6 keer per week sporten... slecht??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

6 keer per week sporten... slecht??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 19:43

Ik ga dus over een paar weken beginnen bij een sportschool.. Dan mag je dus elke dag fitnissen, steps en quashen en nog iets maar dat weet ik niet meer voor 1 bedrag per maand. Haha! Nu willen mn vriendin en ik dus ong 5/6 keer per week elke dag 1 tot 2 uur sporten zodat we met de vakantie weer goed in ons vel zitten.. Maar kan dit kwaad als je opeens zoveel gaat sporten? (doe normaal ook wel wat hoor skeeleren hardlopen) Maar zit nu dus al twee weken thuis door mn enkel... Bloos

Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:44

volgens mij kun je het beter rustig gaan opbouwen... niet meteen 5 of 6 keer gaan sporten...

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:46

Ik zou het iig rustig op bouwen. Zeker als je nu een enkelblessure hebt is de kans groot dat je wat gaat forceren. Vraag het anders gewoon bij die sportschool, die hebben er vast wel verstand van.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:48

Sowieso rustig opbouwen.
Ik fitnesste tot en met vorig jaar 4x per week.
Maar het schijtn dat je echt maar 3x per week moet gaan, en wissel je bezigheden af.
Doe 1x alleen cardio, daarna een keer gewichten, en pak steeds andere spiergroepen.
Teveel fitness is gewoon niet goed voor je lichaam.
Laat er iedere keer een dag tussen zitten, dan kan je lichaam tot rust komen.
En verwacht er niet meteen wonderen van, spier- en conditieopbouw vergt tijd.
Laat je gewoon goed begeleiden, dan komt het vanzelf goed.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:19

rustig opbouwen, eerst om de dag half uurtje, dan elke dag en dan opbouwen naar een uur
Maar de meeste sportscholen bieden ook begeleiding aan

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:22

MissJ schreef:
Laat er iedere keer een dag tussen zitten, dan kan je lichaam tot rust komen.


In principe is dit niet nodig..
Als je niet maximaal traint kan je zowiezo de volgende dag gewoon terugkomen, doe je dat wel met 1 bepaalde spiergroep kan je de volgende dag wel weer komen en iets anders doen, zodat die ene spiergroep wel kan rusten.

Citaat:
En verwacht er niet meteen wonderen van, spier- en conditieopbouw vergt tijd.
Laat je gewoon goed begeleiden, dan komt het vanzelf goed.


Die goede begeleiding is idd belangrijk!!
Meestal nemen ze in het begin een test af voor kracht en conditie en krijg je aan de hand van die test een trainingsschema.
Als je dat zo'n beetje volgt zal je de beste resultaten verkrijgen en dan doe je op^een gezonde manier aan sport.
Van in het begin 6 dagen op een week gaan is denk ik wat hoog gegrepen.
Rustig opbouwen is heel belangrijk!!
Naarmate je conditie beter wordt is dat normaalgezien niet echt een probleem meer, maar zelfs dan zou ik toch altijd raad vragen aan de fitnessbegeleiders!!
En heel belangrijk: luister naar je lichaam!!!
Zeker omdat je blijkbaar ook al een enkelblessure hebt..
Forceer je niet, je mag een beetje 'afzien' maar als je teveel pijn krijgt kan je beter even wat kalmer aan doen!!
Veel plezier met het sporten

r0b1n

Berichten: 974
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:38

Ik zou het eigenlijk afraden tenzij je alleen maar conditietraining gaat doen. Maar je moet er dan voor oppassen dat je niet te fanatiek gaat trainen anders heb je kans op een 'sport'hart.
Ik zou je aanraden om 3 a 4x per week te sporten met het liefst telkens 1 dag als tussenpauze.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:41

Ik zou gewoon rustig aan beginnen en goede cooling down doen als je klaarbent zo verklein je de kans op blessures

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:27

Rustig opbouwen en verschillende spiergroepen afwisselen. En vooral niet te lang doorgaan in 1 keer.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 02:00

hmm eerst zien dan geloven, je zegt nu 6 keer... maar dat hou je in het begin echt niet vol Dan nog kan je qua conditie bijna niet te ver gaan, als je niet meer kan, kan je niet meer. Met spiertraining moet je wel uitkijken!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 08:40

Als je meteen 6 x per week gaat , krijg je t sportschool trauma: namelijk in het begin heel fanatiek zijn en dan na een maand/ 2 maanden niet meer gaan. Soort van overdosis zeg maar hihi.

3 x in de week is al heel netjes als je dat volhoudt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 08:53

ik fitness nu 3 a 4 x per week maar ben begonnen met 2x. Ik zou niet in een keer 5 a 6 x gaan, dan kan je beter nog eens extra gaan fietsen oid.

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:14

yepz, zoals ze allemaal zeggen rustig opbouwen... en als je begeleiding kan krijgen, doe dat.... ik zie heel veel mensen in onze sportschool fanatiek beginnen en allemaal forceren... de mensen die ik begeleidt beginnen rustig maar trainen stukken beter...

ik neem aan dat het om cardio gaat? en buik/billen/benen? (de 3 b's)?

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:08

Ik fitness nu 2x in de week. Bij ons raden ze af om een onbeperkte kaart te nemen omdat je dit toch maar 2 maanden volhoudt. Verder inderdaad rustig beginnen met opbouwen, je merkt echt wel dat je het niet vat als je te fanatiek van start gaat.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:14

Ik zou het wel rustig opbouwen als ik jou was.
En idd in het begin ben je erg fanatiek en daarna zakt het iets af, neem in het begin wel wat begeleiding want er zijn veel mensen die de toestellen verkeerd gebruiken met hun rug en houding.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:36

Je krijgt in het begin (bijna) altijd begeleiding bij een sportschool omdat je lichaam nog niets kan hebben en zij het beste weten waar jouw problemen zitten. Je moet het gewoon heel rustig opbouwen.
Enne.....waar háál je de tijd vandaan Tong uitsteken

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:55

Heel rustig opbouwen. En gebruik maken van begeleiding als dat mogelijk is. En ik zou niet meteen 5/6 keer per weer gaan. Dan heb je het na 2 maanden al gehad. als het niet eerder is. Sportse!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:02

orionneke schreef:
Ik fitness nu 2x in de week. Bij ons raden ze af om een onbeperkte kaart te nemen omdat je dit toch maar 2 maanden volhoudt. Verder inderdaad rustig beginnen met opbouwen, je merkt echt wel dat je het niet vat als je te fanatiek van start gaat.



Onzin, dat ligt aan jezelf. Ik heb een jaar lang 4/5 keer in de week gefitnessed. Toen even een half jaartje niet (wegens operatie) en nu weer 3/4 keer in de week.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:00

Ik heb niet eens tijd om 6x per week in de sportschool te hangen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:25

Hou je dat wel vol? Want je begint vanuit het niets met 6 keer per week sporten en dat alleen voor je vakantie. Heb je dan genoeg motivatie?
En wat doe je verder aan sport? Rij je nog paard? Je zou ook de auto ipv de fiets kunnen pakken, dan sport je ook!

ik ben, op paardrijden na, te lui om te sporten, maar omdat ik jarenlang echt veel gefietst heb, vond ik dat genoeg sport. Toen ik de laatste tijd meer ben gaan fietsen en paardrijden ben ik zelfs afgevallen!

martijn

Berichten: 417
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 15:27

flair"]
[quote="orionneke schreef:
Ik fitness nu 2x in de week. Bij ons raden ze af om een onbeperkte kaart te nemen omdat je dit toch maar 2 maanden volhoudt. Verder inderdaad rustig beginnen met opbouwen, je merkt echt wel dat je het niet vat als je te fanatiek van start gaat.



Onzin, dat ligt aan jezelf. Ik heb een jaar lang 4/5 keer in de week gefitnessed. Toen even een half jaartje niet (wegens operatie) en nu weer 3/4 keer in de week.
[/quote]

yepz helemaal gelijk in, ach, soms raken mensen verslaafd aan het in de fitness zaal zijn... ik sta er zelf 5 keer in de week in... en het verveelt nooit

probeer wel een "maatje"/vriendin te vinden die mee gaat, heel belangrijk... dat motiveert wel..

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:46

Ik denk dat vaak toch wel jongens dat volhouden hoor en verder niet de mensen die ff een goed figuur willen voor de zomer. Alleen de ECHTE sportfanaten houden dat vol. En ik vind 4x in de week nog ff anders dan 6 keer hoor.

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:50

6x in de week, hmm in het begin zal je het wel kunnen volhouden. Maar na een paar maanden zul je zeker wat tegen op zien. 3x per week 2 uurjtes lijkt me al genoeg. Dan houd je het ook lang vol met je vriendin

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:14

Ik ben geen echte sportfanaat.. en ik hou het ook vol. Ik vind het gewoon belangrijk om te sporten maar echt leuk vind ik het niet.

Ik zie er ook vaak zat tegenop om erheen te gaan, maar toch ga ik.

Noucca
Berichten: 220
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: viva Belgica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 10:28

Misser schreef:
Je zou ook de auto ipv de fiets kunnen pakken, dan sport je ook!



Volgens mij is hier een vergissing gebeurd.. Tong uitsteken Knipoog
De fiets lijkt me sportiever dan de auto Knipoog
En zo abnormaal is 6 keer per week sporten tpch niet?
Als ik geld zou hebben om te gaan fitnessen zou ik het ook doen in een fitness centrum, nu sport ik gewoon op mezelf.
3 of 4X in de week ga ik joggen, de rest is krachtoefeningen (vnl buikspieren off course Knipoog )
En dan tussendoor nog paardrijden...
Is echt goed te doen hoor!!
Voordeel als je een onbeperkte kaart hebt is dat je ook kan gaan voor een half uurtje ofzo als je niet zoveel tijd hebt.
Je hoeft niet elke dag 2uur in die sportschool te zitten he!!