wakker blijven!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rataplie
Berichten: 147
Geregistreerd: 01-02-04

wakker blijven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 10:29

Gisteren was ik met een vriendin aan het praten over de naderende examenperiode. Beide hadden we hetzelfde probleem: slaapgebrek!
Zij slikte pillen (ben naam vergeten) en dronk bergen koffie...

Is dat wel een goed idee?

Gebruiken jullie ook pillen of andere dingen? Of wat doen jullie aan het enorme slaapgebrek?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:34

als je een slaaptekort hebt kan je steeds minder goed en helder nadenken, dus als je da een examen maakt is de kans groot dat je veel en veel meer domme fouten maakt, simpelweg omdat je te moe ben

redbull daarmee kan ik goed wakker blijven, maar t beste is toch echt om genoeg te slapen! dan kan je beter leren en dingen onthouden, en beter nadenken tijdens het maken van je examens!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:37

Als je een nachtje om 10 uur naar bed gaat ben je beter af. Informatie blijft toch niet hangen als je brein zo moe is, en je kan stukken beter nadenken als je goed uitgerust ben. Pillen zou ik nooit doen. Ik drink wel eens een kopje koffie om goed wakker te worden, maar nooit om wakker te blijven.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:00

Gewoon op tijd naar bed gaan en in de wakkere uren studeren.
Zoals Renske al zegt lijkt het me dat als je het op deze manier gaat doen *pillen en koffie en maar wakker blijven* meer en dommere fouten gaat maken.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:18

de volgende keer iets eerder beginnen met studeren?
Gewoon netjes 6 tot 8 uur slaap hebben op een nacht en de rest van de tijd leren.
en sucses

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:53

ik heb vorig jaar voor mijn examens homeopatische slaappilletjes gehad en die hielpen wel goed ik sliep gewoon goed en kon dat goed leren en mijn examens maken, alsvast veel succes met je examens..

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:55

ohh volgens mij heb ik het verkeerd gelezen Bloos! dacht dat je juist wou slapen sorry..

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:38

Maar het was wel een verstandige opmerking van Sanne...
Slaap ben je toch nodig. Als je ´s middags even een kwartiertje je ogen dicht doet gaat het nadien ook weer een stuk beter.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:45

Niet slapen, of te weinig slapen, in je examenperiode vind ik zo'n beetje het stomste wat je kunt doen. Zoals al eerder gezegt nemen je hersenen de info niet op als ze te vermoeid zijn, om over concentratieproblemen nog maar te zwijgen.

Ik slaap doorgaans maar een uur of 3 a 4 per nacht, maar tijdens mijn examens heb ik mezelf gedwongen om om 10 uur alles uit te zetten, niet meer te lezen enz enz. Ik heb mezelf gedwongen 8 of 9 uur per nacht te slapen.

Ik werk nu 32 uur in de week, en 's avonds ga ik nog leren. Maar vaak schiet dat er gewoon bij in, dan zit ik een uur achter mijn boek en ben ik 1 pagina verder. Ik slaap wederom een uur of 3 per nacht... Kan me er gewoon niet op concentreren...

Dus laat die koffie liggen, kijk uit met die pillen (reken maar dat je er geen verslaving aan over wilt houden) en ga gewoon op tijd naar bed. Bereik je meer mee dan jezelf wakker houden.