jurga heeft één van haar kruintjes middenin haar kol zitten.... Best lief staat dat.... Haha!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:14

Wietze heeft natuurlijk meerdere kruintjes, maar degene op z'n hoofd zit precies waar een inham in zijn bles zit tussen zijn ogen. Hier kan je hem een beetje op zien:

Afbeelding

Dus daar waar zo'n puntje naar binnen zit.

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:29

kilanca heeft dr kruitje in het midden een stukje onder dr ogen

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:33

Evita ook onder haar ogen in het midden dus.. Mijn vriendin zegt dat het iets over het karakter zegt, dat het bij Evita dus betekend dat ze erg intelligent is nou dat klopt wel geloof ik!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:44

Elk paard heeft over z'n hele lichaam kruintjes, maar gewoonlijk hebben ze er op hun (voor) hoofd maar één, en díe wordt ook benoemd in het NHS paspoort. De lichaamskruinen niet.(niet bij mijn paard tenminste...)
~Francis~

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 12:53

Bonanza heeft op dr hoofd geen kruintje kijk maar:
Afbeelding
Op foto's heb ik hem neit kunnen vinden maar tijdens het poetsen ook niet Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:19

Jawel Bonanza heeft een streepvormige kruin...
heeft mijn paard ook, streepvormig met daaronder 1 kruin.

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:19

mickey schreef:
Ik weet niet meer precies in welk boek het was. Maar ik heb eens gelezen dat de plaats van het kruintje ook iets over het karakter van je paard zegt.


Dat is De Persoonlijkheid van Uw Paard *** begrijpen en beinvloeden van de TTouch methode.
In iedergeval dat boek heb ik hier. Daar staat alles in over karakter analyse dmv. kruintjes, ogen, hoofd (snoekshoofd, elandsneus etcetc), hals, oren, mond etc..
Ik denk niet echt dat je kan zeggen van: als een paard een ramsneus heeft dat het een dapper, krachtig en taai paard is; goed als polo pony en manege pony. Dat verschilt volgens mij gewoon heel erg per paard.

Ook staat er vanalles in over massage technieken enzo.
Voorbeeldje: het oor van je paardje aan het uiteinde licht dubbelknakken (gewoon een beetje buigen) en dan met je duim zachtjes over het puntje van zijn oor ronddraaien.
Dat helpt echt want ik heb het al bij verschillende ponys gedaan en ze doen hun ogen halfdicht, lekker ontspannen en ze zijn doodstil.

Voor degene voor wie ik wat moet inscannen ff pb'en Lachen (wel ff vertellen wat je precies wilt want het is een 177 pagina's tellend boek)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:21

orri schreef:
Jawel Bonanza heeft een streepvormige kruin...
heeft mijn paard ook, streepvormig met daaronder 1 kruin.


Ja dat dacht ik ook al te zien.
Streepvormige kruin:
wijst op een paard dat vriendelijk is en graag met mensen omgaat. Een onvriendelijk paard met zo'n kruin gedraagt zich alleen zo als hij pijn heeft of mishandeld is

moest ff Party!!