Navy @ work, 2e poging Dressuur..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Navy @ work, 2e poging Dressuur..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 23:37

Hoi,
Vandaag weer foto's wezen maken, eigenlijk me de reden dat mijn Manueel Therapeute foto's wou van mijn rughouding in mijn zadel, maar ben benieuwd. Plaats ze naar aanleiding van vorig topic:
[HAW] Poging tot Dressuur met Draver Navy Lachen
Persoonlijk vind ik mijn armen hier iets beter, maar ik zit nog steeds met m'n hoofd tussen d'r oren en mijn ogen in de grond.. Overigens mogen de teuegls nog altijd korter en mijn armen 100x meer ontspannen en hoger, maar goed, ik ben amper anderhalve week verder Lachen

Sorry voor de kwaliteit, omdat alle buitenbakken bezet waren en ik hetlullig vond voor hen als er iemand in het midden stond te flitsen, ben ik naar binnen gegaan..
Maar goed, hier dus weer de dramatische pogingen om een Endurance-getrainde Draver in een normaal tempo en een beetje netjes rond te laten lopen..
Kritiek graag onderbouwd, en 5x dezelfde reactie is overbodig (zie vorig topic..)

Toen het vestje nog aan was..
Afbeelding
Toen het snikheet werd..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En uitstappen over de crossbaan.. "Baasje, daar, achter dat sprietje.. Nee niet die.. die ander.. daar beweegt iets.."
Afbeelding

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:48

Het spijt me maar ik zie niets Navy, dus kan ook weinig zeggen over het verschil met vorige keer.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

black_kelpie

Berichten: 7778
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 01:07

zag dr ook geen klap van dus heb ze maar ff lichter gemaakt Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leuk paard

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 01:13

Hee Navy, hij loopt best goed hoor. Alleen heb ik het idee dat je je rug en armen erg gespannen houdt, zodat Navy ook niet 100% ontpant, maar wel bijna 100% hoor.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:25

Op deze foto's zit je er echt al veeeel beter op, ik heb ook niet echt het idee dat je er nou zo gespannen op zit!! Ze loopt ook duidelijk netter als op de vorige foto's!
Je zit wel wat naar voren, maar ik helaas ook!! Kijk maar in mijn profiel, is ook erg, veel erger eigenlijk!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:33

Navy! dit ziet er al een stuk fijner uit Knipoog Gaat de goede kant op!

...Dreaming with my eye's wide open...

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 08:39

Ziet er ontspannen uit. Probeer alleen je hakken iets meer uit te drukken, dan toont het veel mooier, maar het ziet er al super uit!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:05

Leuke draver!! Je lijkt hier wel iets rechter te zittrn dan de laatste keer. Vooral de laatste paar foto's. Ik vind dat navy wel lekker loopt!

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:12

De puntjes die je nog moet verbeteren geef je zelf al aan.....

Maar ik vind het totaalplaatje hier idd al een stuk beter uitzien dan de vorige sessie OK dan!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

NehnaDagmar

Berichten: 3949
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:21

Ja zeker verbeterd Haha! Ga zo door Tong uitsteken

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 10:32

Wat het probleem de vorige keer was, dat ik een paar daagjes ziek geweest was en Neef dus een prop energie was. Ik was dus zo druk bezig met haar inhouden, dat ik zelf ook ontzettend gespannen ging zitten.
Bedankt allemaal! En zeker wat betreft die gespannen rug zijn jullie helemaal gelijk, vandaar ook de foto's voor de manueel tehrapeut.

Bedankt voor het lichter maken, het was gister half 12 toen ik klaar was, en was toen te moe om ze nog te verbeteren.

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:34

Ho was even vergeten de andere foto's erbij te pakken. Het ziet er hier idd al eens tuk ontspannener uit. Jijzelf dus ook, zo doorgaan dus.
Ik spreek uit ervaring dat onstpannen rechtop zitten erg moeilijk is. Althans voor mij.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:36

ik ga inderdaad ook altijd voorover zitten als Morespeed eraan trekt.

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Liesje89

Berichten: 9922
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:19

Ik zie idd wel een verschil!
Beetje heen en wer bewegen, dat worden de foto's lichter (Flat Screen, je kent t wel). Ze gaat steeds beter lopen, zeg!!!

Veel succes verder, ga zo door!

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 14:25

leuke foto's zeg! ziet er netjes uit.. je hebt zelf al je kritiek gegeven en daar heb ik verder niets op aan te merken

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-04 14:49

Dankjullie Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:37

Je houd je rug wel mooi recht, je zit niet in elkaar ofzo.

Toch krijg ik het sterke gevoel dat dit zadel voor jou gewoon niet geschikt is.
Ik denk dat jij meer hebt aan een zadel met een vlakkere zit(ijslands/boomloos). Maar ik kan het mis hebben.

Ik ben in iedergeval wel rechter gaan zitten op de barefoot.

Ben benieuwd wat je therapeut ervan zegt.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:15

Het lijkt net alsof je iets op de grond aan het zoeken bent. Haha!
Maar op de foto's lijkt het ook net alsof je door je zadel omhoog en naar voren geduwt wordt. Zit je op een ander zadel ook zo?
Verder vind ik dat je paard netjes loopt. Leuk dat hij op iedere foto met de oortjes naar voren loopt.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 09:39

Cowgirl schreef:
Je houd je rug wel mooi recht, je zit niet in elkaar ofzo.

Toch krijg ik het sterke gevoel dat dit zadel voor jou gewoon niet geschikt is.
Ik denk dat jij meer hebt aan een zadel met een vlakkere zit(ijslands/boomloos). Maar ik kan het mis hebben.

Ik ben in iedergeval wel rechter gaan zitten op de barefoot.

Ben benieuwd wat je therapeut ervan zegt.


Hoi,
Ik heb zelf ook sterk dit idee, vandaar dat ik foto's voor mijn therapeut moest maken. Ik heb zelf het idee dat ik een holle rug trek. Helaas nog geen reactie gehad op de gemailde foto's die ik haar gestuurd heb.
Of een Barefoot de oplossing is? Geen idee. Ik ben bang dat het probleem bij dit zadel de grootte en vlakte van het zitvlak is, ik heb teveel ruimte om neer te komen, en door de verre beugelophaning is dat ver naar achter.. Mijn instructrice heeft gisteren extra goed opgelet en ook zij vond het duidelijk. Volgens haar zou een Dressuurzadel uitkomst bieden omdat dit meer "opsluit".

En die oortjes.. Tsja, als er een enthousiast en looplustig is.. Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:44

Richtje schreef:
De puntjes die je nog moet verbeteren geef je zelf al aan.....

Maar ik vind het totaalplaatje hier idd al een stuk beter uitzien dan de vorige sessie OK dan!

mooi gezegd! Btw ik dacht eerst zit die nu met een 3 kwartsbroek op het paard... *AUW* maar toen zag ik dat het sokken waren Haha!

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:48

GribaldiFAN"]
[quote="Richtje schreef:
De puntjes die je nog moet verbeteren geef je zelf al aan.....

Maar ik vind het totaalplaatje hier idd al een stuk beter uitzien dan de vorige sessie OK dan!

mooi gezegd! Btw ik dacht eerst zit die nu met een 3 kwartsbroek op het paard... *AUW* maar toen zag ik dat het sokken waren Haha!
[/quote]

haha dat dacht ik eerst ook!
het ziet er al veel beter uit! ga zo door Lachen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 10:39

Supermooi paardje!! Kwijl
Het gaat een stuk beter dan op die andere foto's, maar je moet voor je gevoel wat achterover hangen, helemaal, en je handen mee omhoog nemen Lachen
Verder ziet het er netjes uit hoor
Dravers roeleren Haha!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 11:31

hoelaat was dat??
het begon zelfs te schmeren buiten Haha!
Gaaf koppie heeft die!!
mooie rij foto`s

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-04 16:15

Ik denk dat het rond half 10 was.. Heb het druk op school, dus ga doordeweeks vooral 's avonds. Heerlijk rijden vind ik, met zo'n ondergaand zonnetje en met die lekkere avondrust.. Lekker wegdromen Lachen

En die sokken.. Zijn rotsokken Lachen Waren toen bij tentenkamp in de aanbieding, heb een stel meegenomen. Ze houden zich goed, slijten niet snel, maar zien er niet uit Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 8 bezoekers