Safety breakaway stirrups

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Safety breakaway stirrups

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 19:49

www.breakawaystirrups.com
Deze site vond ik via de Westernhorseman.
Ze zijn erg prijzig, jammer.
Heeft iemand ze al in Nederland gezien?


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 19:56

Nee nooit gezien, wel iets anders, want er nogal monsterlijk uitziet. Jammer dat het allemaal zou duur moet zijn.

Hoe vaak zal het trouwens echt voorkomen, dat iemand in zijn beugels blijft hangen?? Ik heb het nog nooit meegemaakt en ook nog nooit ervan gehoord.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 20:06

Ik heb het wel al eens meegemaakt met een meisje dat op Carys naast mij reed. Pony schrok, sprong opzij en ze raakte aan 1 kant haar beugel en haar evenwicht kwijt. Ze viel eraf met haar voet in de beugel. Carys begon te rennen en ze werd een stukje over de weg meegesleept. Haar rug was een stuk afgeschaafd als een biefstukje Misselijk Mijn dochter heeft op haar engelse zadel beugels met aan 1 kant elastiek. Ze is er al eens afgevallen en toen was het elastiek er ook af. Had dus verkeerd kunnen gaan. Lijkt me, vooral voor kinderen, dus net zo belangrijk als de verplichte helm.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 20:14

Ik denk dat het gevaar voor kinderen is dat de beugels vaak te groot zijn gezien de afmeting van de voetjes. Vaak zie je bij kinderzadels die tapederos aan de beugels zitten, zodat de voet er niet verder in kan.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 22:05

Voor de mensen die wat langer in de sport zitten, Larissa DuMont. Bleef ook in de beugel hangen... Verdrietig

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 22:12

Dat wist ik niet. Triest om te horen.
Gelukkig dat het western dan toch ook qua veiligheid met zijn tijd meegaat.


Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 00:31

Ik wou inderdaad ook net Larissa aanhalen. Zeer tragisch ongeval door het blijven hangen in de stijgbeugel. Daarom dat ook vaak laarzen aangeraden wordt (goed uitgelopen en vooral op buitenritten) in plaats van lace-ups. Een laars kun je nog uittrekken terwijl je 'hangt'...

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 11:03

Ik zit nog wel eens op een engels zadel(zit voor geen meter maar goed Haha! )
Wat me bij veel ruiters opvalt is dat ze allemaal van die smalle(kinder) beugeltjes hebben, ik blijf er altijd in hangen.
Met mijn westernzadel heb ik er geen last van en op mijn vroegere dressuurzadel had ik gewoon van die brede beugels.
Ik waarschuw de mensen altijd maar willen het nooit aannemen dat de beugels te smal voor de grote mensen voeten zijn, ook al rijd je met rijlaarzen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers