Taliesin 1e keer los onder het zadel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Taliesin 1e keer los onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 20:00

Hoi,

Afgelopen maandag heb ik voor het eerst weer even op Taliesin gereden (lees: gezeten Haha! ). Een aantal rondjes aan de longeerlijn en een paar rondjes los.
Gisteren eigenlijk hetzelfde. Aan de longeerlijn in stap en in draf ging eigenlijk best al heel netjes. Je moet haar wel aan de praat houden, want ze lijkt soms liever lui dan moe, alhoewel ik daar natuurlijk nog niet aan wil Schijnheilig Gisteren toen we haar los hadden en Ilke erbij liep met de longeerzweep wilde Taliesin op een bepaald moment echt niet verder en dan doet ze redelijk "onmogelijk" en wil het echt even niet.
Ik vind het verder niet eng, want ze straalt al best veel vertrouwen uit en zit heerlijk , maar toch had ik het idee dat het nu goed zou zijn als Ilke erop zou gaan. Die heeft daar echt stukke meer ervaring in en is denk ik ook een stuk "handiger" en sneller dan ik.

Dus vandaag ging Ilke erop. Beugels voor de zekerheid wat korter (en ze is al niet zo groot *LOL* ) en gaan. Wel eerst weer even gelongeerd natuurlijk en dat ging weer prima. Toen Ilke erop en nog wel aan de longeerlijn en daarna los. Bij Ilke ging ze ook even "dwars liggen", maar dat was gelukkig maar een keer. Ik heb alleen wat foto s van het stappen, want met het draven bleef ik nog wat in de buurt met de longeerzweep.

Na afloop hebben we haar lekker afgesponst en haar voetjes afgespoten (dat vindt ze nog eng, dus dat bouwen we wat op). Toen heeft Ilke een begin gemaakt met het trekken van de manen. Ze is op een 1/3 gekomen, toen was Talie het zat. Ik denk zelf dat het erg mooi staat. Als je van jezelf niet zo vlot bent, moet je natuurlijk wel een vlotte uitstraling hebben, toch? Ze wordt nu dus op alle maniere een echt "rijpaard" Cool

Ik ben weer helemaal bij. Ze doet een heleboel dingen al zo braaf voor een jong paard, dat je soms wel eens vergeet dat ze nog niet eerder "rijpaard" is geweest Bloos!

Groeten,
Judith

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Niet helemaal scherp, maar wel mooi achterbeengebruik toch? Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En toen was ze moe .....

Afbeelding
... en bezweet!
Afbeelding
Bij de kapper!


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:23

Ziet er goed uit hoor!
Maar ik neem aan dat je je beugels zo kort doet dat je meer steun hebt? Want het lijkt me dat je ze nu weer zo kort heb, dat je er alsnog snel afligt. Als ik op Sem rij (3x ohz geweest) doe ik mijn beugels 1 gaatje korter.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 20:26

Hoi,

Dit heeft Ilke even voor haar eigen gevoel gedaan. Het ziet er wel heel erg kort uit he?! Bloos! Denk zo maar dat ze ze de volgende keer al wat langer doet. Ze zat er voor de eerste keer op en dan is het toch even aftasten waar je je prettig bij voelt he. Maar ik ben het met je eens, voor het mooie is het nu erg kort.

Judith

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30596
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:26

Ziet er leuk uit! Hoe groot is Taliesin eigenlijk nu?
Wel een machtig gevoel altijd een jong beestje rijden. En fijn dat het allemaal zo goed gaat.
Ik vind het een knap paardje!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 21:35

Taliesin is 1.57 m. ongeveer.

Ja, het voelt heerlijk om op Taliesin te "zitten", maar ik laat het nu dus toch even aan Ilke over en dan ik er straks weer zelf op hoor!

Judith

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:56

ZIet er goed uit hoor! Blijf het een mooi beestje vinden, maar misschien komt dat omdat ik zelf ook een palomino gehad heb vindt het een hele mooie aparte kleur.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 16:33

Ja het is een aparte verschijning he!

Vandaag ging het ook echt super. Eerst weer even gelongeerd en toen ging Ilke erop en zei ze dat de longeerlijn er meteen wel af mocht. Ik dacht al, die heeft er zin in Haha! Ze stapte meteen braaf weg (dat ging eerder deze week toch wat minder soepel) en Ilke had zowaar aardig "stuur", dat zat er bij deze echt niet standaard op hoor Ze draafde aan en maakte wat overgangetjes naar stap en weer naar draf. Taliesin reageerde steeds aardig op de hulpen, het zweepje erbij is nog wel handig. Ik bleef wel in de buurt met de longeerzweep, maar ik had niks te doen OK dan!
We hadden voor Taliesin (voornamelijk voor het longeren) de bak even kleiner gemaakt, maar nu mocht ik de paaltjes en de draad wel even weghalen, dus reden ze ineens in een bak van 20 bij 60, heel stoer.
Ze heeft nog ongeveer 5 minuten gereden denk ik (de bak is nog best zwaar) en Taliesin ging bijna de hele tijd netjes over de hoefslag (als dat de bedoeling was), behalve in de buurt van de tuin (tja, in een tuin zitten tuinkabouters he *LOL* ) en zelfs van hand veranderen ging een keer echt heel netjes (echt recht oversteken zeg maar).
Ik was echt mijn ogen uit aan het kijken, had niet verwacht dat het vandaag zo goed zou gaan.
We waren echt supertevreden, dus morgen mag ze eindelijk (na vier dagen werken) weer een vrije dag!

Ik krijg er nu echt vertrouwen in dat het goed gaat komen met die dame en dat voelt echt heerlijk!

Judith

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:29

Mooie kleur inderdaad, ziet er leuk uit.

Teamspirit... Je bent een toppertje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers