machteloos, pony doorverkocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

machteloos, pony doorverkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 11:11

Wij hebben onze pony voor een schijntje aan een vriend/kennis verkocht vorig jaar omdat hij dan zo'n goed plekje voor het leven had.
Dit voorjaar vroegen ze of hij weg mocht naar een heel goed adres omdat ze geen ruiter meer voor hem hadden. Er werd een naam bijgoemd van een meisje en dat vond ik een prima idee.
Toen zei een vriendin van mijn dochter al eens: nou hij staat gewoon te koop hoor. Ik vertrouwde echter mijn vrienden meer dan zo maar een roddel en er werd verder ook niets meer over gezegd.

2 weken geleden werd mij verteld dat de pony naar een heeeelllll goed nieuw thuis was gegaan in Drenthe, een jong meisje zou hem gaan rijden ook in de wedstrijden en hij stond met andere pony's.
Nou wij natuurlijk wel balen want dat was niet helemaal zo verteld maar goed, ik had geld voor hem gehad(€500 voor een 3x Z2 pony) dus ik mocht niet zeuren.
En vanochtend kom ik hem dus tegen op marktplaats!!! Boos! Voor €1575!!!
Heeft iemand een idee hoe ik die pony terug kan krijgen!! Ik wilde het eerst via die vriend proberen maar ik ben zo boos dat ik me eigenlijk geen raad weet.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:24

Ik ben bang dat dat heel moeilijk gaat worden. Als je hem terug wil zul je hem, denk ik, moeten kopen.
Ik vind het wel heel bot van die 'vrienden' om dat zo te doen. Ze hadden het toch gewoon eerlijk kunnen zeggen?

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:31

Ik begrijp uit het tweede stukje van je verhaal niet helemaal door wie de pony nu wordt aangeboden, door jullie vriend/kennis of door de mensen in Drenthe? (tsja, ik ben blond). Als de pony door die kennis wordt aangeboden, zou ik proberen om nogmaals met die kennis te gaan praten, misschien valt er nog iets te regelen. Als de pony door die mensen in Drenthe wordt aangeboden, zit er waarschijnlijk niks anders op dan een bod uitbrengen als jullie de pony terug willen. Heel veel succes. Ik hoop voor jullie dat het lukt om de pony weer terug te krijgen!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 11:51

Nee, die mensen in Drenthe die bieden hem dus te koop aan. Die dus van dat hele goede thuis. Terugkopen is inderdaad waarschijnlijk de enige optie, leuk als je al een 5 maanden geen werk hebt.

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:52

Ik begrijp het zowiezo niet.Eerst verkoop je hem zelf en als de nieuwe eigenaar hem ook wil verkopen ga je moeilijk doen.
Verkocht is verkocht zou ik zeggen.Wie zegt dat de pony geen goed adres kan krijgen.En vragen staat vrij,jij hebt hem zelf voor zo weinig verkocht.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:59

Het is natuurlijk wel wrang wanneer je de pony voor een plek voor het leven bij goede vrienden te goedkoop verkoopt dat zij hem dan als handelswaar snel doorverkopen. Ik vrees alleen dat je geen poot hebt om op te staan. Als ze nog enigszins welwillend zijn zou je hem misschien weer terug kunnen kopen voor hetzelfde bedrag als zij jou betaald hebben.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:13

Ik ben bang dat het helaas pindakaas is... ik heb ook zoiets meegemaakt. Je hebt dan geen poot om op te staan, verkocht is verkocht en dat gaat volgens de wet boven een mondelinge afspraak heb ik op de harde manier geleerd.

Amondi, van Mariska Dijkstra toevallig? Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 12:13

Natuurlijk heb je gelijk, ik heb hem voor een schijntje verkocht omdat hij daar mocht blijven! eerst was hij door die mensen geleend om hun dochter te kunnen laten rijden op een goede pony en mijn eigen dochter was te groot geworden. Mijn zoon is niet fanatiek en was toen ook nog erg bang dus was Amondi(NRPS) voorlopig nog veel te veel pony voor hem. Die vrienden hebben een grote paardenboerderij, opfokwei, pensionklanten, eigen paarden. De pony zou door hun 12 jaar oude dochter gereden worden ook op de wedstrijden en daarna, dan zagen we wel weer. De pony is al 18 en dan gaat de plek ook tellen. Misschien ben ik ook wel kwaad dat ik te goed van vertrouwen ben geweest, iedereen schijnt nu winst te willen maken met onze pony. Kan best dat dat meespeelt, maar we wilden hem dus in eerste instantie helemaal niet kwijt, alleen was mijn zoontje nog niet zover dat hij al op deze grote pony kon rijden en vandaar zagen wij het als overbrugging. Dat was bekent bij deze mensen, dat geld was alleen van hand gewisseld zodat zij vrij waren met de pony. Tegen mij is nooit verteld dat hij te koop stond alleen is er gevraagd of hij weg mocht naar een heel goed plekje en daarbij is een naam genoemd van een meisje waartegen ik absoluut geen bezwaar had. Ik heb pas gehoord dat hij daadwerkelijk verkocht was nadat hij al weg was, met het verhaal dat dat toch ook zo'n goede stek was en dat de mensen ons nog zouden bellen. Dat laatste blijkt dus lariekoek te zijn en hij staat gewoon bij een handelaar te koop lijkt het wel. Het meest boos ben ik dus ook op mijn vrienden, ik heb ze nog niet gesproken en moet hun kant van het verhaal nog horen en daar wacht ik dus op.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 12:15

Mariska Dijkstra uit Breukelen? Volgens mij heten de eerste eigenaren wel zo

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:17

Ja, die.

Die pony ken ik nog wel... heb ik ook nog op gereden. Nostalgie, nostalgie... Haha!
Da's 10 jaar geleden ofzo. Echt een fijne pony. Jammer dat mensen er nu zo respectloos mee omgaan Boos!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:20

Angelique18 heeft ook een keer zoiets meegemaakt, die kwam haar paard alleen tegen op de markt.. Daar werd hij voor 3 of 4x de prijs die zij ervoor had gekrengen verkocht en de leeftijd was ook met een paar jaar naar beneden bijgesteld.. Dat is onwijs wrang moet ik zeggen, kan me dus ook heel goed voorstellen dat het je zeker dwars zit..

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 12:26

Bah, respectloos is inderdaad het juiste woord! En missouri jij weet dus wat voor een lieve pony dit is, hij verdiend dit niet. Als die "vrienden" niks doen dan ga ik wel met de bank praten.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:32

Die pony is 18 jaar oud! Kun je die mensen niet bellen en je verhaal doen? Wie weet vinden ze een goed tehuis wel belangrijker dan die 1575,-euro! Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:54

He jakkes, wat een vervelend verhaal.
Het is inderdaad zo dat je qua "rechten" waarschijnlijk geen poot hebt om op te staan.
Achteraf gezien is het geen slimme zet geweest om het zo te doen, maar da's achteraf.......
Er is ook nog zoiets als vrienden en elkaar op je woord vertrouwen.
En dan begrijp ik ook wel dat je behoorlijk teleurgesteld / boos bent want dit was niet de afspraak.
Ik heb zelf ook een heel groot vertrouwen in mijn vrienden en ik zou hetzelfde gedaan kunnen hebben.
Jarenlang vrienden zijn, lief en leed delen, elkaar blindelings vertrouwen...... en dan nog kan het soms fout gaan.
Dat moet een behoorlijke teleurstelling voor je zijn, heel begrijpelijk.

Maar hoe nu verder, want daar gaat het natuurlijk allemaal om.
Als ik in jouw schoenen stond, dan zou ik eerst met je vrienden om tafel gaan zitten.
Laat hun het verhaal vertellen en probeer zelf tot 10 te tellen (gewoon door blijven ademen Knipoog).
Daarna kun je vertellen wat jij weet (de afspraken die gemaakt zijn, de advertentie die je gezien hebt).
Persoonlijk zou ik vragen of ze "even" 1075 euro willen doneren zodat jij je pony terug kunt kopen.
Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou het toch zo proberen en voet bij stuk houden.

Ik wens je veel succes !

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 13:20

Nou Oscar, zo denk ik dus nu ook. Eigenlijk vind ik nu dat mijn vrienden een probleem hebben, tenzij ze er echt op uit waren om mij te belazeren. Als ze geen voorstel doen in die richting dan houdt het voor mij echt op. Ik kan ze dan niet meer zonder "telraam" in mijn hoofd aankijken en dit is een klein dorp dus als het bekent wordt bij de mensen hier dan......

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 15:04

Maar eerst Amondi terug

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:31

Moeilijk!
waarschijnlijk is kopen de enige optie.
Natuurlijk telt het ook wel voor hoeveel hun hem verkocht hebben aan de huidige eigenaars; misschien hebben ze hem ook wel voor 500 doorverkocht met goede bedoelingen en proberen de huidige eigenaars er een slaatje uit te slaan....

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:04

Ahh Boos!
Ik heb mn pony ook voor een vriendenprijsje gekregen maar wij hebben de afspraak gemaakt dat als ik de pony ooit verkopen zou, zij hem terug koopt.
Maar das kennelijk bij jullie niet gedaan.. Tsja, zou toch nog even met je 'vrienden' een afspraak maken.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 16:26

Nou het laatste slechte nieuws: advertentie is verwijderd van marktplaats. Dus nu kan ik hem niet eens meer kopen tenzij iemand van jullie het telefoonnummer heeft onthouden. Mijn"vrienden" doen dus niets!!! ze zagen het wat zakelijker!! En nu wisten ze alleen dat de mensen waarschijnlijk Mug heten en uit Beilen kwamen. Ze wisten dus geeneens waar hij naartoe verkocht was, ze deden alleen net alsof! er wonen wel Muggen in Beilen maar ik kan er zo gauw geen Bert tussenuit halen. Snotverd.........

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:37

Daar ben je mooi klaar mee. ik heb de advertentie op marktplaats helaas niet gezien, misschien staat hij op andere sites nog geadverteerd? En anders toch maar wat muggen in Beilen bellen.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:41

bahbah

geen mens is meer te vertrouwen !!!
gadver!
zoiets flik je toch niet?
helaas ken ik ook zulke verhalen
het paard dat ik te koop heb staan , die verkoop ik met een ondertekend -niet doorverkopen- contact
waarin ik vermeld dat bij verwaarlozing / slechte verzorging ik t paard direct weer terug mag nemen, en het geld teruggeef aan de mensen
en ook dat als zij m kwijtwillen, ik m terug kan kopen voor het geld dat ie dan waard is..
duurt misschien wat langer eer ik m verkocht heb, maar helaas is de mensheid tegenwoordig zo onbetrouwbaar geworden , dat ik het wel op deze wijze moet doen ...

heel veel sterkte iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:01

Wat een rot verhaal Boos!
Het trieste is dat als je wat langer mee leest op Bokt er toch regelmatig van dit soort verhalen geplaatst worden. Misschien is het voor jou geen optie om je pony terug te kopen. Maar ik hoop dat mensen nog eens heel goed nadenken en een contract opstellen wanneer ze een paard voor een appel en een ei verkopen met de belofte dat hij een goed tehuis krijgt.
Voor jou en de pony duim ik op een goede afloop.

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:16

Bah, wat rot voor je! Heb ook wel eens wat van zulke verhalen gehoord. Maak dus idd duidelijke afspraken als je op zo'n manier een paard wegdoet, maar of dat in de praktijk altijd helpt...
En wat die vrienden betreft...?
Kan je verder niet helpen, maar wens je wel succes bij je zoekactie en afhandeling. Ach gut

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:16

Als je wat te zeggen wil hebben over een paard of pony...moet je hem in je bezit hebben...als je hem dan verkoopt is dat natuurlijk niet erg slim.
Het enig wat je kunt is kopen.....

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-04 10:52

Na enige PB'tjes even een update. een bokker gaf mij een naam op om eens bij te zoeken en ik heb een mevrouw gesproken die haar schoonvader in het verhaal herkende, zo te horen waren deze mensen ter goeder trouw, wisten niets van ons af en hebben de pony zonder pennymeisjes verhaal van een handelaar uit Frl( mijn "vrienden"??? Boos! Boos! )gekocht voor de doorverkoop. Deze man heb ik nog niet gesproken maar Amondi schijnt wel weer te zijn doorverkocht aan een engelse mevrouw.
Mocht er iemand een engelse(lieve) mevrouw kennen Verward die een nieuwe pony heeft dan hoor ik dat graag.