werken op zondag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacob112

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

werken op zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 22:59

ik werk nu bijna elke zondag
vinden jullie dat kunnen op zondag werken?
ik ben staljongen duss het zit wel op de zelfde hoogte
van me hobby die ik doe (paardrijden dan he)

greetz

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:00

Waarom zou het niet kunnen volgens jou? Verward

Voor mij is de zondag net zo'n dag als iedere andere dag van de week. Dus ja, ik vind dat het kan, op zondag werken. Als daar dan maar een andere vrije dag tegenover staat. Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:00

Ik werk ook op zondag, maar dan doen we bijvoorbeeld geen stallen o.i.d. Meestal is het dan alles nalopen, en een rustig dagje houden, werk tenslotte al de hele week. Maar meestal ben ik ook op wedstrijd op zondag, vind ik ook een beetje werk.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:08

Ik werk altijd in het weekend. Doordeweeks school en of zaterdag of zondags werken, soms ook beide dagen. Tja, moet toch aan geld komen Knipoog

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:13

Mijn man werkt ook op zondag, 1ste en 2de kerstdag, nieuwjaarsdag, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart, Koniginnedag enz.
Bij de KLM gaat alles 24 uur per dag door en soms heb je van die beroepen of bedrijven die niet 5 dagen van 9 tot 5 zijn. Kan je daar niet tegen, dan moet je wat anders gaan zoeken. Ik werk ook 7 dagen per week, dat heb je als je paarden aan huis heb.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 23:20

PhiaBink schreef:
Mijn man werkt ook op zondag, 1ste en 2de kerstdag, nieuwjaarsdag, Pasen, Pinksteren, Hemelvaart, Koniginnedag enz.
Bij de KLM gaat alles 24 uur per dag door en soms heb je van die beroepen of bedrijven die niet 5 dagen van 9 tot 5 zijn. Kan je daar niet tegen, dan moet je wat anders gaan zoeken. Ik werk ook 7 dagen per week, dat heb je als je paarden aan huis heb.


Precies, ik werk zelf in een gesloten inrichting voor meisjes, die zitten daar ook 24 uur, 7 dagen per week, feestdagen etc.
Heb er zelf absoluut geen moeilijkheden mee om op deze dagen te werken, heb er zelf voor gekozen en zou geen baan van 9-5 kunnen hebben (denk ik, nooit geprobeerd)

Maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die niet op zondag willen werken, bv uit geloofsovertuiging ofzo....

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:05

ik werk in een restaurant, dus zondag ook voor mij gewoon een werkdag

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:11

Ik werk ook altijd op zondag (de enige dag dat ik kan werken)
Waarom zou het niet kunnen?

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:15

Jah werk met koopzondag ook wel es op zondag en eerder werkte ik part time op een manege en dan op zaterdag en elke zondag. Dus jah waarom niet? Snap wel dat als je gelovig bent en het niet wil dat je dat daarom dus doet en het daarom voor jezelf niet vind kunnen. Maar ieder voor zich toch? Lachen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:17

Tja, ik werk ook zo vaak op zondag, heb bijna nooit een zondag vrij.

Ik heb er niets op tegen hoor, werken op zondag, trouwens krijg er nog een leuke toeslag voor ook Haha!

Maareh, als je het over de dag des here hebt, ik ben niet kerkelijk opgevoed dus vandaar dat ik gewoon die dag werk. Ken wel een aantal mensen die vanwege hun geloof niet mogen werken op zondag, maarja dat moet ieder voor zich weten!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:18

Heb jaren in de horeca gewerkt en daar hoort de zondag ook bij, nooit moeite mee gehad.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 09:29

Voor mij is de zondag ook al jaren gewoon een werkdag.. Lachen Heb er zelf geen problemen mee, vind het verder toch een redelijk nutteloze dag. Het is óf de hele dag brak in bed liggen óf werken Haha!

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:00

ik werkte altijd op zondagavond. Dat was echt relaxt. Zaterdags goed te stappen, uitslapen en dan om 17 uur werken en goed verdienen, omdat ik op zondagen 150% verdien.

Tegenwoordig hebben we een zuinige druif als eigenaar van de toko, dus mag niet meer op zondag werken:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 10:17

Ik heb ook wel op zondag gewerkt. Nu niet meer gewoon omdat ik ook een dag rust wil hebben. Maar ik zie niet in waarom mensen niet op zondag zouden mogen werken.

jacob112

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 18:19

Misja schreef:
Voor mij is de zondag ook al jaren gewoon een werkdag.. Lachen Heb er zelf geen problemen mee, vind het verder toch een redelijk nutteloze dag. Het is óf de hele dag brak in bed liggen óf werken Haha!


kej ik heb dan s ochtends nog de tijd om een beetjuh uit te slapen, moe s middags pas beginnen.
maar kijk sommige zijn heel erg kerkelijk en die mogen nixx doen op zondag snappie maar goed k heb een heeeel zwaar schema
van de 7 dagen in de week werk ik dr 6,5
maandag tot donderdag werken (wegenbouw) en 1 dag en een avond naar school (dinsdag avond en vrijdag) en zaterdags de hele dag werken (tuinieren) en zondag middag dan.
ik heb voorlopig nog geen last van, ik doe alles met plezier. me werk is toch een opleiding voor later en in ut weekend is toch een beetjuh met je hobby bezig. werken trouwens veel mensen op zondag.
ik dacht dat ik de enige (jongen) was die werkte op zondag.
Cool

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:35

is ieder voor zich.. maarja ik ben zon 'gelovige'en die mogen dat niet he Lachen vind het ook echt niet erg.. ookal geloof je niet... lijkt mij dat ieder mens een soort van rustdag nodig heeft toch? Tja, werken op zondag als je in het ziekenhuis werkt ofzo vind ik heel wat anders dan als bediening ofzo...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:43

twinkle1986 schreef:
...lijkt mij dat ieder mens een soort van rustdag nodig heeft toch?


Yup, dat lijkt mij ook. Alleen hoeft dat voor mij niet per se de zondag te zijn. Maar ik kan me voorstellen dat dat voor gelovige mensen anders ligt. Knipoog

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:43

jacob112 schreef:
ik dacht dat ik de enige (jongen) was die werkte op zondag.
Cool


Bloos! Met jou 100.000-en anderen jongens denk ik... maar goed..

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:56

Heel veel klasgenoten hebben juist een baan op zondag, in een pretpark of in de horeca of zoiets.
Dit omdat ze 5 dagen school hebben, zaterdag vaak wedstrijden van hun sport en dan blijft de zondag over.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 19:58

paarden longeren (en heel soms rijden) is niet echt vermoeiend lijkt mij Clown

Vroeger werkte ik ook in het weekend als kamermeisje bijna elke zaterdag en zondag.

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:03

napoleon schreef:
Ik heb er niets op tegen hoor, werken op zondag, trouwens krijg er nog een leuke toeslag voor ook Haha!

Maareh, als je het over de dag des here hebt, ik ben niet kerkelijk opgevoed dus vandaar dat ik gewoon die dag werk. Ken wel een aantal mensen die vanwege hun geloof niet mogen werken op zondag, maarja dat moet ieder voor zich weten!


Ben het er helemaal mee eens! Alleen Jacob 112, jouw schema lijkt me wel ontzettend vermoeiend, heb je daar echt geen last van?
K heb zelf 3 maanden van ma t/m vr school gehad, donderdag koopavond en zaterdag i/d schoenenwinkel werken. En dan zondag nog op stal. I/h begin merk je het niet zo, maar na een tijdje werd ik echt ontzettend moe Scheve mond
Maar misschien dat jij daar beter tegen kan dan ik Haha!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:18

Hmm ik mag niet op zondag, we zijnniet meer gelovig(ooit toen me ouders nog getrouwd waren wel, maar nu niet meer) Me vader vind toch dat ik zondag thuis moet zijn, misschien ook wel goed want ik werk veel(maandag en donderdag na school tot 7 uur, vrijdag na school tot half9 en de zaterdag en soms wel op zondag als ik mee ga naar een wedstrijd) maar is ook hobby(dressuurstal). En zo is zondag dus geresrveer dom als ik zin heb wat voor school te gaan doen Knipoog

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 20:51

De paarden moeten zondag toch ook te eten krijgen Lachen. En alsi k denk aan op zondag werken , denk ik aan meer loon Knipoog.
Dus waarom niet.

jacob112

Berichten: 412
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 22:20

alexxxandra schreef:

Ben het er helemaal mee eens! Alleen Jacob 112, jouw schema lijkt me wel ontzettend vermoeiend, heb je daar echt geen last van?


uh
maandag werken en s avonds paardrijden
dinsdag werken en daarna autorijlessen en daarna nog eens naar school tot 10 uur
woensdag werken en daarna jeugdbrandweer tot 9 uur
donderdag werken en daarna autorijlessen
vrijdag naar school en daarna jeugdbrandweer
zaterdag tuinieren en s middags staljongen
zondag middag staljongen

en ik heb nog een vriendin ook die ik ongeveer 3 keer per week zie en nog eens 2 a 3 keer uitgaan (wat ik nog beheerst moet doen want anders zie ik er niet uit op me werk Boos! )
maar goed je raakt dr aan gewend hoor beetjuh vast ritme en als alles naar je zin gaat vliegt de tijd om duss voor je het weet heb je weer VAKANTIE

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:00

ik werk ook meestal op zondag
boeien
enige nadeel is dat mn vreind dan wel vrij is, maar ja, heeft hij ook wat tijd voor zichzelf :p