Minimale leeftijd van de ruiter voor wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Minimale leeftijd van de ruiter voor wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 14:58

Een meisje die ik ken, heeft een paar maanden geleden haar startkaart en startcoupons aangevraagd en ontvangen. Ze is zelf net 11 jaar geworden en rijdt op een KWPN-er van 12 jaar oud. Ze heeft een maand geleden 1 keer een wedstrijd gereden (zonder winstpunten).
Nu kreeg ze van de week een brief van de KNHS dat ze niet (meer) mag starten omdat ze nog te jong is. De minimale leeftijd van de ruiter om bij de paarden te mogen is volgens hun 12 jaar. Ze had al d'r startkaart, startcoupons, lidmaatschap van vereniging en allemaal wedstrijd spullen betaald.
Wie z'n 'schuld' is dit nou? Die van de KNHS omdat ze haar d'r startkaart hebben gegeven? Die van de vereniging die haar heeft laten starten? Of die van de ruiter die zich niet goed geinformeerd heeft?
Ik hoop dat jullie het antwoord hier op weten Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:32

ruiter moet idd 12 ziijn. En tja, wie er nu fout is, beiden, zowel ruiter als KNHS vind ik.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 16:53

Ja beetje beide wel. Ik zou me er op zon jonge leeftijd toch eerst van overtuigen of ik wel bij de paarden mocht starten, maar de knhs had het ook ff eerder kunnen melden!

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:27

mag dat pas vanaf de 12? ow maar dan rijd ze toch op een paard, want bij de pony's zie je vaak van die hummels, sorry voor de dommeopmerking Scheve mond

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:53

pony's mag wel eerder (t/m M2 dan) Paarden pas vanaf 12 jaar. Ik vind het igl wel de fout van de KNHS want die kon ook zien hoe oud het meisje was............

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:26

Maar ja, zoals bekend heeft de KNHS wel vaker van dat soort slimme acties Knipoog

Die vereniging die haar heeft laten starten is iig niet aansprakelijk. Als zij wisten dat ze pas 11 jaar was hadden ze er wel naar moeten vragen, maar verder is dit toch echt een fout van zowel ruiter als KNHS. Ik hoop voor dr dat ze snel jarig is, anders is het zonde geld en zou ik toch proberen dat geld terug te krijgen.