Hoeveel betalen voor deze tinker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Hoeveel betalen voor deze tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 00:57

Lieve mensen,

omdat jullie er ongetwijfeld stukken meer verstand van zullen hebben dan ik Haha! vraag ik jullie ffies om raad!

Deze *schitterende Schijnheilig * ruin van 4 jaartjes jong komt waarschijnlijk te koop te staan (over een tijdje, wanneer weten we nog niet Verward ). Ik denk er nu dus over om hem tegen die tijd te kopen. De eigenaar heeft me dus echter al een aantal keer verteld dat ze graag "dikke winst" op hem wil maken. Prima hoor, ze heeft hem als een minimormel direct vanuit Engeland gekocht, en hij is uitgegroeid tot dit:

http://groups.msn.com/_Secure/0TQDZAiUXuHXfHdmIKLxyEFdV!2M0Ipt2WhZMl17NwJlALLcHn9!7Povqc*h6JZcC6kkWtV1sPb0!5QpSsUjtYpVhGp!bsaj!p6NqmSKujcugbiGszEfzXA/IMG_2109.JPG?dc=4675472760279873336
De foto is nogal groot, dus kijk zelf maar even Lachen

Afbeelding

Kortom hij is wel mooi maar niet bijzonder schitterend ofzo, hij heeft geen papieren en is net ingereden (ben ik nu mee bezig).

Hoeveel zou hij nou moeten kosten? En dan wil ik geen reacties van 'wat de gek ervoor geeft' ofzo, want anders kwam ik niet met deze vraag. En ga er plies wel vanuit dat de prijzen voor tinkers aan de hoge kant liggen, vooral als ze wat groter zijn, en Vinnie is 1.56m. Dus niet "oh ik vind het hoog bladiebla" maar gewoon een reeele prijs Lachen Daar vraag ik om!

De eigenaar had het zelf overigens over ongeveer 4500 euro. Dat vond ik zelf nogal veel, ik dacht zelf aan 1000 euro minder. Of is dat weer weinig?? Verward:? Help meeee!

Alvast onwijs bedankt!

PS hij staat een beetje raar op de foto maar zijn bouw is 100% goed!! Ik heb het daar al met meerdere mensen over gehad (niet alleen de eigenaar maar ook anderen Haha!).


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 01:01

4500 euro voor een Tinker? 1.56? Net zadelmak? Geen papieren? Da's 10.000 gulden... BEZOPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zelfs 3500 vind ik bezopen.

Die kun je ook op de markt kopen voor veel minder. Een Tinker is nou niet iets unieks ofzo.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 01:10

Nee daar ben ik het mee eens! Lachen ik vond 3500 ook wel veel hoor, maar dat komt wel al meer in de richting. Kijk maar es naar andere advertenties, dan zijn dit soort prijzen wel normaal(er).

Enneh, hij is al een jaar zadelmak, en nu een half jaar ingereden. Als je dat nog inrijden kan noemen Haha!

Ohja: weet je dan een bedrag dat volgens jou niet meer bezopen Haha! te noemen is? hihihihi leuk woord Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 01:25

Nou, ik schrok me wel kapot toen ik onlangs de gemiddelde prijs van een Tinker hoorde.

Als-ie 100% gezond is, braaf, goed op de foto zou ik zeggen 1800 euro. En da's al VEEL.

Als je nagaat dat je voor 4500 euro ook een sportpaardje (1.65) kan kopen met papieren, leuk zadelmak, goed op de keuring (k/r). En nog helemaal niet zo'n verkeerde (maar dan moet je goed zoeken en wat mazzel hebben).

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 01:36

voor 1800 euro kan je bijna niet aan een tinker komen van deze leeftijd. Ik zou zeggen tussen de 2500 en de 3000. Het is een grotere maat ruin, misschien 3200.... (met toebehoren erbij) Daarbij ga ik er vanuit dat hij verder niks mankeert natuurlijk. Wel apart witte billen en dan een zwarte staart (kan het niet helemaal zien) Lachen

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 03:09

krijg jij betaald voor het inrijden?
zo niet vind ik zowiezo dat ze voor jou een ander prijsje zouden moeten maken dan voor een vreemde
jij werkt nu wel mee aan de waardevermeerdering van het dier

dus voor een vreemde zou ik zelf aan de 3500 denken maar voor jou als jij hem nu voor niets inrijd echt max 3000

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:44

Ik zou zeggen max.1500 euro,zo bijzonder vind ik hem niet.

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:52

gezien de huidige tinkerprijzen vind ik 2750 een redelijk bod voor een net ingereden tinker ruin. Lachen

ik zelf zou er, als ik hem echt erg leuk vond, toch minder voor willen geven, want ook ik vind de prijzen absurd maar mijn bod is handelstechnisch gezien wel redelijk dacht ik.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:22

Ja inderdaad, ik vind jouw prijs ook redelijk. Ik had al in mijn berichtje gezet dat ik om een reeele prijs vroeg, en onder de 2000 euro kan je echt geen (gezonde) tinker vinden hoor!! Al is ie dan niet bijzonder of wat dan ook, het ras is wel populair.

Ik ga nog niet naar een richtprijs vragen aan de eigenaar omdat ik nog ffies wil wachten tot ik genoeg geld bij elkaar heb voor reserve (stalling, evt. extra kosten ed)...

Dus zo rond de 2750 euro is een goed bod? En ohja ik krijg niet betaald voor het inrijden, dat doe ik voor de lol (en ik verzorg hem verder ook).

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:32

Ongeveer 3000 euro.. Ik vind het voor zo een paard nogal veel, maar de prijzen van tinkers liggen gewoon zo hoog...

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:45

als je hem écht wil hebben, zal ik er 2000 euro ook nog wel voor willen geven, maar echt niet meer hoor ...

:){

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:50

draumpje schreef:
krijg jij betaald voor het inrijden?
zo niet vind ik zowiezo dat ze voor jou een ander prijsje zouden moeten maken dan voor een vreemde
jij werkt nu wel mee aan de waardevermeerdering van het dier


Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb verder helemaal geen verstand van Tinkers, maar dat jij een "vriendenprijsje" betaalt, lijkt mij logisch.

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:23

Gewoon je bod wat lager inzetten, verhogen kan altijd. Knipoog
Gewoon afpingelen, tenslotte kost het jou ook al tijd om hem in te rijden.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:29

Uhh misschien handig dat de mensen antwoord geven die in het tinkerwereldje zitten? En niet degenen die er nooit in zouden willen zitten! 1800 is absurt daar heb je net een jaarling voor! Je moet hier denken aan 2800-3200 euro!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:34

Mijn tinkerruin (8 a 9) heb ik te koop staan voor 3250 ([EA-TK] Te koop: Stoere, chique sporttinker! Hij is kleiner, maar een stuk verder afgericht. Verder vind ik eigenlijk dat jij hem moet kunnen kopen voor de prijs van een oningereden paard, want JIJ bent de gene die hem inrijdt (of krijg je ervoor betaald?). Verder is het een leuk beest om te zien, maar niet erg bijzonder.

Ik denk dat 2500 een reeeler bedrag is, zeker omdat jij hem zelf hebt ingereden.

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:38

Isie overigens verkeersmak? Trailermak? Geent? Ontwormd? Gechipt?
Bovendien MOET een paard toch tegenwoordig een paspoort hebben als je er mee over de weg wilt (dacht ik:?) Die kosten komen er dan ook nog bij...

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:44

Idd vind ik ook dat jij wel een andere prijs ervoor mag betalen dan een ander. Jij rijdt hem in, ze weet waar hij naar toe gaat, het klikt al tussen jouw en het paardje (ga ik dan even vanuit).

Ik weet alleen niet of voor haar de prijs belangrijker is dan de plek waar hij naar toe gaat?

2000 en lager is echt niet haalbaar in deze tijd, als je niet op Tinkers valt kan ik me misschien wel voorstellen dat iemand er minder voor over heeft. Maar je zit nou eenmaal met een huidige "marktprijs".

Daarbij komt ook nog hetgeen Tiko aanhaalt. Ik zou hem ook laten keuren als ik jou was ook al ken je hem goed.

Ik weet niet of het voor jou uitmaakt of je deze Tinker koopt of een andere.

*edit, beter leesbaar gemaakt*
Laatst bijgewerkt door Cheveyo op 19-05-04 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

LorMir

Berichten: 350
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Noord-Holland-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:47

Ik zou er tussen de 2500 en 3000 voor geven, dat vind ik een nette prijs Lachen

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:47

irish_lady schreef:
Uhh misschien handig dat de mensen antwoord geven die in het tinkerwereldje zitten? En niet degenen die er nooit in zouden willen zitten! 1800 is absurt daar heb je net een jaarling voor! Je moet hier denken aan 2800-3200 euro!


Dan ben ik heel blij dat ik GEEN tinker heb gekocht!! Een net ingereden Tinker, zonder papier(!!!) die meer dan 2500 euro moet opbrengen, dat vind ik compleet bezopen, maar kennelijk is de Tinkerwereld dus wel zo achterlijk.
Als de huidige eigenaar denkt dat ie 4500 euro kan krijgen, dan moet ie dat vooral vragen, hij zal vanzelf merken dat het niet zal lukken. Realiseer je wel dat als je een dergelijke prijs vraagt en je zakt vervolgens naar genoemde prijzen, mensen onmiddellijk zijn fysieke gezondheid in twijfel trekken.
Persoonlijk denk ik dat je blij moet zijn als hij 2200-2300 euro oplevert, ik zou dus vragen net onder 3000.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:52

2500-3500 is de categorie waar de meeste Tinkers inzitten tegenwoordig met absurde uitschieters naar boven en gelukstreffers naar onder de 2000 euro. Ik weet niet voor hoeveel zij hem gekocht heeft, maar ik schat zo'n 1500 a 2000 euro, als jij dan tegen de 3000 euro voorstelt, heeft ze al een dikke winst van 1000 a 1500 euro! Ik denk dat hij overigens op de markt wel zo'n 3500 euro waard zou kunnen zijn. Aangezien hij groot is en ingereden.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 19-05-04 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:52

Uhh ikke je hebt helaas echt geen gelijk! Zelfs niet ingereden brengen ze zo veel op! Er zijn zelfs een aantal handelaren die tinkers als ingereden verkopen die dat niet zijn!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:54

irish_lady schreef:
Uhh ikke je hebt helaas echt geen gelijk! Zelfs niet ingereden brengen ze zo veel op! Er zijn zelfs een aantal handelaren die tinkers als ingereden verkopen die dat niet zijn!



Of gewoon 2,5 jarige (lees: amper 2) verkopen voor 3500 euro Scheve mond

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:55

Er zijn nou eenmaal Tinkers waar geen papier bij zit omdat dat niet te achterhalen is. Wil niet zeggen dat die Tinker van mindere kwaliteit is dan eentje die wel papieren heeft. Fokken met een ruin kan toch al niet dus daar heb je de papieren niet voor nodig. Achterlijk wil ik niet zo zeer zeggen maar het is nou eenmaal een samenloop van vraag en aanbod en populariteit denk ik. De mensen betalen het ervoor en zolang dat blijft zal er weinig veranderen volgens mij. Op Marktplaats en andere sites waar Tinker in de verkoop zijn kan je redelijk zien wat voor een prijs momenteel wordt gehanteerd, kan je altijd zelf nog bepalen wat je er voor wilt betalen. Ik vind zelf 4500 ook wel aan de redelijk hoge kant maar die advertentie van een 4 jarige ruin voor 6800 euro vind ik nog veel belachelijker.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:57

Overigens valt het mij op dat juist niet-Tinkermensen of zelfs niet-paardenmensen die heel graag een Tinker willen hebben, absurde bedragen over hebben voor een Tinker en soms zelfs denken dat goedkoper niet mogelijk is voor een soortgelijk paardje als wat men dan op het oog heeft... Tinker"kenners" weten vaak waar ze moeten zoeken of hebben contacten zodat ze makkelijker/goedkoper aan een leuke Tinker kunnen komen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:07

Ik heb geen verstand van Tinker-prijzen maar wat voor indruk heb je zelf van de eigenaren? Willen ze persé de hoofdprijs voor dit paard hebben of is een goed tehuis ook belangrijk voor ze. In het eerste geval zullen ze hem misschien niet eens aan jou willen verkopen.
Ik zou zeggen, heb het er eens over met ze en wanneer er voor jou niks van de prijs af kan dan zou ik dus ook stoppen met verder inrijden }>
banketstaaf maar je raakt je paardje dan sowieso kwijt.

There is no reality, only perception.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge en 125 bezoekers