*zucht* wat heeft ze nou weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

*zucht* wat heeft ze nou weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 23:02

Er staat een paard op de stal waar ik me verzorgpaard heb. Het begon allemaal met een peesklap, toen ging ie hoesten, daarna bleek ie chronische bronchitis te hebben. Sinds kort krijgt ze medicijnen daartegen en loopt ze dag en nacht over het erf (mag niet meer in de stal staan) nu loopt ze kreupel al anderhalve week. Het doet me sterk denken aan hoefbevangenheid, maar waarvan??? Op het erf groeit bijna niks en haar eten is hetzelfde gebleven, behalve dan die medicijnen. Er wordt niet op gereden, dus waar kan ze nou kreupel van zijn? Een hoefzweer is het niet, althans ik kan m niet vinden. My dominique heeft haar benen helemaal geinspecteerd, maar geen warme plekken ofzo.
Laatst was ik in de wei waar ze staat, (sinds twee dagen), ze ging een paar keer liggen (kreunend) en legde haar kop zo in de drollen en dr hele hoofd zat stikvol vliegen. Meestal gaan paarden gewoon op hun benen liggen, maar zij liet zich een paar keer helemaal naar de zijkant rollen zonder normaal te gaan rollen zeg maar (niet buitelen dus). Vanmiddag toen ik keek stond ze wel weer rechtop, maar ik heb haar nog niet uit díe hoek van de wei zien komen. Wat zou ze kunnen hebben???
(Ze was eerder kreupel dan dat ze naar de wei ging, dus ze is niet hoefbevangen van de wei geraakt)
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-05-04 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt


Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:04

Waarom is haar eten hetzelfde gebleven als ze niet meer werkt?
Wel erg sneu dat het paardje steeds ziek is. Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 23:05

Sinds ik daar kom wordt er weinig tot niet op gereden dus al die tijd krijgt ze al hetzelfde voer en dezelfde hoeveelheid. Het enige is misschien dat ze op een gegeven moment overgegaan is van hooi op kuil ivm hoesten. Kuil is wel wat voedselrijker dacht ik dan hooi?
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 19-05-04 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:09

In kuil zit inderdaad meer eiwit, ik weet ook niet hoeveel Eva haar paard eerst voerde toen ze er nog wel op reed. Bij hoefbevangheid zie je paarden meestal achterover leunen om de voorhand te ontlasten, heeft ze daar geen last van?

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 23:20

Niet echt overtuigend achterover, niet zoals een zeker paardje aan de brakeweg... Maar ze houdt wel een beetje het been naar voren, maar ja dat kan ook zijn door bijv. inwendige hoefzweer ofzo... (Denk maar aan een ingegroeide teennagel bij ons, dan sta je ook niet graag op je voet).
En het is ook maar aan één been voor zover ik kan zien en ik heb tot nu toe alleen paarden hoefbevangen aan twee gezien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: NikkiB1991 en 87 bezoekers