Te dik voor n haffie??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sietske

Berichten: 227
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Spijkenisse

Te dik voor n haffie??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 22:45

Vinden jullie Sietske te dik voor een haffie?? Ze is al een stuk afgevallen en we zijn er nog steeds druk mee bezig Tong uitsteken . Hoe vinde jullie haar??

Afbeelding

Afbeelding


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:58

Bloos! ja eeeuhm... ze is zeker wat pondjes te zwaar. hoe laat je d'r afslanken?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Yavanna

Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 07:29

ze is wat zwaar, maar dat is onze verzorghaf ook. Volaan op de wei en daarnaast nog 2 a 3x daags voer.

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 07:38

pff wel erg dik ja..uitkijken dat je haar niet te snel laat afslanken..

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 07:43

Hahahahhaha ziet er lekker goed en rond uit!
Daar mag best wat af hoor!
Succes er mee!
Liefs Lundi

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:33

ik vind haar er lekker stevig uitzien Lachen iets meer buikie weg en dan vind ik haar goed hoor! ik hou wel van een stevige haf die van mij was ook zo'n tank!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:08

Ze is wel iets te dik Lachen. Leuke haf trouwens !

Extremely rare and Beyond Compare

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:09

Jeetje, die is vet!!
M'n verzorgwelsh is ook zo'n ronde ton. Die was een tijd terug nog dikker, maar die is een aantal kilo's kwijtgeraakt door 'm helemaal niets extra's te geven (hij staat natuurlijk wel 24/7 in de wei met genoeg gras, dat snap je... )
Dus geen wortels / suiker / pepermuntjes, hoe lief ie ook kijkt!! Hij kreeg in die tijd ook geen hooi / stro / biks, en hij heeft nog nooit vitaminetekort of weet ik veel wat gehad. Nou krijgt ie trouwens ook niks anders dan gras, maar hij vreet toch nog genoeg om veel te dik te zijn. Maar een paar jaar terug was het echt gevaarlijk voor m, nu niet meer zo.
Verder ben ik van plan om nu steeds na het rijden (ik kan dan alleen maar in het weekend, das schiet niet heel erg op, maar goed) een buitenrit te maken. Hij houdt van hard draven, dus ik laat m ook op zijn allerhardst gaan. Dat is goed voor zijn levenvreugde en voor z'n pens!! Rennen met dat vet!!
Ik weet niet wat je met je paard rijdt, maar ik ben ervan overtuigd dat al dat vet tijdens het dressuren erg in de weg zit. Als recreatiepaard maakt het niet heel erg veel uit, maar het is natuurlijk gewoon beter voor zijn gezondheid om hem op gewicht te hebben.

Dus: GEEN EXTRAATJES!!! En iets meer buiten rijden of anders na het rijden gewoon in de bak laten rennen als beloning. (dan moet ie daar wel van houden, als ie lui is heb je een probleempje...)

Groetjes!!!

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:11

Dat rennen in de bak bedoel ik gewoon met jou erop. Of anders schakel je vrienden / vriendinnen / kennissen in, die m misschien een keertje extra per dag willen longeren. Hopelijk heb je wat aan mijn tips...


LorMir

Berichten: 350
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Noord-Holland-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:04

Ja die is echt te breed Scheve mond

Daar kan zeker wat af.. Van zichzelf ziet ze er uit als een ouderwets type, maar dat dieet kun je beter niet laten Haha!

Sietske

Berichten: 227
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 16:38

Thanx voor de tips! Ze staat 24/7 op de wei en ze krijgt zo min mogelijk extraatjes, ook word ze bijna iedere dag gereden en als dat niet gaat gelongeert, maar ze blijft veels te dik. Maarja ik weet niet wat ik er verder nog aan kan doen...

Alweer F7 + winst Haha!
Verzorgpaard omgeving Spijkenisse gezocht!

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:31

ag kat vorig jaar was ze nog dikker het gaat echt al de goeie kant uit... dat merk je met zonder zadel rijden....ik zat te denken ik weet niet of het te zwaar voor dr is (hier over reacties please!! ) dat ik als ik stage loop misschien 's ochtends kan longeren of rijden en dat jij dr dan s'middags nog eens doet... of zou dit te zwaar voor dr zijn??
die onderste foto is trouwens neit ercht charmant Tong uitsteken
Citaat:
Dus: GEEN EXTRAATJES!!! En iets meer buiten rijden of anders na het rijden gewoon in de bak laten rennen als beloning. (dan moet ie daar wel van houden, als ie lui is heb je een probleempje...)

Sietske is soms wel heel erg lui maar bmet buiten rijden en springen vind ze rennen wel heel leuk Tong uitsteken als ze eenmaal de smaak te pakken heeft dan!!

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:47

beetje afvallen maar verder is ze wel goed vind ik, ik hou wel van die stevige paardjes Lachen

SHIVA IS MIJN STOERE MAFLINGER Lachen

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:00

Ik vind de eerste een beetje een vreemde foto.. Net of die is uitgerekt ofzo... Als die foto waarheidsgetrouw Lachen is dan is ze wel een stukje (understatement Knipoog ) te dik ja....

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Sietske

Berichten: 227
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 22:05

Haha er is nix met de foto gebeurt hoor, das gewoon haar echte buik Tong uitsteken Iemand nog tips hoe ze kilootjes kwijt kan rake??????

Alweer F7 + winst Haha!
Verzorgpaard omgeving Spijkenisse gezocht!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:17

uuuh... Daar mogen wel wat kilotjes vanaf.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:42

Ik heb weleens een dikkere gezien. Die stond in de wei en kreeg elke dag nog zowat een hele emmer lucerne. Ze had een westernzadel, maar de singel paste bij lange na niet meer.... Daar is deze nog slank bij. Ze heeft alleen een beetje een lage buik, of lijkt dat maar zo?

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:45

ja je Haf is te dik, een Haflinger is een sober paard en heeft niet zo veel nodig. Kijk uit voor spierbevangenheid, dat heeft mijn Haf namelijk gehad die was nog niet eens te dik.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:22

Sietske schreef:
Thanx voor de tips! Ze staat 24/7 op de wei en ze krijgt zo min mogelijk extraatjes, ook word ze bijna iedere dag gereden en als dat niet gaat gelongeert, maar ze blijft veels te dik. Maarja ik weet niet wat ik er verder nog aan kan doen...


Misschien niet altijd op de wei? Zet haar dan halve dagen op de wei, de rest in haar stal? Of `s nachts op stal? Verder weinig brok bijvoeren, gewoon basisvoer want als ze moet werken moet ze natuurlijk wel de juiste voedingsstoffen binnen krijgen. Ook geen kuil, of mais, maar gewoon droog hooi. En misschien echt een vol uur goed werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:05

leuke haf!! wel iets te zwaar maar wel leuk!!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:42

lekker grasbuik zo te zien!
is moeilijk om die bij haffies weg te halen als ze iedere dag op het land staan.. (ik durf nu echt geen foto's van silas op bokt neer te zetten zo dik dat hij is :S)
gewoon goed iedere dag laten lopen dan komt het wel goed!

Sietske

Berichten: 227
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 21:55

Hopelijk gaat ze door veel beweging wat killototjes afvallen! Hopelijk kan ik dan over een tijdje foto's op bokt zetten van n prachtig gespierd haflingertje Tong uitsteken Thanx 4 the tips!!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 21:58

Ah..
Haflingers hebben dr nou eenmaal aanleg voor Knipoog

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:19

Ja, maar mijn ex-verzorghaf staat gewoon in de bak (is ook een oude type, maar niet te dik). Dan kan ze niet veel gras eten en heeft ze toch een beetje beweging. Longeren is idd een goed middel om haar af te laten vallen. Verder dus de extraatjes weglaten. De hele dag op de wei geeft haar zo veel eten.......pff, heel moeilijk om haar dan te laten afvallen

I'm not weird, I'm gifted!

marasay
Berichten: 101
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Steenokkerzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 13:09

Troost jullie de mijne is nog veel dikker Lachen
Moest ik weten hoe het werkte zou ik er een foto'je aan toevoegen.
Dan kunnen jullie er zelf over oordelen.
Ik heb hem nu weer eens! op dieet gezet, maar mijn beesie eet nu eenmaal zo graag!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, lianne125, nadcha, SuusvL en 31 bezoekers