Ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 22:53

Ik hoorde een paar weken terug van de eigenaresse van mijn verzorgpaard dat het tegenwoordig verplicht is om een ruiterbewijs te hebben en bij je te hebben als je buiten gaat rijden. Maar nu hoorde ik weer van een kennis dat dat nu nog niet hoefde... dus weet iemand of het nu al verplicht of nog niet??

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:55

Nee hoor, het is niet verplicht.

In sommige gebieden, zoals de veluwe, is het wel verplicht.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 23:01

oke dank je Haha!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:51

idd, wat liberty zegt, maar je bent wel verzekerd als je hem hebt.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 14:51

Het is niet verplicht en voor de verzekering hoef je het ook niet te doen. Via je WA ben je nl gewoon verzekerd, ook als je op een paard zit.

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:10

Hej... het is indd nog niet verplicht maar vanaf 1 juli dit jaar wel... overal in nederland... dus het is misschien toch wel goed om hem te halen.. en als ik daar dan toch over begin zo ik maar naar Reelaer gaan.. ahha het is daar echt heel erg goed en onwijs leuk.. dan heb je het in een weekendje voor elkaar.... *zit in het reelaerpromotieteam Tong uitsteken* hahaha..

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:11

Wat kost het tegenwoordig eigenlijk om een ruiterbewijs te halen?
Ik zag trouwens op de manege ook iets hangen over een ruiterpaspoort.
Weet iemand wat dat is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:12

MsMarit schreef:
Hej... het is indd nog niet verplicht maar vanaf 1 juli dit jaar wel... overal in nederland... dus het is misschien toch wel goed om hem te halen.. en als ik daar dan toch over begin zo ik maar naar Reelaer gaan.. ahha het is daar echt heel erg goed en onwijs leuk.. dan heb je het in een weekendje voor elkaar.... *zit in het reelaerpromotieteam Tong uitsteken* hahaha..

mag jij vertellen waar je dat op kunt zoeken.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:19

wil ook ook wel weten rk! Ik vind dat ruiterbewijs eerlijk gezegd een beetje onzin. Alsof je zonder niet kan rijden... en volgens mij stelt dat examen niet zo heel veel voor. (correct me if I'm wrong!)

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:22

Ik ga hem volgende maand bij ons op de club halen. Het wordt idd waarschijnlijk wel verplicht, dat zei degene die het bij ons organiseert.

De praktijk stelt niet zoveel voor nee, maar de theorie schijnt nog gehoorlijk pittig te zijn, nouja als je dat boek goed doorleest waarschijnlijk niet. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:24

Citaat:
dat zei degene die het bij ons organiseert

dat zeggen ze al 20 jaar Lachen

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:26

Citaat:
dat zeggen ze al 20 jaar


en ik verleng het ding ook al 20 jaar

bij ons kan je b.v. geen boskaart kopen (bij het GNR) zonder geldig ruiterbewijs, dus soms heb je hem nog nodig ook

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:40

Ik vind het ruiterbewijs gewoon geldklopperij.

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:11

Ik heb laatst eens info gezocht over het ruiterbewijs, maar dat dit verplicht is met ingang van 1 juli is mij niet bekend! Op veel plaatsen gaan ze zelfs met een vergunningssysteem werken (wat dit inhoud is mij nog niet helemaal duidelijk). Dit houdt in ieder geval in dat deze plaatsen bij de gemeente een vergunning aanvragen, waardoor het ruiterbewijs daar overbodig wordt...

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:57

ik heb afgelopen weekend nog met een examinator *vraag me niet meer hoe hij heet* staan praten en die zij het ook weer.. vanaf 1 juli word het verplicht.. Ik kan der ook nix aan doen.. en indd het is wel waar natuurlijk wat Misser zegt Alsof je zonder dat ding niet kan rijden :S maar goed het word dus wel verplicht.. en het is ook wel een handig je zal het maar moeten laten zien ofzo en je heb het helemaal niet.. dan kost hetr je helemaal veel geld *spreek uit ervaring*.. Ik moet je zeggen dat ik het helemaal niet moeilijk vond.. ik heb het dan bij Reelaer gehaald en dan krijg je dus Theoriles van 3uur en dan weet je echt genoeg.. Ik had geen fout in mijn theori.. maar je het is ook wel gewoon logisch na denken meer is het eigenlijk niet. ja en een btje kennis is wel handig natuurlijk Tong uitsteken.. het praktijk is indd wel heel makkelijk als je maar gewoon je paard onder controle heb en een btje naar behoren kan rijden komt het allemaal goed..!! Lachen

Bertus_Suzy

Berichten: 855
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:22

nooit juh ruiterbwijs doen bij een ene mevrouw kouwenberg
dan haal juh het nooit :S onze hele groep was niet geslaagd door haar omdat we op druke pony's zaten :S:S:S

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:15

HET RUITERBEWIJS WORDT NIET VERPLICHT PER 1 JULI!!!!!!
Om heel eerlijk te zijn begin ik dat gezeik spuugzat te worden. Die Eef Schreurs kan de hele wereld wel bij elkaar krijsen, die wettelijke status die hij zo graag ziet zal hij waarschijnlijk nooit beleven en ik moet het meemaken of wij het ooit zullen beleven.
Sorry hoor, het is niet persoonlijk bedoeld, ben ook niet boos op je Vriendjes zijn? alleen als ik ooit een instructeur tegenkom die dat beweert dan Blauw oog Stoom uit je oren

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:24

Ik woon op de veluwe, daar is het ruiterbewijs al verplicht. Maar ze zijn er hier mee bezig om het af te schaffen en dan vergunningen uit te geven. Dus het lijkt me vreemd dat als ze het hier gaan afschaffen, en dan overal in nederland per 1 juli verplichten. Dus dat zal wel niet kloppen.

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 00:16

Lachen ik weet ook niet of het verplicht is of niet.. of wat dan ook.. maar mijn vraagje is eigenlijk... wat kost het ongeveer om je ruiterbewijs te halen??? Lachen alvast bedankt! Lachen groetjes!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:53

Ik ga 27 Juni voor me ruiterbewijs.. Gewoon omdat de manege dat nu organiseerd en ik ook wel vaak buitenrij. Maar ik geloof dat het mij ongeveer rond de 50 euro kost....

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:09

ik heb ook geen ruiterbewijs. mijn zus wel anders leen ik we ldie van haar als t verplicht is Tong uitsteken

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 12:39

Heel erg bedankt voor de reacties!! Ik hoop dat het niet waar is want ik heb al weleens gekeken en toen was het om in 1 weekend je ruiterbewijs te halen rond de 200 euro Scheve mond Ik vind het zelf ook behoorlijke geldklopperij maar als het verplicht zou zijn/worden dan toch maar eentje ergens gaan halen maar waarschijnlijk hoeft dat dus niet Lachen

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:08

als je buiten rijd met een paard van iemand anders ben je niet via je WA goed genoeg verzekerd, dus dan is het handig om een ruiterbewijs te hebben! Ik rij namelijk paarden van iemand anders, en de eigenaar daar van vond het beter als ik er een had. Ik heb het gehaald voor (toen nog)125 GULDEN, dus dat valt best mee, en als je zo verzekerd ben, heb ik het er wel voor over. maar volgens mij is het als je een eigen paard heb weer iets anders met de verzekering, maar dat weet ik niet

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:46

oo gelukkig want als het wel verplicht is moet ik effe de ruiterbwijs van me zus op zoeken Tong uitsteken

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:55

inderdaad in sommige gebieden. ik ben een keertje gecontroleerd in utrecht toen ik gewoon op de straat reed.