WHHHAA, Teek!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

WHHHAA, Teek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 10:50

Getver getver getver...

Zit ik net rustig op mijn kamer, en zat ik wat te plukken aan mijn arm. Beetje kriebel, en voelde en bultje. Ik kijken, is het een TEEK!!!
Getver!!! Ik gelijk naar beneden rennen, en snel mijn mamsie op getrommelt die hem er met de teken pen heeft uit gehaald.

Getver, alles kriebelt nu, overal voel ik beestjes, en ik ben doods bang dat ik er mere heb! Ik heb van het weekend hele dagen in het bos rond gelopen... Ik me al helemaal laten controleren gisteren, niets gevonden. En er zat er dus wel een... Straks zijn er meer die ik nog niet heb opgemerkt!! En in mijn haren vind je die kleintjes nog heelmaal niet terug, enkel als ze al wat groter zijn.
Brrrrrr, rot beesten!!!

Niet enkel overal en nergens van die mega muggen bulten, nee nu ook een gaatje van zo'n rot beest Boos!

Hopelijk komen er niet meer! Getsie, ieh, *kriebel*

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:51

wel de komende 2 week ff die plek in de gaten houden hea
Komtt er op die plek een ronde cirkel, dan naar de dokter!!!

Ik hoop voor je dat je er niet meer hebt Knipoog

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:52

iehh gatverdamme ik voel het nu ook overal jeuken en kriebelen !!
ik heb zo'n vreselijke angst voor insekten en vieze beestjes bahh!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:53

Inderdaad, wat Machie zegt, hou hem in de gaten, je kan er hardstikke ziek van worden Bloos!

Als de afmeting van het wondje veranderd moet je meteen naar de dok, anders heb je kans dat je de ziekte van Lyme krijgt..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:54

Hmm teken vind ik ook smerig. Maargoed, je moet gewoon de huidplooien en warme plekken goed in de gaten houden, meestal kruipen ze daar heen. Denk aan oksels etc Lachen.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:00

Ik had er een keertje eentje die zich had verstopt onder een van mijn borsten Bloos

Die kwam ik toevallig tegen toen ik aan het douchen was.. Gelukkig had hij zich nog niet goed vast gebeten Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:05

Tallie1979 schreef:
Ik had er een keertje eentje die zich had verstopt onder een van mijn borsten Bloos

Die kwam ik toevallig tegen toen ik aan het douchen was.. Gelukkig had hij zich nog niet goed vast gebeten Haha!


Over genânte plekjes: Toen Harmen nog klein was had hij er een op zijn fluit Bloos! onder de voorhuid Scheve mond

Verder heb ik er zelf gelukkig geen ervaring mee.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:07

Sjimmy"]
[quote="Tallie1979 schreef:
Ik had er een keertje eentje die zich had verstopt onder een van mijn borsten Bloos

Die kwam ik toevallig tegen toen ik aan het douchen was.. Gelukkig had hij zich nog niet goed vast gebeten Haha!


Over genânte plekjes: Toen Harmen nog klein was had hij er een op zijn fluit Bloos! onder de voorhuid Scheve mond

Verder heb ik er zelf gelukkig geen ervaring mee.
[/quote]

he bah hou op Scheve mond krijg er de kriebels van *LOL*

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:07

Dát is l*llig (letterlijk en figuurlijk) Sjimmie Haha! Zal ook wel behoorlijk pijn gedaan hebben neem ik aan..

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 11:12

Oh bahhhh ik krijg helemaal de kriebels!!!
Ik heb zelf nog nooit een teek gehad, maar dat hoef ik ook niet!

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:04

argh, teken praat me er niet van. Mijn paard en ik hebben er een abbonnement op Scheve mond

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:14

Ik heb een paar jaar geleden een besmette teek gehad. Dan krijg je na een paar weken een rode kring op de plek waar de teek zat. Dus dat moet je in de gaten houden, anders kan je de ziekte van Lyme krijgen.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 12:28

Ja, ik hou het kleine gaatje goed in de gaten.
Gelukkig was het maar een heel kleintje, maar toch. Gelijk een flinke dot zalf op gesmeerd. Nu enkel een klein rood plekje, heel inieminie, maar zodra ie veranderd race ik gelijk naar de dokter. mOet er niet aan denken!!

Net weer een kwak zalf op gedaan voor de zekerheid.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:30

Tancreda4 schreef:
Ja, ik hou het kleine gaatje goed in de gaten.
Gelukkig was het maar een heel kleintje, maar toch. Gelijk een flinke dot zalf op gesmeerd. Nu enkel een klein rood plekje, heel inieminie, maar zodra ie veranderd race ik gelijk naar de dokter. mOet er niet aan denken!!

Net weer een kwak zalf op gedaan voor de zekerheid.


Groter als een kwartje (gulden tijdperk) dan moest je naar de dokter gaan dacht ik. Dat was de 'regel'.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 12:41

Sjimmy"]
[quote="Tancreda4 schreef:
Ja, ik hou het kleine gaatje goed in de gaten.
Gelukkig was het maar een heel kleintje, maar toch. Gelijk een flinke dot zalf op gesmeerd. Nu enkel een klein rood plekje, heel inieminie, maar zodra ie veranderd race ik gelijk naar de dokter. mOet er niet aan denken!!

Net weer een kwak zalf op gedaan voor de zekerheid.


Groter als een kwartje (gulden tijdperk) dan moest je naar de dokter gaan dacht ik. Dat was de 'regel'.
[/quote]

Oh, dan kan ie nog even Tong uitsteken Het is net een naalden prikje zo klein.
Maar een kwartje is dan al te groot volgens mij.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:42

He bah!
Ik heb eens 3 dagen rondgelopen met een bultje. maar het jeukte, dus ik krabben, maar HE BAH he bultje had ineens POOTJES!
Ik dat ding eruit pulken, het was gelukkig maar heel klein, geen idee of het nou een teek was of niet, het kroop iig helemaal in mn huid, en zat na die 3 dagen dus gewoon in mn huid, verschrikkelijk.
Het zag er totaal niet uit als een teek, want die hebben toch zo'n walgelijke bruine boggel, als lijfje?

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:46

iehhh! bah!
die beesten kunnen tuurlijk ook gewoon in je haren zitten ja! dat is eik een plek die ik nooit controleer Verward

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:52

Ik was altijd doodsbang voor teken. Vind ze zo vies en eng. In Zuid-Afrika had ik mijn eerste teek. Die zijn dus veeeeel groter dan hier in Nederland. Hij zat op mijn buik, iets boven mijn navel. Ik heb alles bij mekaar gegild, en een van mijn reisgenotes - de held- heeft hem eruit gehaald met een tekenpincet. Daarna ben ik heel mutsig geweest. Heb het vaak ontsmet (hij was nog niet echt diep ingegraven), en deed er een pleister op. Tsja, 1 op de 3 teken in ZA heeft Lyme dus dan maar overdrijven he. Het is trouwens allemaal goed gekomen Lachen.
Een paar maanden later was ik in Frankrijk, daar wemelde het van die beesten. Wel erg klein waren ze. Mijn angst was snel weg, trok ze er gewoon zelf uit en fietste gewoon verder.
Maar nog steeds vind ik ze vies. Bij de katten trek ik ze er dus ECHT niet uit . Mag mijn moeder doen Knipoog

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:52

frostwood schreef:
.
Het zag er totaal niet uit als een teek, want die hebben toch zo'n walgelijke bruine boggel, als lijfje?


Dat hebben ze idd, maar dat is als ze zich al hebben volgezogen met je bloed. Scheve mond

Maar waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of dat nou pijn doet als je zo'n teek moet uitdraaien. Daar gruwelijk ik nou nog het meeste voor. Ja ik ben een mietje, ik weet het.

Bah ik krijg gewoon spontaan overal jeuk van dit topic.

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:55

Hahah ik ken het, heb er ook al 2 gehad Scheve mond
Echt goor die beesten, hopen dat je geen rode cirkel krijgt idd.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:55

Doet voor zover dat mogelijk is géén pijn.
Tuurlijk je voelt wel wat. Maar je kop stoten is pijnlijker Knipoog

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:56

Nee, je voelt er echt helemaal NIKS van als hij eruit wordt gehaald.
(Ik niet in ieder geval. Maar ze zaten nog niet zo diep he).

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 23:38

Ik voelde ook helemaal niets van het eruit halen gelukkig. Ik was al op het ergste voorbereid, maar viel harstikke mee!