Merrie met een "slecht" krakter wel of niet kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Merrie met een "slecht" krakter wel of niet kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 10:24

OKey dit is het geval Scheve mond

Ik be niet zo lang geleden op zoek gegaan naar een leuk paard. ik rij nu al zo´n 11/12 jaar op paarden van andere en besloot nu eindelijk een eigen paard aan te schaffen *LOL* . ik heb alleen dus niet zo veel geld Scheve mond . Dus ik had een advertentie op Marktplaats en wat andere plekken gezet en daar in mijn situatie uitgelegd.

Iemand reageerd nu dus op die advertentie met de mededelingen dat hij een leuke merrie heeft staan. Ze is 5 jaar, nooit bereden, is als 2-jarige opgenomen in het KWPN stamboek, afstamming van Goodtimes en nog een andere die wat steviger is gebouwd, heeft vorig jaar een veulen gekregen wat er nog bij loopt. ze is 1.68, heeft altijd buiten gelopen. ze is gezond, want daar ben ik via via al achter gekomen, en ik kan haar voor 1300 over kopen.

Alleen er is dus een handelaar die haar al eens heeft bekeken en die handelaar is weer goed bevriend met een paardenkenner de ik ken en hij heeft dus gezegd dat ze gezond is maar dat ze een "slecht" karakter zou hebben.

Ik zou niks met haar aankunnnen en ik moest mijn vingers er niet aan branden.

Maar in hoeverre heeft een paard een echt slecht karakter?


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:29

Slecht geloof ik niet zo in, moeilijk soms wel maar dan nog wat voor de 1 moeilijk is, is voor de ander ideaal. Ik zou (wel echt meerdere keren met iemand erbij) gaan kijken als het je wat lijkt. En eventueel een proeftijd afspreken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:32

Zou het niet doen, als het wat was geweest had die handelaar echt dat paard wel meegenomen.

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:36

Mischien heeft ze daar wel een "slecht" karakter omdat ze het niet naar der zin heb.. Mischien kan je haar een maand op proef dan kan ze wennen en jij ook.. Dan kan je kijken of ze echt zn slecht kerakter heeft..

Veel suc6 ! (p.s.. Als je der koopt.. Laat haar voor de cker heid keuren )

:+:

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:40

hey

ik zou even vragen wat het slechte karakter is. Is ze dominant of iets in deze richting.

op proef zou erg fijn zijn lijkt mij!


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:46

niet doen !!
inrijden word een hele klus
en , nu krijg ik bokt over me heen, goodtimes geeft vaak niet de makkelijkste paarden, dus wat die handelaar zegt kan wel kloppen ...
beter niet aan beginnen dus !

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:47

ik ga met de rest mee. probeer haar eens voor een paar weken. let wel heel goed op haar lichaams taal enzo, want ik ken een familie die een leuke pony hadden gelocht en met de proeftijd ging alles goed, maar een weekje later toen ze hem officieel hadden gekocht wou hij de trailer niet meer in, werd met rijden onhandelbaar enzo, rterwijl er voor zover wij weten niks ergs of engs gebuert kan zijn(maar ja dat weet je natuurlijk nooit)

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:10

Niet doen! Da's een uitgeprobeerde. Die krijg je niet klaar. Zelfs een prof heeft daar zijn handen nog meer dan vol aan.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:58

Niet doen.
Er zijn nog zat andere leuke paarden die geen 'slecht' karakter hebben.
En wat crossmonster zegt over Goodtimes heb ik indd ook wel gehoord dat die moeilijk zijn....
Gewoon lekker verderzoeken dus Knipoog

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:58

Geloof niet in slechte karakters maar dan zal het komen door de opvoeding die ze dus wel of juist niet hebben gehad. Maar moeilijk zal het iig wel zijn. En jah op proef nemen, kan dat? Als dat al niet kan, dan zou ik het dus sowieso niet doen. Dat zegt namelijk al heel wat.
En jah... ik weet niet hoe handig jij bent met paarden die wat moeilijker zijn, maar jah als je al zo twijfelt zou ik het iig niet doen. En je kan beter nog wat rondzoeken en verder kijken dan de eerste de beste kopen toch? Ookal heb je minder geld ervoor... wel in 1 x goed besteden heej! Lachen suc6!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:02

Ik kan me niet voorstellen dat een mooi paard met goede afstamming voor zo'n bedrag verkocht word voor er ALLES aan geprobeert is. GijsenKim zegt daar ook iets - handelaren hebben er oog voor. Als hij dacht dat het wat kon worden had 'ie hem heus wel meegenomen!

Zoek lekker door naar een fijn paard waar je niet je nek mee breekt...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:02

als die handelaar haar oke had gevondenm, en veilig genoeg om in te rijden en dan door te kunnen verkopen, had die handelaar haar zeker te weten zelf allang gekocht

dat ie haar heeft laten staan zegt dus al genoeg.....

maar aan de andere kant, over mijn paard en over zijn moeder wordt ook gezegd dat ze gevaarlijk zijn en gek in hun hoofd etc (zit Amor achter, die geeft wel meer stakers Knipoog )

na bijna 5 jaar vechten ben ik nu wel Z1 met mn paard, dus t is niet onmogelijk, maar ik denk dat je het t beste kan beoordelen als je haar een paar keer hebt gezien en hebt gepoetst enz

als je twijfelt, niet doen.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:17

lijkt me niet verstandig om hieraan te beginnen !!! Er zijn heel veel paarden te koop op dit moment, en is zit vast een geschiktere voor je bij.
En waarom spaar je niet even door zodat je wat meer te besteden hebt, dan kom je niet zo snel bij de "probleemgevallen"terecht.....

Succes !

voor het eerst sinds jaren "paardloos..." 15-05-2008 een nier van mijn moeder gekregen, voor alle overige nierpatienten die wachten op een donor, mensen : " Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here "...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:34

Nou als ze voor 1300,- te krijgen is en het karakter valt mee.
je moet gewoon even gaan kijken en proberen!
Misschien valt het reuze mee, of heeft ze een hekel aan mannen....
ik zou het zelf willen ervaren ipv anderen te horen, ik zou dit zelf willen beoordelen.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:38

Maar wie zegt dat haar beoordelingsvermogen daar goed genoeg voor is? Niet banketstaaf bedoelt voor TS maar ik zou zeker wel afgaan op wat andere mensen zeggen, tuurlijk kan je gaan kijken, maar onthoud wat anderen gezegd hebben!

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:11

ik zou een aantal keren gaan kijken en vragen of je erwat mee mag doen.
en zeker als het allemaal meevalt toch laten keuren enzo (wie weet is ze helemaal niet gezond) Ik zou ook iemand meenemen die Echt verstand van heeft en die ook voor de rest niet het paard kent of er wat van gehoord heeft.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:16

Voor je eerste paard zou ik het gewoon niet doen, lage prijs of niet. Je koopt een ander z'n ellende zo te horen...

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 13:32

ik zou het ook niet doen!
als een handelaar het al laat staan?!!??

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Rhode
Berichten: 33
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 16:48

Hey allemaal heel erg bedankt voor jullie reactie. Ik ga inderdaad zo u zo, als het mogelijk is een paar keer kijken. En daarnaast wat betreft het karakter. ik heb op aardig wat moeilijke paarden gereden en vaak beleef ik veel meer plezier aan het rijden van een paard dat moeilijk is dan aan het rijden van een paard dat nooit een stap verkeerd doet.
Wat betreft het rijden heb ik dus echt een uitdaging nodig anders ben ik al snel uitgekeken. en die uitdaging zal ik wel vinden bij dit paard.
Maar jullie heb aan de andere kant ook wel gelijk als een handelaar het paard al laat staan.... maar dat was ook enkel en alleen omdat hij het gevoel had dat hij niks met het paard aankon en ze een slecht karakter zou hebben.
En wat betreft het inrijden grote kans dat dat een grote klus en een zwaar gevecht gaat worden. Maar als ik dan weer zou moeten kiezen tussen een paard waar je een zadel op legt en mee wegrijdt en zo´n paard, als die ik eventueel zou kopen, dan kies ik toch weer voor de merrie..

Maar goed.....

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:08

Er zit wel een verschil tussen een moeilijk paard en een paard met een rotkarakter he?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:15

Bij twijfel nooit aan beginnen, het kan niet vaak genoeg geroepen worden: er zijn paarden zat die wel een vriendelijk karakter hebben, zeker in deze tijden zijn er goede paarden in overvloed. Je rijdt paard voor je plezier, dus waarom hier dan potentieel je vingers aan willen branden? En probeer een paard dat wel goed in de kop is maar eens naar het Z te rijden, is net zo uitdagend en veel leuker dan continu overhoop liggen met een merrie die door een ander verpest is!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:15

Tja, ik zou dit niet doen als ik jou was, om de volgende redenen.
Het paard wordt aangeboden via marktplaats, en daar staan helaas nogal wat paarden tussen me gebreken of die moeilijk verkoopbaar zijn.
Ze is behoorlijk goedkoop, dat heeft ongetwijfeld ook een reden.
En je kan het verhaal nooit controleren, omdat ze dus niet door een bekende wordt verkocht.
Als iemand die jij kende nou een paard zou verkopen met een moeilijk karakter, dan weet je tenminste waar het probleem zit.
Ik vind dat hier een veel te groot risico aan verbonden is.
Je kan natuurlijk altijd een keer gaan kijken, maar wees wel op je hoede.

Jaike, wat ben je toch een topper!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:41

Lijkt me niet echt een goed teken, wanneer een handelaar het paard laat staan. Maar mocht ze je nu toch bevallen bij het bezichtigen, kun je altijd vragen of je haar op proef mag nemen.

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:54

Citaat:
Er zit wel een verschil tussen een moeilijk paard en een paard met een rotkarakter he?


Jah dat bedoelen we maar.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:55

Eerst maar eens op proef nemen! En dit kan gerust voor enkele weken hoor! Moeilijke karaters kunnen (met genoeg rust en geduld) ook hele lieverdjes worden; het bewijs hebben wij op stal staan Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rosak en 27 bezoekers