kijken bij nieuwe opleiding en dan...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

kijken bij nieuwe opleiding en dan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 13:40

hoihoi
ik ging gisteren dus lekker naar een open dag van het mbo.
ik zat te twijfelen tussen doktersassistent en apothekersassistent. ik heb dus bij die 2 opleidingen gekeken.
doktersassistent spreekt mij een stuk meer aan. ik moest bloedprikken op zo''n nep arm en dat ging heel goed.... maar toen werd er een vrouw echt geprikt en kwam er dus echt bloed aan te pas.... toen ging het dus niet meer zo goed... ik werd een beetje misselijk en licht in mijn hoofd ik zeg dus tegen mijn vriendin, ik wil naar buiten.
wij lopen dus de gang weer op, ik werd toen nog duizeliger, en toen begon ook nog zo''n rare vrouw tegen ons aan te praten... ikke dus trekken aan de jas van mijn vriendin en een paar seconden later lag ik op de grond... flauwgevallen dus. gelukkig vind mijn vriendin me op.
maar ja, nu kan je je wel voorstellen dat ik nu dus heel hard aan het nadenken ben of ik die opleiding wel moet gaan doen. als het elke keer zo gaat als ik echt bloed zie dan is dat niet erg prettig en dan lijkt apothekers assisten mij beter voor mij...
wat zouden jullie doen?

kussies liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Bartje

Berichten: 1651
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 13:48

tja.. je zou natuurlijk het er ff op die opleiding over kunnen hebben, misschien dat ze er iets voor weten dat het minder snel gebeurt?
succes iig

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 14:07

Er zijn wel meer mensen die in de verzorging zitten en in aanraking komen met bloed, en dat nog steeds een beetje eng vinden. Ik zou je daarover niet te veel zorgen maken.
Als je doktersassistente wordt kom je gelukkig niet alleen maar in aanraking met bloed. Natuurlijk is het wel onvermijdelijk, maar ik denk dat je er op gegeven moment wel mee kan leren omgaan. Als je het heel vaak ziet dan is het op gegeven moment niets meer om van op te kijken.
Als je echt graag doktersassistente wil worden zou ik er gewoon voor gaan, en in je stage's kijken hoe alles loopt. JE bent jong genoeg om eventueel van studie over te stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 16:51

ik zit zelf in het laatste jaar van de opleiding doktersassistente en het valt echt mee hoor hoe vaak je met bloed in aanraking komt!! of het moet zijn dat je op chirurgie wilt stage lopen!! dan is het wat anders, maar normaal gesproken niet zoveel hoor!

groetjes [naam]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bambelien, ComscoreBot, Dewii, DWitzel, E_C, Esmee_RS, Ginny135, Iloveiswan, Jade91, Jeska2, Knollboll, Loreke2, Margot1001, Merileth, Sanet, Westerntrail en 168 bezoekers