moe van dat geknok tussen mijn honden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

moe van dat geknok tussen mijn honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 10:34

Ik heb 4 honden
3 mechelaars en 1 cocker. (3 reuen en 1 teef )
Nou hebben mijn jongste en oudste mechelaar reu regelmatig mot.
Nee niet een klein beetje maar behoorlijk.. Blauw oog
Ik weet wel hoe het komt. Oudste reu wint het lichamelijk niet van mijn jongste. Zit 13 kg lichaamsgewicht verschil tussen. Maar de oudste wil natuurlijk wel geestelijk de baas blijven...
Nou laat de jongste inmiddels 2.5 ook het kaas niet meer van zijn brood vreten dus gaat de partij wel met hem aan..
Tot nu toe heb ik nog niet heeeel veel schade gehad. (gisteravond is de jongste het slechtste uit de strijd gekomen. 1 dik voorpoot en aan de andere poot ook een behoorlijke plek.
Uit laten vechten heb ik ook al is geprobeerd maar ze stoppen echt niet. De oudste gaat maar door. En blijft steeds opnieuw het gevecht aan gaan omdat hij het niet wint.. Ik ben echt bang als ik het echt uit laat knokken dat de schade niet te overzien is..
Normaal zijn we met zijn tweeen (man en ik) maar gisteravond stond ik er alleen voor.
De enige oplossing is toch maar weer gescheiden uit gaan laten... Ik had zo gehoopt dat het gewoon goed zou blijven gaan.. maar nee helaas. Scheve mond
Hebben jullie met meerdere honden hier ook wel eens last van ?
Ik word er inmiddels wel een beetje verdrietig van Verdrietig

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:05

Dat is erg vervelend.. Kan je alleen niet helpen heb ook 3 honden maar 2 teefjes en 1 reutje die elkaar altijd met rust laten...

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:10

Ik ken het gevoel.
Ik heb 3 jack Russells en de oudste (4) en jongste (1,5) zijn momenteel uit aan het vechten wie er de baas is.
Gelukkig heb ik er nog geen schade van ondervonden als ze aan het vechten waren - op een paar schrammetjes bij de honden na.
Maar wat zij nu doen is overal in huis kleine plasjes (markeringen) achterlaten.
Ik wordt daar dus helemaal gek van...
Dus als iemand daar een tip voor heeft... graag Haha!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:36

jeej dat klinkt niet fijn Miran Scheve mond
Ben blij dat ik maar 2 honden heb, daar word ik alleen al gek van als ze aan het spelen zijn Haha! Gelukkig kunnen ze het uitstekend met elkaar vinden.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:42

Ik heb dit zelfde probleem tussen mijn oudere Border Collie (14) en mijn Jonge Rottweiler (1.5). Uit angst dat mijn Border wat zal overkomen, want kwa gewicht en kracht is ze natuurlijk "niks" vergeleken mijn jonge Rottweiler, worden ze nu strick apart gehouden. Ik neem geen risico's. Ik baal er ook enorm van, maar het is helaas niet anders.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:04

Er staat niet in je verhaal of je reuen gecastreerd zijn?
Dat zou ik graag eerst willen weten

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 12:28

Miep schreef:
Er staat niet in je verhaal of je reuen gecastreerd zijn?
Dat zou ik graag eerst willen weten


Ze zijn allemaal nog volledig man..
De jongste is 1 bal kwijt. Daar was er 1 niet ingedaald. En die heb ik laten verwijderen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 13:51

Dan zou ik de andere reu(en) laten castreren.
De dominantie word dan vaak veel minder.
De dominanste zal minder dominant worden, en de jongste zal niet meer ( zo erg ) tegen de oudste op willen knokken.

Je kunt ze ook eerst chemisch laten castreren om te kijken of de castratie de juiste werking heeft.

Een van mijn reuen was ook heel dominant, niet alleen naar honden toe maar ook naar mensen.
Hij is begin april gecastreerd en is ontzettend veranderd.
Hij kan aangehaald worden tijdens het eten ed, zonder dat hij gromt.
En de rangorde bepaling is nu een stuk minder in huis ( ik heb 3 reuen die alle 3 niet gecastreerd waren, daarvan is er nu dus 1 gecastreerd)

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:00

ik zou er anders even met de dierenarts over praten... verwacht dat hij ook aanraad om er eentje te castreren zodat ze de strijd niet meer met elkaar aan gaan ... Is dat misschien een optie om de jongste te castreren ?!
tsja of eentje weg doen maar verwacht niet dat je dat wilt

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:32

Ik heb ongeveer hetzelfde, heb 2 honden, een Engelse Cocker Spaniel reu van 4 jaar, niet gecastreerd en een Jack Russell reu van 2 jaar, wel gecastreerd.
Toen Max (JR) in november bij ons kwam, ging het de 1e weken goed, daarna begonnen zij ook te vechten.

In het begin hebben we ze het laten uitvechten, maar er leek steeds maar geen eind aan te komen, daarna hebben we ze een tijdje uit elkaar gehaald als ze begonnen te vechten, maar dat werkte ook niet echt goed, en nu laten we ze het zelf weer uitzoeken, nu is het meestal vrij snel over, de ruzies zijn ook een stuk minder als in het begin.
In het begin had vooral Max wat beschadigingen, nu bijna niet meer.
Max is dominant, Gizmo nog wat meer, ze lokken het beide uit, maar Max weet nu wel dat Gizmo de baas is.

Nog even 1 ding, Niet laten castreren, ik ben daar erg op tegen als het niet om een medische reden betreft, en 1 of beide balletjes niet ingedaald is medisch gezien geen reden om te laten castreren.
Max kwam gecastreerd bij ons, anders was hij dit ook niet.
Gizmo heeft beide balletjes niet ingedaald, maar daarom laten we hem niet castreren nu.
Als je er een interresant stuk over wilt lezen, laat het me dan even weten, zal ik het stuk even voor je opzoeken.
Daar kun je lezen hoe een castratie kan uitpakken en wat de gevolgen kunnen zijn, positief en negatief.
Voor Herders gaat het niet op, voor Cockers wel dat de vacht (plukvacht, je mag daarom ook nooit een Cocker scheren oid) na een castratie naar de filestijnen gaat en er niks meer mee te beginnen valt.
Dit is een van de vele nadelen van een castratie, er zijn er nog veel meer.
Maargoed, je zegt het maar als je dat stuk wilt lezen (en als je het adres van het spanielforum wilt weten Haha! ).

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:45

ik vind dat als je niet dekt met een dier dat je ze best wel mag en kan castreren.
Misschien pakt het voor sommige slecht uit maar de meeste ervaringen die ik hoor zijn positief.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 15:38

Castreren van een reu met 1 ingedaalde bal kan zeker wel medisch noodzakelijk zijn...
Wij hebben dit dus ook laten doen. Onze jongste reu was dus heel onzeker.. (waardoor hij alles met een grote bek benaderde) Na het weghalen van zijn binnenbal is hij een stuk constanter geworden.
Het verhaal van onze DA is Dat de bal zich kan ontwikkelen als een kankerbal, en of kan fungeren als eierstok, waardoor hij teveel vrouwlijk hormoon zou kunnen hebben.
Wij gebruiken deze hond in de sport.. dus van volledige castratie hebben wij afgezien.
Mijn oude reu castreren is ook geen optie.. hij is 6.5 en al in de aftakeling ..(ivm gebit ed.) Ik denk dat castratie bij hem niet meer genoeg invloed zal hebben omdat hij altijd de baas is geweest in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:43

Ik heb thuis 2 gecastreerde teven en een "complete" teef en gelukkig nergens last van.
Samen met m'n vader heb ik nog wel eens wat wisselende honden voor de africhting , maar als dat niet samen gaat dan maar apart want sommige geven idd nooit op en zullen het elke keer opnieuw proberen.

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:02

Chrystal-gek schreef:
Ik heb ongeveer hetzelfde, heb 2 honden, een Engelse Cocker Spaniel reu van 4 jaar, niet gecastreerd en een Jack Russell reu van 2 jaar, wel gecastreerd.
Toen Max (JR) in november bij ons kwam, ging het de 1e weken goed, daarna begonnen zij ook te vechten.

In het begin hebben we ze het laten uitvechten, maar er leek steeds maar geen eind aan te komen, daarna hebben we ze een tijdje uit elkaar gehaald als ze begonnen te vechten, maar dat werkte ook niet echt goed, en nu laten we ze het zelf weer uitzoeken, nu is het meestal vrij snel over, de ruzies zijn ook een stuk minder als in het begin.
In het begin had vooral Max wat beschadigingen, nu bijna niet meer.
Max is dominant, Gizmo nog wat meer, ze lokken het beide uit, maar Max weet nu wel dat Gizmo de baas is.

Nog even 1 ding, Niet laten castreren, ik ben daar erg op tegen als het niet om een medische reden betreft, en 1 of beide balletjes niet ingedaald is medisch gezien geen reden om te laten castreren.
Max kwam gecastreerd bij ons, anders was hij dit ook niet.
Gizmo heeft beide balletjes niet ingedaald, maar daarom laten we hem niet castreren nu.
Als je er een interresant stuk over wilt lezen, laat het me dan even weten, zal ik het stuk even voor je opzoeken.
Daar kun je lezen hoe een castratie kan uitpakken en wat de gevolgen kunnen zijn, positief en negatief.
Voor Herders gaat het niet op, voor Cockers wel dat de vacht (plukvacht, je mag daarom ook nooit een Cocker scheren oid) na een castratie naar de filestijnen gaat en er niks meer mee te beginnen valt.
Dit is een van de vele nadelen van een castratie, er zijn er nog veel meer.
Maargoed, je zegt het maar als je dat stuk wilt lezen (en als je het adres van het spanielforum wilt weten Haha! ).


En marije wat dacht je van de risico''s die een ongecastreerde reu loopt?
Vergroote prostaat, voorhuidondsteking, kankergezwellen in anus streek en zo kan ik nog meer op noemen.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:26

Ik heb zelf een nogal dominante Westi Haha! .

Omdat ´ie best wel een druk hondje was (is) en ook tegenover de grote reutjes in de beurt van mening was, dat hij de absolute macho was, heb ik hem uiteindelijk laten castreren.
Mijn DA zei er wel uitdrukkelijk bij: het kan zijn dat hij door de castratie rustiger wordt en verdraagzamer tegenover andere reutjes, maar die vlieger gaat niet altijd op!!!
Uiteindelijk is hij niet rustiger geworden, wél een stuk beter te hanteren tegenover anderen reutjes Knipoog .
Alhoewel: z´n 2 "aartsvijanden" (een retriever en een Westi Clown )zou ´ie nog steeds het liefst te grazen nemen Rolleyes !

Gelukkig heb ik nog een teefje (wat in het begin ook 1 grote ramp was, toen ik haar als pup kreeg Scheve mond ) en met hem & haar hebben we helemaal geen probleem (meer) .

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:05

MirandaB schreef:
Castreren van een reu met 1 ingedaalde bal kan zeker wel medisch noodzakelijk zijn...
Wij hebben dit dus ook laten doen. Onze jongste reu was dus heel onzeker.. (waardoor hij alles met een grote bek benaderde) Na het weghalen van zijn binnenbal is hij een stuk constanter geworden.
Het verhaal van onze DA is Dat de bal zich kan ontwikkelen als een kankerbal, en of kan fungeren als eierstok, waardoor hij teveel vrouwlijk hormoon zou kunnen hebben.
Wij gebruiken deze hond in de sport.. dus van volledige castratie hebben wij afgezien.
Mijn oude reu castreren is ook geen optie.. hij is 6.5 en al in de aftakeling ..(ivm gebit ed.) Ik denk dat castratie bij hem niet meer genoeg invloed zal hebben omdat hij altijd de baas is geweest in huis.


De enige manier waarop je kunt aantonen dat een narcose risicovoller is dan gewoonlijk is door pre anestetisch bloedonderzoek te doen.
Check op lever en nier functie en je weet voldoende.
De oude reu zal wel de baas blijven, maar zal minder dominantie vertonen naar de jongere reu toe.
Vandaar dat de jonge reu minder drang heeft om tegen de oude op te boksen.
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.
Ik zou toch eens met je dierenarts overleggen, 2 reuen constant bij elkaar weg houden kan nl het tegen overgestelde effect hebben.
Wanneer ze dan een keer per ongeluk bij elkaar komen zal het helemaal een gevecht op leven en dood worden.
De jonge reu heeft dan nl. zijn teretorium en de oude reu heeft ook zn eigen teretorium.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 17:16

Miep schreef:

Ik zou toch eens met je dierenarts overleggen, 2 reuen constant bij elkaar weg houden kan nl het tegen overgestelde effect hebben.
Wanneer ze dan een keer per ongeluk bij elkaar komen zal het helemaal een gevecht op leven en dood worden.
De jonge reu heeft dan nl. zijn teretorium en de oude reu heeft ook zn eigen teretorium.


Daar ben ik het helemaal mee eens!!
Ik heb zelf 5 honden en het zijn alle 5 teven (over dominantie gesproken). Ze lopen alle 5 bij elkaar en zo heel af en toe wordt er 1 op z'n plaats gezet. En dat is 2 tellen en dan is het weer over. Gaat het er echt te hard aan toe dan zal ik m'n handen laten wapperen, want ik ben nog altijd de roedelleider Haha! En meestal hoef ik alleen maar een brul te geven en ze stoppen. En ik praat hier niet over kleine hondjes (duitse herder o.a.). Je zal dit toch de kop in moeten drukken wil je een gezellig koppeltje honden houden. Ik persoonlijk zou hardhandig optreden.
Veel succes ermee in ieder geval en ik hoop dat het je lukt...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 18:01

Caballo"]
[quote="Miep schreef:

Ik zou toch eens met je dierenarts overleggen, 2 reuen constant bij elkaar weg houden kan nl het tegen overgestelde effect hebben.
Wanneer ze dan een keer per ongeluk bij elkaar komen zal het helemaal een gevecht op leven en dood worden.
De jonge reu heeft dan nl. zijn teretorium en de oude reu heeft ook zn eigen teretorium.


Daar ben ik het helemaal mee eens!!
Ik heb zelf 5 honden en het zijn alle 5 teven (over dominantie gesproken). Ze lopen alle 5 bij elkaar en zo heel af en toe wordt er 1 op z'n plaats gezet. En dat is 2 tellen en dan is het weer over. Gaat het er echt te hard aan toe dan zal ik m'n handen laten wapperen, want ik ben nog altijd de roedelleider Haha! En meestal hoef ik alleen maar een brul te geven en ze stoppen. En ik praat hier niet over kleine hondjes (duitse herder o.a.). Je zal dit toch de kop in moeten drukken wil je een gezellig koppeltje honden houden. Ik persoonlijk zou hardhandig optreden.
Veel succes ermee in ieder geval en ik hoop dat het je lukt...
[/quote]

Hier ben ik het ook mee eens. En wij zijn ook echt niet zachtjes indien nodig...meestal kan ik het ook wel voor zijn. Maar zoals in het park zijn ze vaak net te ver weg.. en dan is het al te ver heen.
Ik vind dus ook dat ik de roedelleider ben en dat het moet stoppen op het moment dat ik dat aangeef. Ik hoop ook wel dat het een tijdelijk verhaal is.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:31

Overleg idd eens met je da over castreren, ik denk dat dat in dit geval wel zou kunnen helpen. Er is dan misschien geen medische reden voor, maar zeker wel een goede!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 08:04

even een kleine update.
Gister moest ik met de oudste reu naar de DA voor een check na zijn gebits operatie.
Ik heb hem het probleem voorgelegt en we hebben hem gister een hormoonspuit laten geven. (chemische castratie) Hij moet een stapje terug doen in de rangorde want lichamelijk gaat hij het nooit en te nimmer winnen tegen de jongste. (leeftijd, gewichtsverschil)
We hopen dat dit helpt en dat het eventueel in deze periode bepaald gaat worden. Dan is misschien verdere castratie overbodig.
Mocht de prik werken en het komt over 4 maanden weer terug.. Dan weten we dat de prik gewerkt heeft maar dat hij volledig gecastreerd gaat worden. Want werkt de prik dan werkt castratie ook..
Mocht het helemaal niet helpen.. Dan kunnen we volledige castratie nog in overweging nemen want het is niet zo dat als de prik niet werkt, volledige castratie ook niet helpt..
Snappen jullie het nog Tong uitsteken
Aangezien hij al 2 operatie achter de rug heeft het afgelopen half jaar zet ik er niet gelijk het mes erin zonder dat ik weet dat het zou gaan werken..
We wachten af.. Lachen

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:19

Ik hoop dat het werkt en je honden elkaar heel laten.
Laat je het weten op bokt hoe het afloopt?
succes met je mannen. Verward