Iemand enig idee wat dit kan zijn???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Iemand enig idee wat dit kan zijn???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 16:03

Mijn zusje rijdt normaal 3 keer in de week mijn pony. Nou had ze gisteren voor het eerst in drie weken weer de pony gereden.
Ze zei dat hij tijdens het lopen heel zwaar ademt, alsof hij de lucht heel diep vanuit zijn longen moet halen. Hij piept niet ofzo maar het is echt een zware ademhaling alsof hij net de maraton heeft gelopen.
Hij hoest en snottert niet, heeft geen verhoging en vertoont ook geen ''tweede'' ademhaling. Dus klinisch gezien lijkt hij gewoon gezond.
Zou het kunnen dat hij moeite heeft met het gewicht (pony is 1.25m en mijn zusje weegt denk ik 58kg) of zou het gewoon gebrek aan conditie kunnen zijn??? Ik ben van plan om hem morgen even aan de longe te zetten om te horen of hij het dan ook doet.
Verder loopt hij met zijn grote vriend elke dag in de wei en die twee racen wat af maar ik heb hem nog nooit op die manier horen ademen.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik maak me er niet echt druk om maar ik ben benieuwd wat het kan zijn. Als hij het blijft doen dan haal ik zowiezo de veearts er even bij.
Alvast bedankt voor het lezen allemaal! Knipoog

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 01:22

Denk gebrek aan conditie,is ie misschien een beetje te dik? Maar als je het niet vertrouwd moet je gewoon even de DA vragen. Zou ik wel doen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 02:05

ik zou ook even de DA bellen, die weet je misschien wel gewoon door de telefoon te vertellen wat er is.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 10:07

Ik denk dat ik de VA eventjes bel om te vragen wat het kan zijn, dan kan hij nog altijd beslissen of het nodig is om langs te komen.

Bedankt voor jullie reacties