Springles met La-douce

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Springles met La-douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 22:15

Vanavond had ik sinds 1,5 jaar weer voor het 1e springles.

Aangezien Naiade in januari 03 op rust moest wegens haar peesblessure en Pacific geen springpaardje is had ik de hoop al opgegeven.

Nou hadden wij Ladouce thuis al een aantal keren laten springen en had ik haar al wat vaker dressuur matig gereden en had ik besloten haar mee te nemen naar de vereniging.

Voordat we weg gingen nog even een veelzijdigheidszadel gezocht dat haar pastte want haar endurance zadel leek mij geen optie.
Tevens een ander bitje mee genomen, ze kan nl. nogal sterk zijn en ik zag het al gebeuren tussen al die vreemde paarden...

Zenuwachtig vertrokken we om even over half 6.
Mijn buurjongetje was het 1e uur aan de buurt op zijn nieuwe pony.
Dit ging echt super, hij kan erg leuk rijden en de pony toont veel springvermogen en is erg braaf (4 jarige e pony ruin en nog erg weinig gewend).

Daarna was ik aan de beurt.
Tijdens hun les even los gestapt op het gras met de mederuiters van mijn groepje.
Daarna de bak in, na de 1e hindernis (los springen) even mijn beugels 2 gaatjes verkort en mijn passoa teugel toch maar als normale teugel gemaakt want haar sterkheid viel reuze mee.

Als snel werd mij gevraagd wat wij sprongen .... euh nou niets, ik heb ooit een blauwe maandag op de manege lessen gesprongen met Ylona en een paar concoursjes en daarna nog een paar oefenparcoursjes met Naiade maar verder 0 ervaring.
Ladouce wel, maar wat die precies gedaan had... geen idee, de ene x vertelde de vorige eigenaar L dressuur en springen met hun dochter, de andere keer L dressuur en springen met de vorige, vorige eigenaar... dus wat is waarheid.

Maar goed Ladouce sprong alsof ze nooit anders gedaan had, mijn angst was al snel verdwenen (ben geen springster Bloos ).
Aan het einde nog een parcoursje gesprongen, 8 hindernisjes en zelfs een dubbelsprong en hele steile oxer en maar 1 weigering, ik was tevreden OK dan! .

Volgende week maar weer proberen....

1 juni is er oefenspringen, heb me maar ingeschreven, we zien wel hoever we komen, wie weet wat er uit voort komt *LOL*

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.



obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 05:35

Leuk af!! Toppertje van ladouce Haha! Hopen dat ze ze zo lekker blijft springen tot de wedstrijd.

keep calm, I'm engaged!!! <3

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 17:25

He!

Wat goed zeg! Leuk joh, dat je nu een stuk minder angstig bent! OK dan!

Toevallig zag ik gister bij ons op stal een springtuin opgesteld staan! Dus Idie zal er ook weer aan moeten geloven! Haha! (Of was ik het nu die er dan aan moet geloven...)

noahlover
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 18:30

hey,

het ging hardstikke goed!

LaDouce vond het volgens mij egt heel leuk!

xx

I love NOAH!!!!:D!!!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:19

leuk Haha! dat belooft veel goeds Lachen

Icelandics
They grow when you get on

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 21:40

hoi leuk dat je zo lekker met haar spring.hebben wij ook veel lol mee gehad en ze kan meer dan je denkt succes OK dan!

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 13:56

lekker he als het springen goed gaat! ik was eerst ook altij geen fan van springen maar mijn verzorgpaard vind springen ook super leuk en nu is het springen ineens een stuk leuker!

en onthoud lieve mensen, een kwal is ook maar gewoon een pudding die kan zwemmen

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:49

Aangezien het een ouder topic is sluit is deze.

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _MelissaV, Balou_k, Dayanara, GrapeshotBot, Jette, Kashmino, Marilu, Vagabondo, WillemijnL en 15 bezoekers