sport/keuringspony en lange manen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

sport/keuringspony en lange manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 10:24

ik wil bij nina de manen laten groeien. nu is het zo dat ze ook wedstrijden gaat starten. en ook aan keuringen zal deelnemen. wat denken jullie ervan en wat is er toegestaan. is er iemand met een sportpony met lange manen?? (arabieren??) ik zoek dus ook tips hoe ik de manen voor wedstrijden netjes kan vlechten als ze lang zijn.


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 11:32

je kan een hengstevlecht maken. of een matje(die klappert wel vaak). even een vraagje: is het een arabier??? dan kan het iig met keuringen ook. bij andere rassen weet ik het niet.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-02 12:47

het is een nrps pony. ik vind het gewoon jammer om de manen kort te houden alleen om die wedsdtrijden en keuringen. ik weet ook niet welk vlecht op wedstrijden zijn toegestaan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 12:51

officieel is het geloof ik niet verboden, maar het wordt niet erg gewaardeerd.


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 12:52

Als ze een niet al te dikke bos manen heeft zijn ze gewoon tot knotjes te vlechten hoor. Ik liet bij Jurga ook altijd de manen lang, tot ik het zat was en Jur staat er nu perfect gekortwiekt bij en om eerlijk te zijn vind ik dit nog mooier ook, dus geen lange manen meer voor Jurres.
Voor keuringen weet ik eigenlijk niet of lange manen toegestaan zijn en wat voor vlechten je erin mag leggen.
Bij sommige paarden zijn lange manen nou eenmaal wel mooi, Jur heeft zo'n zielig dun bosje haha, wel ideaal, ik hoef nooit te trekken, gewoon schaar erin. }>
Succes ermee Lon!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 13:22

Bij een NRPS keuring is het naar mijn idee niet verboden, maar ik weet zeker dat het absoluut niet wordt gewaardeerd. In Tolbert is vorig jaar op de keuring zelfs iemand de ring uit gestuurd met de mededeling dat ze er eerst maar eens voor moesten zorgen dat ze leerden toilletteren.

Persoonlijk vind ik het bij een pony ook altijd mooier als ze 'gekortwiekt' Lachen zijn. Dit met uitzondering van enkele rassen Haha!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 16:24

Youri, heeft zijn manen langm en zit ook samen met mij in de sport,

Afbeelding

zo los ik dat op Lachen

youri heeft zijn manen nu net onder zijn hals uit hangen, bijna even lang als wjerdo, het hoort bij het ras, maar ik vind het niet mooi.
mag ze helaas van mijn zusje en mam niet trekken Lachen

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:42

Onze NRPS pony is vorig jaar opgenomen in het stamboek in de keuringspapieren staat dat je paard de manen in knotjes moet hebben ingevlochten. Sommige juryleden kunnen er erg moeilijk over doen als je pony/paard anders getoileteerd is, kan je zo een hogere premie kosten.
Succes, Hanna

Gratis af te halen mooie jonge katten

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 20:32

ik zou ze niet trekken maar je kan het wel mooi vlechten: je vlecht zijn manen niet te dikke plukken en dan rol je de vlechtjes op staat heel mooi hoor ik heb altijd een 8 voor verzorging op een wedstrijd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19, Leliesan, YandexBot en 79 bezoekers