Paard van 1.72?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Paard van 1.72?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 23:21

Heb een mailtje van iemand gehad. Een Zeolietmerrie van 6 jaar en 1.72. Ikzelf ben 1.62 ongeveer. Heb wel lange benen. Zou dit een passende combinatie kunnen zijn? Heb er een beetje mij twijfels over. Iemand een foto als voorbeeld bijv.?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 23:25

Laiser is ook 8 cm groter dan ik, En je hebt vast wel eens gezien hoe er dat uit ziet.
Je kunt het pas echt zien of het wel of niet staat als je er op zit. EN iemand maakt er een opname van.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 23:25

Ik zou wel gewoon gaan kijken maar ik denk dat het wel wat groot is.
Ik ben ongeveer even groot als Dien(scheelt misschien een paar CM) en het is echt niet mooi. Komt ook omdat ik heel iel en tenger ben en Dien best breed/dik(weet niet precies het woord, net een kleine tanker omdat ze drachtig is en normaal ook niet slank).

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 23:30

hoi!!
ik heb geen foto maar wel voorbeeld!

robin op prince? Haha! Haha! Haha! Haha! of is dit erg overdreven? Bloos

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 23:34

Mooooment Lachen ... , ik ga er van uit dat jij dit paardje evtl. wilt kopen Verward Dan lijkt het me ten eerste zeer belangrijk hoe jíj je op haar voelt en ten tweede of je goed met haar terecht komt!!! Als dat allebei het geval is, dan maakt het toch niet uit of ze groot is Verward . Een groot paard met "kleine" ruiter, vind ik persoonlijk mooier als omgekeerd Knipoog !

Hippolita
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 23:35

Ik vind het wel kunnen. Maar je kan beter er een x op gaan zitten en dan iemand meenemen die jou echt eerlijk zegt of het een pan is of niet.
Mzzl!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:03

Ik begrijp het niet, je hebt toch al een paard gevonden? Ik heb zelf een paard te koop die nu nog 1.60m is maar door zal groeien.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:18

Ik ben zelf 1.65m en heb twee paarden gereden die 1.75m waren. Daarover heeft niemand ooit gezegd dat het geen gezicht was. Een foto heb ik helaas zo niet bij de hand. Waar het vooral om gaat is of je je er zelf prettig bij voelt tijdens en - ook heel belangrijk - alles erom heen. En het heeft met de opvoeding ervan te maken, een lomp groot paard dat over je heen walst is wat moeilijker te corrigeren. Proberen dus. Maar hoe is het met die Flemmingh afgelopen?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:28

Joleen, gewoon gaan kijken! Niet meteen je oordeel vellen ahv de hoogte van het paard.
Mijn ruin is ondertussen 1.78m!!! en ikke ben amper 1.68m, dus dat scheelt een goeie 10cm. Maar ik vorm een hele mooie combinatie met het paard. Ook mijn instructrice van 1.59m zit er wel eens op en dat ziet er super gaaf en net uit.
Dus ik zou zeker gaan kijken en het paard rijden zodat je een goed beeld krijgt.
En zo klein ben je niet, wat betreft de stokmaat van het paard zou dat heel mooi moeten passen.
Groetjes en succes ermee.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 10:31

Het is maar wat je belangrijk vindt:
een kloppend mooi beeld, uitgerekend op de centimeter af....
OF
een leuk, lief geweldig paard waar je tevreden mee bent.....?!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:10

ik heb zelf ook op een merrie van 1.64 en ik was zelf toen ongeveer 1.56 ofsu.... Ik vind het zelf persoonlijk niet mooi als er een klein persoon op een groot paard zit, dat de buik 15 cm. 'langer' is dan de benen. Ik vind het mooi als de benen zijn waar de buik eindigt, heb ik zelf ook niet bij bon, maar ze rijd lekker, maar dat vind ik mooi, trek me er zelf eigenlijks ook niet veel van aan hoe groot het paard is, als je met het rijden maar met elkaar overweg kunt en in omgang enzo.
Ik zou dus gewoon een kijkje gaan nemen, misshcien is het wel een erg leuk paard!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 11:52

Dank jullie wel allemaal. Die Flemminghmerrie gaat niet door. Toch niet precies wat we zochten.
Kijk, jullie hebben wel gelijk als jullie zeggen dat het belangrijker is dat je het een heel leuk paard vindt, dan wat de grootte betreft. Maar ik vraag me dus af, of ik met zo'n groot paard een goede combinatie kan worden op rijgebied. Kijk dan moet ik haar natuurlijk eerst zelf proberen, maar ik hoopte dat jullie er al een oordeel over konden geven.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:53

Joleen,

ik heb met de paarden die ik net noemde L gesprongen en met eentje M dressuur gereden. Ik zie de hoogte echt niet als een probleem om iets te bereiken. Dus ja, je kunt een goede combinatie worden, als het verder ook klikt.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 12:25

Okee, thanks! Misschien dat ik wel een mailtje terug stuur! Lachen

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:34

Nou dan ben ik de eerste die een beetje een andere mening heeft Haha!

Ik ben zelf 1.72 en vind een paard van 1.72 nou niet bepaald 'handzaam'. Met poetsen en opzadelen zou ik eerder een paard zoeken tot 1.65 en jij bent nog iets kleiner dan ik.
Met rijden kan het wel, hangt ook van het paard af. Een groter paard kan ook weer wat sterker zijn dan een kleinere.
Ik zou zelf blijven zoeken voor eentje van 1.60 tot 1.65 maar dat is puur mijn mening.
Ik heb laatst ook op een paard gereden van 1.70. Hartstikke leuk als je er eenmaal op zit maar ik vind het minder handig dan eentje van 1.60.
Maar natuurlijk kun je altijd kijken!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:47

Belangrijkste is dat jij je happy en veilig op zo´n paard voelt ?

Je moet wel rekening houden dat je het hele geval wel bij elkaar moet rijden. Ik ben ook best lang maar ik heb heeel bewust gekozen voor een paard van 1:70 (toen 1:66) omdat ik nog niet de ervaring had om het bij elkaar te rijden. En een groot paard vergt vaak wel meer rij kunsten (ik zeg VAAK hoeft dus niet altijd).

Ben ergggg benieuwd. Ps Jammer van de Flemmingh Verdrietig .

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:14

Zelf ben ik ook niet zo'n voorstander van een paard dat veel groter is dan jijzelf.
Ik vind het vaak niet zo'n mooi gezicht als er een 'kleintje' op een groot paard zit.
En wat Pris al zegt, grote paarden zijn ook moeilijker aan elkaar te rijden.
Ik zou als ik jou was en je hebt toch de keuze gaan zoeken naar een paard tussen de 1.60 en 1.65 m.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 15:57

Het werd me op de manege ook afgeraden. We gaan er dus niet kijken. Ik verdrink waarschijnlijk op zo'n joekel! *LOL*

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 21:52

je moet wel gaan kijken!!

het ligt heel erg aan de bouw van het paard!

elk jaar komt er ong 5 weken een groot paard(1.80) omdat die vrouw(1.50!) dan op vakantie gaat.

vorig jaar heb ik er veel op gereden het was idd een hele klim maar als je erop zat zat je ook die vrouw is trouwens M2 dressuur met hem. hij heeft een bijpassende naam (kingsley)

maar het karakter van een groot paard is wel belangrijk vind ik een super dominant paard kan gevaarlijk zijn want jij bent dan kleiner dus let echt op het karakter. dit paard had dus een goed karakter. want ik mocht alles met hem doen nou ik kan er genoeg noemen waar ik weinig mee mag doen omdat het gevaarlijk kan zijn. maar ik mog erzelfs alleen oprijden en meestal als ik op een ander paard als ravisant rijd is er altijd iemand bij want tja mijn vader zal niet blij zijn als er iets gebeurd met mij.

mar de gene die alle paarden rijdt op stal is zelf ook 1.68 ofzo en rijdt op alle paarden ook een dominante van 1.73 nou ook al ben ik groter dan haar ik vindt hem best gevaarlijk.

ik vindt als het paard (veel) groter is als je zelf gan dan ook op karakter letten.

en over je benen je weet niet hoe hij zit kan iemand 1.60 die haar benen niet kwijt kan op een paard van 1.74 en er zijn ook mensen van 1.80 die hun benen kwijt krijgen op een pony van 1.57 dus het is gewoon heel verschillend.

ga gewoon kijken en neem iemand mee die je op video kan zetten(of foto)

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 22:20

ik ben zelf best lang dus het zou voor de hand liggen als ik een groot paard heb, maar ik heb het echt niet op grote paarden!
er zijn (kleine) mensen die het geweldig vinden, maar ik vind het nix..
geef mijn maar een compacter paardje en dan rond de 1.65 ofzo...
ik rijd nu een pony van 1.51 das nou weer het andere uiterste(voor mij is dat toch wel behoorlijk klein)maar beter dan een reus vind ik!!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 22:29

nou ik vind dat dat heel mooi op erlkaar past! ik bedoel... Leo is ook 1.72 ongveer ik wel langer maar goed!!! (1.78)

Zolang jij je maar te vreden voelt op haar dan maakt het ook niet uir wat de buitenwereld ervan vind! Ik vind het altijd wel heel stoer staan!

Er was bij mij op stal een meid (inmiddels een vriendin), die is nog iets kleiner als jou en haar paard is ook iets van 1.70 en dat beest maar dansen naast haar, zo fris!!! Super gezicht!!! Vat het niet persoonlijk op!!!!

Het maakt niet uit!!!! Als jij haar leuk/te gek/gaaf alles vind!!1 Dan moet je haar nemen!!!

succes Pling

drollie
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 23:35

zoals reeds gezegd dat hangt helemaal af van de bouw van het paard en of jij stevig genoeg in het zadel zit om dat paard onder controle te houden. Want het kan nog zo mooi passen qua lengte als het paard te sterk is heb je der ook niks aan. Als ik jou was keek ik uit naar een kleiner formaat

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 09:30

Ik ben ongeveer 1,70 m en Ironique is net zo groot. Daarbij is ze ook vrij stevig gebouwd, maar ik moet zeggen dat het me echt allemaal heel veel moeite kost!! Ik begin me nu ik verder kom dus pas echt te realiseren dat het moeilijker wordt om alles lekker bij elkaar te rijden. En kun je na gaan, ik kreeg haar toen ik 14 was (ben nu 20)....