Zwanger en nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:21

Sterkte meid en verwen jezelf de komende tijd maar wat, zodat je snel alles een plaatsje kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:17

Het is jouw lijf en jouw leven. Ik hoop echt dat dit ook achteraf voor je de juiste beslissing blijkt te zijn. Veel sterkte. Wordt je al snel geholpen?

laura73
Berichten: 3
Geregistreerd: 16-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:22

Uit het bericht van ojee kan ik niet helemaal opmaken of ze al geholpen is of niet. Zelf ben ik gisteren geweest en de behandeling op zich fysiek valt 100 procent mee. Geestelijk is natuurlijk een ander verhaal. Er zijn daar ook zoveel vrouwen als jij en het is fijn te weten dat je niet de enige bent. Ik ben er alleen heen gegaan omdat ik wist dat als ik het dan zou doorzetten het MIJN beslissing was en niet die een ander me opdringt.

Mijn zwangerschap was volgens de dokter nog maar 2 weken, dat vond ik ook fijn om te horen. Wel voel ik me nu leeg van binnen, eerst heb je een leventje in je en ineens is dat weg.

Maar ojee, jij en ik hebben dezelfde redenen, ik ben ook alleen, heb ook een lange moeizame relatie achter de rug en ben mezelf nu aan het ontdekken. Waar ook bij komt dat ik niet alleen niet hou van de vader van het kind maar hem niet eens terug kan vinden.

Ik weet mensen zeggen, je kind zal het wel begrijpen later, het heeft alleen liefde nodig enz maar zelf ken ik mijn vader ook niet en dat was moeilijk. Mijn vriendin (zelf moeder van twee kinderen zonder vader) zei dat je niet aan de vader moest denken, dat je moet denken: het is van mij, maar voor mij voelde dat niet zo. Ik wil een vader voor mijn kind. Dat verdient mijn kind en ik ook.

Ojee laat nog ff weten hoe het met je gaat ok? Dit forum heeft me in ieder geval geholpen.

ojee
Berichten: 23
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 13:55

Laura73,

Hoi, fijn om te horen dat jij ook zoiets heb doorgemaakt. Ik ben afgelopen vrijdag geholpen. Ik vond het wel heel zwaar. Voelde wel pijn terwijl ik zelfs verdoofd was. Ik denk dat dat gewoon door de spanning kwam. Daarna moest ik overgeven en voelde me inderdaad leeg. Later maakte dit gevoel plaats voor een soort opgelucht gevoel.

Nu een aantal dagen later ben ik er nog elke dag mee bezig, maar voel me wel goed. Ik weet dat dit juist was voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:00

Je hebt een goede beslissing gemaakt en je bent je eigen getuige. Als je het mij vraagt, dan heb je het goed gedaan hoor Lachen.
Goh, wat is het toch fijn dat wij dit soort beslissingen allemaal zelf mogen maken, eigenlijk he??
Fijn om te weten dat je je goed voelt, hou dat maar vast.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:34

Hai Ojee,

Ik heb enorm veel respect en bewondering voor de beslissing die je hebt genomen. Gewoon omdat je alle mogelijkheden hebt overwogen en heel volwassen ermee bent omgegaan. Een vriendin van mij heeft twee jaar geleden een abortus gehad, vanwege de redenen die jij hier beschrijft, ze heeft hier veel verdriet over gehad, maar door er over te praten kon ze het snel een plekje geven. Heel veel sterkte en ook voor jou Laura!

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:01

Ik vind dit echt twee heel moedigge beslissingen!!!!
Ik denk dat ik in jullie situatie precies het zelfde had gedaan!!!
Heel veel sterkte verder met de verwerking!!!!!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:38

ojee schreef:
Nu een aantal dagen later ben ik er nog elke dag mee bezig, maar voel me wel goed. Ik weet dat dit juist was voor mij.


dan heb je zeker de juiste beslising genomen
heel veel sterkte meid , mak an

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:49

Heel veel sterkte.

Knap dat je die beslissing kon maken. Daar is veel moed voor nodig. Neem alle tijd om het te verwerken en zoek desnoods hulp. Daar hoef je je echt niet voor te schamen.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:54

Ik vind het ook super knap dat jullie beide deze beslissing hebben kunnen nemen. Het is ontzettend moeilijk, maar jullie hebben er beide goed over nagedacht. Hopelijk blijven jullie bij de mening die jullie nu hebben en slaat het straks niet om. Heel veel sterkte met de verwerking....

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 01:24

Sinds de geboorte van ons dochtertje weet ik hoe moeilijk het is om een kind alleen op te voeden. Gelukkig is dat bij mij niet aan de orde en ben ik zo'n m*ts dat ik nu, met 39 weken zwangerschap, dit topic ga zitten lezen...

Toch vind ik het zo'n goede beslissing dat je het weg hebt laten halen...
Was absoluut ook mijn advies geweest. Zoals ik in de eerste regel schrijf... een kind alleen opvoeden vind ik iets bovenmenselijks en heel bewonderingswaardig. Zal als iemand de keuze heeft het zeker niet adviseren! Pling Ojee en Laura 73, heel veel sterkte! En ik hoop van harte dat jullie ooit wel dé persoon in je leven tegenkomen waarmee je een gezond kind samen op de wereld kan zetten en opvoeden. (Als jullie dit willen natuurlijk...)