Jou paard bij andere mensen op de site, onder andere naam??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Jou paard bij andere mensen op de site, onder andere naam??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 17:07

Laatst heb ik een paar foto's van bram gezien die ze gebruikte als hun nieuwe paard. Hij heette daar dan * Jerain en hij was een 5 jaar oude hengst Verward . Ik heb er wat van gezegd en toen hebben ze ze weg gehaald en hun excuses aangeboden.

nu kom ik in ene tinkerbel van Sanderijn tegen
http://expage.com/privemarkt1 (klik op nr 1,2,3 ) bij een paardenspel onder de naam Lovely Keltic

Hebben jullie dat ook wel eens gehad? ik vind het echt belachelijk!!! Je jat toch niet zomaar iemands paard om er vervolgens een heeeel andere naam bij te zetten?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 17:17

nou, het is niet ongebruikelijk dat dit gebeurt.. heel veel kinderen maken paardenspellen op internet. je kan dan een eigen stal beginnen, en er paarden bij kopen ed. de plaatjes die erbij staan van de paarden die te koop zijn halen ze gewoon overal vandaan. als ze op een site komen, en ze zien een leuk paard , kopieren ze het en 'verkopen' ze het in hun spel. zit dus verder niet veel achter, ookal zou ik het ook niet leuk vinden als ik ineens mijn paardje daar tegenkwam.. Schijnheilig

ik vind het wel hard als mensen gewoon ergens een plaatje vandaan halen en zeggen dat het hun paard is... of was dat ook in zo'n spel??

je kan er weinig tegen doen.. ja, geen foto's op internet zetten, of er copyright bij doen. maar daar trekken ze zich meestal niet veel van aan.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-02 17:28

Neej het was geen spel, ik kan zo gauw de site even niet vinden.

Maar nu kom ik wel de foto's van sanderijn tegen, dat is wel een paardenspel!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 17:39

Ja, ik ken het en het is soms moeilijk mensen ervan te overtuigen (zelfs hier op bokt) dat het nu eenmaal de 'beleefdheidsregels' van het internet zijn om op zijn minst een bronvermelding te gebruiken.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 18:29

Ik had hier vandaag nog een discussie over met mijn vriendin. Ze heeft nou ook een site gemaakt over New-Forest ponys, maar ze haalt overal op internet foto's vandaan. Nou vind ik het verder niet erg ofzo, maar als ik Sevin ineens terug zou vinden in zo'n paardenspel ofzo, ik denk niet dat ik daar blij mee zou zijn. Als ze dan gewoon even een mailtje sturen, van goh: mag ik je foto's gebruiken. No problemo, maar zo klakkeloos kopieren zou ik niet leuk vinden. Weet Sanderijn dit BTW al?

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 18:43

Waar Sanderijn op staat is van expage.com/paardenspel
een spel waar ik ook aan meedoe.Het is overigens niet het spel zijn schuld,want de speler moet eigen foto's zoeken voor het paard.

Verder zou ik het erg *&*#$& vinden als ik Sun of Bog. op een site tegenkwam,zou dan ook erg boos worden en tot vanalles in staat zijn.
Ik ben ook al vaker lisa van renee_vd tegengekomen en nog meerdere paarden,maar helaas ben ik de site in kwestie vergeten...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 18:46

mij is het ook wel eens gebeurd.
ik ben toen erg boos geworden.
Lodewijk als KWPN dekhengst etc etc.
het is gewoon niet leuk als je paard ergens te koop staat aangeboden of als je je paard in een overlijdensbericht tegen komt.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 18:52

Manon schreef:
Ik had hier vandaag nog een discussie over met mijn vriendin. Ze heeft nou ook een site gemaakt over New-Forest ponys, maar ze haalt overal op internet foto's vandaan. Nou vind ik het verder niet erg ofzo, maar als ik Sevin ineens terug zou vinden in zo'n paardenspel ofzo, ik denk niet dat ik daar blij mee zou zijn. Als ze dan gewoon even een mailtje sturen, van goh: mag ik je foto's gebruiken. No problemo, maar zo klakkeloos kopieren zou ik niet leuk vinden. Weet Sanderijn dit BTW al?


precies hetzelfde bij mij.mijn vriendin had ook een rassen site en alle plaatjes overal vandaan. ook de bokkers waren hier niet zo blij mee..

ik vind het opzich niet erg als ze vragen joh mag ik een foto ervan gebruiken maar zo ff kopieren, nou.. dan kunnen ze wel een behoorlijk geirriteerde ikke aan de mail krijgen,

laatst ook bij julius van heike.. allemaal foto's ervan en andere texten en andere namen. tsssk..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 20:44

yep, ik kwam honey eens tegen als 5 jarige hengst.... Verward
Was ik ook niet echt blij mee nee.
Gebruiken, alla, kan ik nog een beetje inkomen, maar laat haar dan igg lekker een 7 jarige merrie blijven

littleroosie

Berichten: 6060
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 20:48

Het is idd vervelend als je je paard op zo'n site tegen komt.

Zou er niet iets op bokt kunnen komen waardoor onse foto's gewoon niet meer gekopieeerd kunnen worden?

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:12

Ja, dat zou toch moeten kunnen? Of op zijn minst een waarschuwing als je de foto's aanklikt met je rechter muisknop?
Baaaaaart??? Haha!

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:59

Dat is wel vervelend ja, maar aan de andere kant ook wel weer leuk want dan weet je dat ze je paard of pony aanbeden en heeeel erg jaloers zijn zodat hun fantasie een beetje op hol slaat!
Ze worden er namelijk bijna altijd veel beter op... Je oude merrie wordt opeens een goedgekeurde dekhengst... Lachen
Laatst bijgewerkt door Felice op 18-01-02 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 22:08

Kawa heeft ook al op verschillende sites gestaan.
Vaak werd ik getipt door andere mensen.
Ik heb zelfs gehad toen ik er wat van zei dat ze ook nog eens beweerde dat het mijn paard niet was Boos!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 22:25

Mhh hoe zoeken jullie daarop dan of komen jullie dat toevallig tegen ??

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 22:32

s
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 22:38

Een paar keer omdat andere mensen Kawa zagen staan en het me even netjes vertelden. (stef o.a.)
En ik ben hem ook nog toevallig een keer tegen gekomen.
Verder kun je niet speciaal zoeken want er staat meestal een rare omschrijving bij.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 22:52

ik kijk graag bij paardenspellen.Ben niet specifiek op zoek maar wil wel is weten wat voor vlees het paardenspel in de kuip heeft snappie Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 23:23

Pinky heb ik ook al een paar keer gezien op die expage paardenspellen. heb er echt totaal geen moeite mee. Laat maar weer zien hoe mooi mijn kleine is en dat ik niet de enige ben die dat vind Lachen
Hun hebben een foto, ik heb de pony, dus Lachen
eerlijk verdeeld, al zeg ik het zelf Tong uitsteken

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 23:35

Aan mij is al een paar keer gevraagd of ze foto's van Laiser voor een site mochten gebruiken. Ik heb ze toen vriendelijk bedankt en gezegd dat ik het leuk vond dat ze mijn paard zo mooi vonden, maar dat ik het liever niet had. Ik heb toen telkens een berichtje terug gehad, dat ze het jammer vonden maar de foto's dan niet zouden gebruiken.
Er zijn dus nog wel paardenliefhebbers die het eerst netjes vragen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:48

ik kom eigenlijk nooit op dat soort sites...
Maar als iemand denkt dat 1 van mijn paarden hiervoor ge- / mis- bruikt worden hoor ik dat graag!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:51

Als iemand mijn toestemming hiervoor zou vragen, en er geen hele rare verhalen bij zouden staan, zou het van mij wel mogen.
Waar ik wel van baal, is dat er een tijdje terug advertenties op Martktplaats stonden waarin mijn pony's te koop aangeboden werden Boos!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:20

nou nimber tipte mij over de foto's van tinkie en ik ben er wel kwaad over hoor!waar halen ze het lef vandaan om mijn tinkie daar neertezetten.ik vind het ronduit belachelijk!

soms is het beter om te zwijgen

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 19:53

eigelijk is het raar dat wij (ik ook Knipoog ) boos worden omdat oms paardje te koop staat op een niks betekenend paardenspel. ik bedoel dus niet echt te koop op marktplaats of dat erg ergens staat 'dit is mijn paard', maar gewoon voor zo'n spelletje. paarden voor zo'n spel worden op uiterlijk uitgekozen, dus vinden ze je paard mooi. verder kan het totaal geen kwaad... en jij hebt dat 'neppaard' van het spel gewoon echt!

waar zit het dan in dat wij dat niet leuk vinden? alleen omdat het niet netjes gevraagt is? of is het toch een stukje bezitterigheid, zo van dit is mijn paard en dan wil ik niet dat hij in een spel ineens van een ander is?!

ik weet echt niet waar het in zit.. wel dat ik het zelf ook niet leuk vind Schijnheilig

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart


Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 19:59

#Ymke# schreef:
Neej het was geen spel, ik kan zo gauw de site even niet vinden.

Maar nu kom ik wel de foto's van sanderijn tegen, dat is wel een paardenspel!


Hoi!

Ik ben de beheerster van dat spel, wij zelf doen nooit foto's bij de paarden, maar de leden zoeken zelf foto's voor hun paarden! het ligt dus niet aan het spel maar aan het lid waar die de foto's vandaan hebben.

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, b000tje, Cjuan, IASCrawler, lina1998, MarjanB, pandour4evuh, Rinkex, Roos0605, sterregoud, Zinzi_jewel en 141 bezoekers