Ik ben verschrikkelijk kwaad!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Ik ben verschrikkelijk kwaad!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:07

Ik erger me echt vre-se-lijk aan de mensen die op dit moment bij mijn ouders op visite zijn. Ik zal het even uitleggen:
Ze hebben twee katten, een poes en een kater. De poes wilden ze een keer een nestje laten krijgen omdat dit beter is voor het beestje. Ook al zitten de asielen al overvol, ok, hier kán ik nog mee leven. Maar wat ik nú hoor?! Zodra de jongen geboren zijn willen ze ermee naar de dierenarts zodat die ze afmaakt. Ze willen niet met jonge katjes zitten (de ouders worden daarna direct gecastreerd).
Dit is toch belachelijk?! Ik heb kwaad gezegd dat ze de beestjes hier maar moesten brengen, zodat ík er wel een baasje voor ging zoeken. Boos! Dit kan ik toch niet laten gebeuren?!

Boos!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:08

Nouja zeg ! Ik zou het ook niet kunnen laten gebeuren, waar zijn die mensen mee bezig zeg .. ooooh Stoom uit je oren

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:12

Best brutaal van je Scheve mond Weet je wel zeker dat ze dit zeiden?? Neem aan dat jij niet de hele avond op de bank bij die visite gaat zitten Knipoog

Sani

Berichten: 27358
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:14

Wat Scheve mond

wat een ontzettende !@#%@% lui!!!!!
Stoom uit je oren
kittens zijn de liefste diertjes van de wereld!!!!!!!!!!
grrrrrrrrrrrrrr Boos!:(:(

hier kan ik echt kwaad om wordne!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:16

Charlotte schreef:
Best brutaal van je Scheve mond


Ik vind dit niet brutaal. Kan me er ook heel erg kwaad om maken als mensen zo met dieren omgaan. Als ze geen zin hebben om met meer poezen in huis te zitten kan ik dat begrijpen, maar dan vind ik dat je als je de beslissing neemt om de poes nog een keer kittens te laten krijgen, je ook voor de gevolgen verantwoordelijk bent. Er kan dan best de moeite genomen worden om de kittens bij de moeder te laten totdat ze weg mogen, en dan een leuk nieuw baasje te zoeken Lachen

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:19

Wat belachelijk! Dat kunnen die mensen toch niet menen.... Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:23

Laat ik het zo stellen: ik hoop met heel mijn hart dat ze het niet menen. Mijn god zeg... Onvoorstelbaar

Waarom is een nest krijgen in godsnaam beter voor de kat? Dat is zo mogelijk de grootste onzin die ik ooit gehoord heb...

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:25

Wat een verschrikkelijke mensen als ik dit zo hoor, echt belachelijk om zo met beesten om te gaan! Boos! Ik snap sowieso niet wat er dan zo goed aan is om een kat een nestje te laten krijgen maar al helemaal niet om ze dan gelijk om zeep te helpen, fok dan geen nestje zeg! Boos!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:25

Charlotte schreef:
Best brutaal van je Scheve mond Weet je wel zeker dat ze dit zeiden?? Neem aan dat jij niet de hele avond op de bank bij die visite gaat zitten Knipoog


Deze reactie vind ik persoonlijk op zijn zachtst gezegd echt raar... als ik Sammm was geweest was ik ook even flink van leer getrokken. Ik neem aan dat ze heus wel weet wat die mensen zeiden (ik zat vroeger trouwens ook wel eens gewoon in de woonkamer als er visite was...) en dat is gewoon te bizar voor woorden. Dat soort mensen zouden imo uberhaupt geen dieren moeten hebben, laat staan dat ze er mee willen 'fokken' om vervolgens het fokresultaat af te laten maken... wat een trieste figuren zeg, dat zouden geen vrienden van mij zijn... en ook niet van mijn ouders hoop ik.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:26

EN mocht je ze zelf niet in huis mogen nemen, hier kunnen ze ook terecht, ik weet genoeg mensen die de kittens met de hand groot willen brengen !

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:33

Noujaaaaaaaa Boos!
Die mensen willen wel een nestje maar laten vervolgens wel de kittens afmaken? Waarom wil je dan een nestje? Waarom?
Argh, wat kan ik me hier kwaad om maken!! Het is dat wij hier thuis geen dieren kunnen, ivm met een allergische vader Verdrietig

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:33

Belachelijk !
Ik vind het NIET brutaal van je, had je net mij moeten hebben, ik zou echt helemaal zijn gaan flippen.
Genoeg mensen die die beestjes willen groot brengen, dus waarom afmaken.. belachelijk.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:35

Houden de mensen in kwestie er ook rekening mee dat als ze die kittens van de moeder afhalen de moeder wsn geestelijk een aardig harde opdonder krijgt? En dat ze boordevol melk zit die ze niet kwijt kan? Met alle gevolgen van dien...

Jakkes, sommige mensen zou je toch het liefst aan het hek van een asiel vast willen binden!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:49

Dus jullie denken dat ik ook maar meteen een zo'n dierenbeul ben Boos! Pff..

Ik zeg alleen dat ik het best brutaal vind om ze zo af te schepen, het lijkt me namelijk erg stug dat mensen zoiets zeggen, zeker als ze bij mensen met huisdieren op bezoek zijn.. Ze kan het toch ook nog verkeerd hebben verstaan ? Dat wilde ik er alleen mee zeggen.
Als ik in zo'n situatie hier thuis zoiets had geroepen had ik er nog straf bij gekregen ook denk ik zo.. Gewoon om het feit van brutaliteit.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:56

Het spijt me zeer, maar 'kwaad zeggen dat ze de kittens maar naar haar toe moeten brengen' vind ik niet bepaald brutaal hoor... En als ze echt iets anders gezegt hebben, dan hadden haar ouders het haar vast wel verboden...

Trouwens, Sammm, hou er rekening mee dat kittens die zeer vroeg van de moeder afkomen een zeer minimale kans van overleven hebben.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 19-05-04 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:56

Wat een raar verhaal zeg. Ik heb nog nooit eerder gehoord dat het beter is voor een kat om een nestje te krijgen Verward . Een van onze katten heeft een nestje gehad en die is niks gezonder dan de andere 2, dus dat slaat echt nergens op.
Ik hoop echt van harte dat ze gewoon NIET aan een nestje beginnen. Er zijn al genoeg katten op de wereld, en als ze ze toch meteen af laten maken begrijp ik niet waarom ze er aan beginnen. Lijkt mij echt niet beter voor zo'n moederkat als haar kittens worden weggehaald. Volgens mij is die stress die daarbij komt kijken veel erger dan geen nestje krijgen.

Ik vind het trouwens niet brutaal van je hoor, ik had hetzelfde gedaan. Maar druk het ze wel op het hart, want misschien denken ze wel dat je alleen verontwaardigd was en het niet meende.

Wat een gevoelloze mensen zeg... Iets op de wereld laten zetten maar het vervolgens weer doodmaken om er maar vanaf te zijn. Als je er aan begint, moet je daar ook de consequenties van dragen!!

En nu maar van harte hopen dat de dierenarts daar ook zo over denkt... Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:59

Idd, maak het ze duidelijk dat ze er niet aan moeten beginnen... De gevolgen zijn veel te drastisch, de moeder wordt er niet gezonder op, eerder slechter. Dat beest krijgt een enorme oplawaai omdat haar kittens ineens weg zijn en zit met overvolle melkklieren. Tijdens de zwangerschap zelf kan er vanalles mis gaan. Etc etc. Kan iig flink in de dierenartskosten lopen! Katten in laten slapen kost overigens ook al snel 30 euro, een nest is gemiddeld 4 kittens groot... Tel uit je winst, 120 euro voor een dood nest. In het gunstigste geval...

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:07

Dat is echt niet normaal Boos! Maar een dierenarts maakt toch ook geen gezonde kittens af of wel?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:10

bah wat een smerige lui!!!!
goed gezegt van je !

zo ken ik ook een verhaal van mensen die een kat en twee hele lieve honden hadden, bleek hun zoontje zwaar allergisch voor stof en dieren te zijn ( volgens het ziekenhuis)
wij die kat in huis genomen, en wat doen die lui met die jonge, gezonde lieve honden ---> ze laten ze inslapen !! Boos!:(:(:( mijn bloed kookt nog als ik eraan denk!!!
later bleek het zoontje een andere ziekte te hebben .... dus de kat weer terug naar hun ... kopen ze nieuwe honden Boos! dat geloof je toch nie?

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:20

Sammm schreef:
Zodra de jongen geboren zijn willen ze ermee naar de dierenarts zodat die ze afmaakt. Ze willen niet met jonge katjes zitten (de ouders worden daarna direct gecastreerd).

Verzuip ze dan gewoon zelf, dan heb je er tenminste geen dierenarts kosten aan Lips are sealed

Waarom is het goed voor een poes om een nestje te krijgen Verward Ik snap zulke mensen niet hoor, wat achterlijk Boos!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:15

Wat een klote gasten zeg!!
Ja daar schiet je niets mee op dat ik dat zeg, maar echt niet te geloven dit hoor..Goed van je dat je er wat van gezegd hebt en nu maar hopen dat die loeders het nestje brengen bij je. Dan nog wat, welke dierenarts maakt kittens zomaar af terwijl ze gezond zijn??

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:23

genoeg hoor... wat moet die da dan? Nee mevrouw, deze kittens zijn gezond, neem maar mee terug? Dan kunnen ze beter afgemaakt worden dan verzopen... Of gedumpt worden. Afmaken is tenminste nog redelijk genadig... Plus het zijn inkomsten, en er zijn teveel katten...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:25

ik denk dat je geen weldenkende dierenarts zover krijgt om gezonde kittens te laten inslapen, mijn dierenarts iig niet.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:57

Polly schreef:
ik denk dat je geen weldenkende dierenarts zover krijgt om gezonde kittens te laten inslapen, mijn dierenarts iig niet.

Als ze echt geen kittens willen,verzuipen ze die beesten wel zelf,dat is het probleem niet.

Echt belachelijk zeg, ik heb dr nog nooit van gehoord dat een nest beter is voor een kat Verward Vaag Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:23

Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk