Pavo cup!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Pavo cup!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 23:17

Hallo,

Ik zit er dus heel hard aan te denken om met mijn paard mee te gaan doen aan de PAVO CUP Scheve mond
Meer eigenlijk om wat ervaring op te doen dan dat ik uberhaubt een plaatsing verwacht. Maar goed, wie lijkt het nu niet leuk om te rijden tussen de grote mensen Knipoog

Maar de vraag is dan ook: Ik ben erg benieuwd wat men nu precies verwacht van mij en een 4jarige. Verward

Wat ik in ieder geval al weet is dat je met maximaal 3 paarden de ring in gaat en dat je dan moet opstellen en de dingen moet uitvoeren die de ringmeesters van je vragen. Stap, draf en galop met de verruimingen natuurlijk maar wat moeten ze nu precies kunnen aan bijzondere verrichtingen? Verward

Zijn er meer bokkers onder ons die een PAVO CUP ervaring gehad hebben en deze dan ook met mij uit willen wisselen?
Of mensen die mij zoveel mogelijk informatie kunnen geven waar ik in ieder geval al mee aan de slag kan en me op kan voorbereiden?

Een goede voorbereiding is in ieder geval al het halve werk denk ik zo! Knipoog

Dus ja, alle tips en hinds zijn welkom OK dan!

Primadonna

[edit ellende: caps uit titel]

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:22

Hoi Annelies

Ik weet er niets van af! Maar ik wil alleen zeggen dat ik wel kom kijken!!!! OK dan!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 23:27

Mijn instructrice heeft een aantal keren pavo gereden. En ik was altijd groom. Ze vragen bij de 4 jarigen: Halstrekken,stap, middendraf, middengalop en wijken. verder dat hij een beetje netjes aan de teugel loopt etc.

Ik ga dit jaar waarschijnlijk ook met mijn kleuter in Veghel naar de Pavo Cup.

Je hebt niet echt tips nodig, want eigenlijk stelt het niets voor. je gaat met 3 paarden in de ring. Er staat een jury aan de kant, die beoordeeld het paard op kwaliteit van lopen, gehoorzaamheid etc. er staat een man die zegt wat je moet doen, stappen, draven of galoperen etc. daarna moet je op de middenlijn stilstaan, en dan komt de jury in de ring, en dan beoordelen ze op extrieur, de bouw van het paard.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:45

Vierjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, wijken voor de kuit (arbeidstempo), op de grote volte hals strekken, rijden van overgangen.

Vijfjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, schouder binnenwaarts (minimaal 20 meter), op een volte 12-15 meter hals strekken, rijden van overgangen.

Deze verrichtingen worden gevraagd om naar aanleiding daarvan de cijfers voor de protocolonderdelen te geven.
Dat betreft de onderdelen:

stap (20), draf (20), galop (20) (zuiverheid, regelmaat, kwaliteit/bruikbaarheid) gedragenheid & souplesse (20) (gedragenheid, buigzaamheid, souplesse, ruggebruik, nageeflijkheid, mogelijkheid tot verzameling/verruiming algemene indruk (10) (algemene indruk als dressuurpaard in uitstraling, karakter, bewegingsmechanisme, gewilligheid) exterieur (10) (bouw, correctheid/kwaliteit beenwerk, conditie)

Tevens wordt een korte beoordeling gegeven van de presentatie door de ruiter of amazone, een beoordeling die geen invloed heeft op de cijfers op het protocol.


(bron:www.kwpn.nl)

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:46

ja ik wil dit jaar in Houten mee doen met de 4 jarige,

op www.kwpn.nl en dan onder paardendagen, en dan onder pavo cup staat veel informatie,

veel succes OK dan!

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 12:19

Tyrza schreef:
Vierjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, wijken voor de kuit (arbeidstempo), op de grote volte hals strekken, rijden van overgangen.

Vijfjarige:
opstellen, stap, draf, galop, tempowisselingen, schouder binnenwaarts (minimaal 20 meter), op een volte 12-15 meter hals strekken, rijden van overgangen.

Deze verrichtingen worden gevraagd om naar aanleiding daarvan de cijfers voor de protocolonderdelen te geven.
Dat betreft de onderdelen:

stap (20), draf (20), galop (20) (zuiverheid, regelmaat, kwaliteit/bruikbaarheid) gedragenheid & souplesse (20) (gedragenheid, buigzaamheid, souplesse, ruggebruik, nageeflijkheid, mogelijkheid tot verzameling/verruiming algemene indruk (10) (algemene indruk als dressuurpaard in uitstraling, karakter, bewegingsmechanisme, gewilligheid) exterieur (10) (bouw, correctheid/kwaliteit beenwerk, conditie)

Tevens wordt een korte beoordeling gegeven van de presentatie door de ruiter of amazone, een beoordeling die geen invloed heeft op de cijfers op het protocol.


(bron:www.kwpn.nl)


Bedankt voor de uitgebreide reactie, hier heb ik zeker wat aan OK dan! ! Kan ik ook aannemen dat alle draf onderdelen lichtrijden is of moet je met wijken doorzitten?

Primadonna

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:23

Volgens mij mag je toch zelf weten of je licht rijdt of doorzit?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:42

essie79 schreef:
Volgens mij mag je toch zelf weten of je licht rijdt of doorzit?


Met jonge paarden neem ik aan dat je zeker wel mag lichtrijden!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:52

haha anders heb ik toch een heel groot probleem, want ik kan echt nog niet de hele tijd doorzitten, daarvoor draaft die van mij nog veel te groot

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 19:33

Hallo,

Dus als ik het goed begrijp, is het dus vrije keus of je licht rijdt of doorzit? Scheve mond
Ik kan me wel voorstellen met de verruimingen in de draf dat je dan gaat lichtrijden, maar met wijken gaat mijn voorkeur toch meer uit naar doorzitten
Maar eigen invulling dus Verward

Primadonna

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:41

ja ik denk het wel, vorig jaar zag ik verschillende mensen doorzitten en lichtrijden..

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 19:46

rockey schreef:
ja ik denk het wel, vorig jaar zag ik verschillende mensen doorzitten en lichtrijden..


Hummm tja, gaat mij er eigenlijk natuurlijk meer om wat de jury zelf het liefste zou willen zien...maar dat is dus niet bekend? Verward

Maar jij gaat hem dus lichtrijdend voorbrengen als ik het goed begrijp?
Wel leuk om te weten bij wie ik eventueel in de ring rij *LOL*
Zolang je mij maar niet gaat af snijden Knipoog hahahaaaa Tong uitsteken

Primadonna

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 19:49

haha nee zo ben ik niet Knipoog zou wel leuk zijn als we samen in een ring mogen, maar ja het wordt wel op afstammelingen verdeeld, dus ik hoop wel dat ik met nog een paar caretino's mag, maar de kans ik denk ik niet zo groot... maar wil jij dus ook in Houten gaan rijden?

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 20:03

Ja, Ik wil zeker weten in Houten rijden. *LOL* ...is voor mij het dichts bij namelijk.
Ik denk zo'n kleine 20min rijden met de trailer er achter!

Oooo maar ze verdelen het dus ook op afstammeling Bloos! jeettie, dan krijg ik denk ik nog grote concurentie van onze Sjuimpje Wow! ....die heeft toch ook een 4 jarige Gribaldi nakomeling
Dat wordt nog harder oefenen voor mij en Tamor Vork hahahaaa Knipoog

Primadonna

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 23:12

Ik ga mooi doorzitten. Dan gaat mn paard ook mooi zitten, en treed de achterhand eronder, en gaat dus bergopwaarts lopen. Als ik lichtrij geef ik mn hand teveel mee, waardoor hij makkelijk op de voorhand gaat lopen.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 23:19

ik ga denk ik lichtrijden, doorzitten houd ik nog niet zo heel erg lang vol...

Honanc

Berichten: 512
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:00

Maakt niet uit hoor of j egaat doorzitten of lichtrijden. Je moet zorgen dat je je paard op die manier rijd dat hij het beste zich kan voordoen.
In principe vragen ze niet veel tijdens een PAVO cup qua oefeningen. Wel is belangrijk dat je paard correct gebouwd is en dat hij toch al wel een zekere mate van verzameling en oprichting kan laten zien.
Succes ieder die mee doet!
Misschien kom ik jullie wel tegen!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 09:09

Het gaat om het paard, niet om de ruiter. Alhoewel er wel vermeld staat hoe de ruiter het paard voorbrengt (met een cijfer erbij) op het protocol.

Ik heb vorig jaar ook gewoon lichtgereden bij de 5 jarigen, omdat de schouderbinnenwaarts er hierdoor beter uitkwam Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:57

Ik moet dit jaar de pavo cup waarschijnlijk overslaan, vanwege peesblessure. Boos!

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:10

Tyrza schreef:
Het gaat om het paard, niet om de ruiter. Alhoewel er wel vermeld staat hoe de ruiter het paard voorbrengt (met een cijfer erbij) op het protocol.



Volgens mij geen cyfer, maar onvoldoende/matig/voldoende/goed

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:12

Ik heb er ook een keer met mijn pony aan meegedaan, het ligt eraan hoe ver je pony/paard is, het kan zijn dat je schouderbinnenwaarts moet laten zien. En verder gewoon stap, draf en galop en wijken. Verder niks bijzonders.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:04

Moreno schreef:
Ik heb er ook een keer met mijn pony aan meegedaan,


De PAVO-cup is toch niet voor pony's Verward

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:12

haha zover ik weet ook niet :S

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:47

IK doe dit jaar ook mee en ik doe ook alleen mee voor de ervaring, want ze is meer springgefokt en ik verwacht er niet al te veel van!

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:00

waar doe je mee??