Het is zover .... mensen worden gechipt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Het is zover .... mensen worden gechipt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 10:12

Ik zie net op RTL Z een reportage over chippen bij mensen. Bij de Baja Beach Club in Rotterdam willen ze een chip in je bovenarm injecteren en vervolgens kun je hiermee je rekening betalen.

Wat vinden jullie ervan?
Mij gaat het net even te ver, een chip als je wil gaan stappen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:13

Zo iets zou ik gewoon weigeren. Ik heb een portomonee en dat vind ik meer dan genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:13

kunnen ze niet beter chippen bij raddraaiers?
kunnen ze die er altijd tussen uit vissen en opsporen Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:15

Hooligans chippen!!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:16

ik heb Conrad (de jongen van Baja die je zag) al een mail gestuurd of het echt was of een geintje... Haha! Ik zelf zou het iig nooit laten doen...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:17

BELACHELIJK !!!!!!!!!!!!!!! waar gaat dat heen met de wereld ??

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:18

Citaat:
'En het [beest uit de aarde] maakt, dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is een getal van een mens, en zijn getal is zeshonderd zesenzestig.' (Openb. 13:16-18)
Bron: http://www.skepsis.nl/beest666.html


(In werkelijkheid zijn het streepjescode's op producten, maar ik zie nu ook wel een verband Tong uitsteken)

Citaat:
Sommige Amerikaanse fundamentalisten geloven dat computers stralen uitzenden die het getal bij gebruikers onzichtbaar op hun voorhoofd branden. Van Baaren, een tot God gekomen vrijmetselaar die in tientallen brochures waarschuwt voor de komende computerdictatuur, voorspelt dat iedereen gemerkt zal worden met 'een soort sofinummer', misschien door het 'onderhuids instralen' van een microchip. Degenen die weigeren de werelddictator te gehoorzamen, 'zullen worden uitgesloten van het sociaal en economisch verkeer. Ja, mogelijk gedood worden.'
Bron: http://www.skepsis.nl/beest666.html


Sorry, ik kon het niet laten.
Ik heb een tijd met interesse die pagina gelezen en bij het zien van dit onderwerp moest ik gelijk terug denken aan die stukjes.



Maar: even mijn mening: Ik vind het bizar.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 20-05-04 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:23

Mensen chippen Verward . Dat vind ik toch echt veel te ver gaan. Dan lijkt het net of wij van de regering zijn ofzo. Criminelen chippen lijkt me opzich nog wel een idee Knipoog .

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:24

criminelen chippen !!!!!
zodat ze geen winkel of vliegveld meer binnenkomen !!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:25

huh?chippen om te stappen?? en wat als je ermaar 1x naartoe gaat(is voor mij ver weg ben er pas 1x geweest) zit je dan voor de rest van je leven met zo'n baja chip in je arm??

dat ze ex-gevangenen oid chippen als ze vrij worden gelaten kan ik me nog iets bij voorstellen, maar ben sowieso niet zo gek van chippen

maar chippen om te kunnen stappen????

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:49

Ik vind het absurd.
Moet wel zegen dat het met dementerenden in verpleegtehuizen ook gebeurd. Dan zit de chip in bijv. een schoen. Deuren reageren op die chip. Zo hebben ze in de instelling toch hun bewegingsvrijeheid maar kunnen niet de straat op. Ene kant heel geod want het bevorderd de loopvrijheid van de bewoner, aan de andere kant ook wel erg makkelijk voor de verpleging........

Deze mensen zijn dus ook al gechipt en hier hebben mensen minder moeite mee.

Fiesta, freiberger, what else?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 10:55

Maar Belker, dan zijn de mensen toch niet gechipt maar de schoenen?
Dat vind ik toch wel een wezenlijk verschil.
Bij de Baja wordt de chip echt in het lichaam ingebracht voor 'plezier'doeleinden. Dat is wel een stap verder.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:00

Dit meen je niet?!?! Echt absurt, je denk toch niet dat ik zon ding in me arm wil voor een avondje stappen?? No way!
Van mij mogen ze criminelen, raddraaiers, hooligens, kinderverkrachters, enz. wel een chip in hun r**t douwen hoor!! Zulke mensen hebben naar mijn idee niet zoveel te willen...

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:04

In bedrijven zijn veel mensen in principe ook al gechipt, veel bedrijven hebben access cards waarmee je op bepaalde afdelingen e.d. kan komen, vaak werken die cards ook al (via inductie) op afstand. Maar die kaarten/sleutelhangers kan je gewoon thuis laten. Het is dus in behoorlijke mate je eigen keuze.

Bij een bar in Spanje (of was het italie?) doen ze dit trouwens al in een of andere bar. Erg slechte zaak IMO, daar gaat je privacy. Op zo'n kleine schaal (1 bar) kan het in principe nog niet super veel kwaad maar wat als iedereen met zo'n ding rondloopt? Wat weerhoud de bijenkorf er van om precies te kijken wanneer ik de winkel binnenloop en of ik wel iets koop? En of ik toevallig wat langer heb staan kijken bij de schoenen en me dan maar wat mails of folders stuurt met schoenen als ik niet tot een aankoop overga. Of de regering die zo vrijwel precies weet waar alle burgers uithangen en wat ze aan het doen zijn? Echt te scary dit. Ik vind die RFID chips al niet, kleine chips die in verpakkingen worden verwerkt waarmee je het product op afstand al kan scannen. Je ziet ze al wel ooit in electronica verpakkingen e.d., meestal een klein wit plastic stripje. Dat soort spul willen ze ook in kleding e.d. gaan verwerken om de logistieke keten beter beheersbaar te maken en om uiteindelijk de streepjescode te vervangen. Erg handig allemaal maar dat ding blijft gewoon actief als jij naar buiten loopt. Brr. Allemaal een erg slechte zaak IMO.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:06

Te idioot voor woorden... Waar gaat het heen met deze wereld Verward

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:13

ja wat jij zegt bart, daar hoorde ik laatst ook wat over
dat dmv een chip in kleding(ging over een bepaald merk geloof ik) ze precies konden achterhalen waar ter wereld die kleding was gebleven, dus als jij bv een jas kocht van dat merk, konden ze die jas precies volgen

oke ze weten niet wie die jas aanheeft, maar wel waar die jas blijft, echt wel scary idd!!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:16

feitelijk is iedereen al gechipt: paspoort, rijbewijs, pinpas, etc.

enige verschil is dat dit ingebracht wordt.

Amor Vincit Omnia

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:22

SuperPepeijn schreef:
feitelijk is iedereen al gechipt: paspoort, rijbewijs, pinpas, etc.

enige verschil is dat dit ingebracht wordt.

Maar dat lijkt me toch wel een wezenlijk verschil: ten eerste kan je het dan niet thuislaten, en dat kan wel met alle andere dingen die je noemt. En ten tweede is zo'n ook een soort inbreuk op je pivacy & je lichaam.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:27

Ik vindt dit wel heel ver gaan, erg bizar allemaal.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:28

eliane, het is geen inbreuk op je privacy, omdat je nergens toe verplicht bent. tenzij je graag je baja binnen wilt. uit vrije wil dus.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 20-05-04 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:29

Laten ze criminelen maar gaan chippen als ze zonodig wat willen chippen. Scheve mond

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:32

Rond uit belachelijk!!! Dan loop je je leven lang met allerlei chips in je armen

Eeeuuh die chip is voor de baya en deze chip is voor de Skihut.... en ben vergeten voor welke tent deze chip ook alweer was Scheve mond


***of was het een grapje*** Haha!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:40

SuperPepeijn schreef:
eliane, het is geen inbreuk op je privacy, omdat je nergens toe verplicht bent. tenzij je graag je baja binnen wilt. uit vrije wil dus.

Ik bedoelde meer de privacy van je lichaam Knipoog Ik kan het niet goed verwoorden, maar ik vind het écht een stap te ver gaan.


biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:41

1 april is toch al geweest?

maar o my ... what's next :/ ?
Ik vind het echt freaky!

:)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:49

Eliane schreef:
Ik bedoelde meer de privacy van je lichaam Knipoog Ik kan het niet goed verwoorden, maar ik vind het écht een stap te ver gaan.
daar kies je dan zelf voor. tenzij iemand je een pistool tegen je hoofd houdt en zegt: je moet de baja in.

Amor Vincit Omnia


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6marly6, 996981, Amazonbot, atilla, Blacky94, chocky84, Colien, DoretteK, Esbjerg, friendly, Gaabje, germie, IASCrawler, Ineke2, Lestria, Lian, Lola25, ManonGrr, MarJon, Stephaniiee_, tienus63, Ubermetrics, winnetou4502, Xayah, xEva, xJolijn, Zebrastreep en 254 bezoekers