Wedstrijden met paard met hanetret??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sietske

Berichten: 227
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Spijkenisse

Wedstrijden met paard met hanetret??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 17:46

Mn haffie heeft aan haar achterbenen een hanetret, ze heeft hier verder geen last van. Maar nou hoorde ik dat je met een paard die dat heeft geen wedstrijden mag rijden of maar tot een bepaald niveau...
Wie kan mij hier meer over vertellen???

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:16

Hanetret? Kan iemand mij uitleggen wat dit is?

Als je paard regelmatig loopt (niet kreupel dus) mag je gewoon wedstrijd rijden!

valencia
Berichten: 562
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:16

wat is eigenlijk een hanetret??? Verward

sorry, ik kan je hier dus niet over vertellen!

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:19

Volgens mij mag je dan gewoon wedstrijden rijden.
maar gaan er punten vanaf omdat hij hanetret ofzoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:50

Je mag er wedstrijden mee rijden. Maar ik denk dat het niet veel nut heeft. Je paard zal op ieder onderdeel worden afgestraft op tactfouten. Grote kans dat je zelfs minpunten haalt als hij een overduidelijke hanentred laat zien.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:00

Ja hoor je mag er gerust mee rijden..
Ik reed ook een paard die dat heeft.. en die sprong gewoon M op wedstrijden
en vaak als ze eenmaal lopen hebben ze er geen last meer van

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:06

Een paard met hanetred trekt een been extreem op in een soort krampachtige beweging.

Je kunt met zo'n paard wel wedstrijden rijden, maar niet elke jury ziet dit graag omdat het de regelmaat van de gangen vooral in stap en draf nogal beïnvloed.

Mijn instructrice had een paard met hanetred waar ze crossen mee reed, en ze had bij haar startkaart een brief van de dierenarts en een kopie uit het boek paardenbenen van E. Offereins omdat niet ieder jurylid bleek te weten wat een hanetred is, en ze haar soms wegens kreupelheid de baan uit wilden sturen. Je moet er dus wel rekening mee houden dat je niet altijd hoge punten zult krijgen omdat de jury het totaalbeeld niet altijd zal waarderen.

Gelukkig zijn er ook jury's die er doorheen kijken en waarbij je wel je punten krijgt,maar hoe hoger je komt, hoe moeilijker het natuurlijk wordt.

Als je je dit van te voren realiseerd kun je best gaan starten, veel succes OK dan!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:50

Ik vind het eerlijk gezegd heel storend als ik zon paard zie lopen. Er is niks geen zuiverheid in tact in de gangen en het ziet er gewoon niet "gezond" uit.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:58

ik heb een paard met hanetred
als ik hem goed in training heb en lekker op de achterhand, dan zie je er bijna niets van
ik heb op deurne 2 x gedressuurt met m en twee keer eerste !
dus sja... zegt mij genoeg!
springen is geen probleem, in de B moet je nog draven , maar vanaf het L kun je in galop de ring binnen komen en na het halthouden ook weer aangalopperen , zo zien ze niets van die hanetred. want meestal zie je het alleen in draf en stap
bij mijn paard is het ook vaak een zenuwtic.. als ie iets spannend vind dan hoor ik bam bam bam onder me Tong uitsteken

er is niets ongezonds aan , yvonne.
tis een schoonheidsfoutje.
ik heb met die van mij ook crossen gereden en deurne gedaan
prima paard nooit problemen gehad
helaas zijn de jury;s met de cross regiogebonden , in ede, ambt delden en zo nog n paar, kunnen wij brabanders meestal niet veel scoren
en sja bij mij is het makkelijk, overal zet je bij " trekt linksachter"
terwijl je maar één keer mag straffen op zoiets...
je mag maar een keer bij een punt zetten , trekt linksachter, en dan voor zuiverheid van de gangen een 5 geven
ik heb er zelfs wel eens een 7 voor gehad
dan heb je een jury die het wel kent

als jij onder goede begeleiding je beestje sterker kunt krijgen , dan word het vast en zeker minder
en idd een dierenarts verklaring meenemen als je op concours gaat.
gewoon lekker gaan concoursen !
je ziet vanzelf wel waar het schip strand
en bij dressuur voor de pony's kijken ze er toch minder streng naar als bij de paarden
ik geloof trouwens wel dat deze aandoening vaker bij paarden al;s bij pony's voorkomt...

Sietske

Berichten: 227
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 17:14

Heel erg bedankt voor jullie reacties!! En ik ga zeker flink oefenen zodat k al die kwpn paardjus eruit rij Haha! . (Niet dat er iets mis is met kwpners voordat er weer mense beledigd zijn... Bloos ) Kga t in ieder geval probere!!