Als ik later groot ben....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Als ik later groot ben....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 12:20

Door een heleboel ellende wat mij de laatste tijd is overkomen (zal jullie de details besparen) ben ik totaal anders over het leven na gaan denken. En door de gebeurtenis met Sandra kwam dat gevoel weer boven, ik sta elke dag op met het idee: kijken wat deze dag weer brengt en voor de rest zien we het wel (even grof omschreven).
Nu had ik het er net met mijn collega's over en die vonden eigenlijk ook dat je te weinig tijd hebt om echt de dingen te doen die je leuk vindt, zoals ook met mijn baan. Niet dat ik mijn baan niet leuk vind ofzo, maar het is een baan waar ik zeg maar ingerold ben…
Vroeger dacht je vaak: wat zal ik later worden als ik groot ben, en weet je wat het gekke is?
Ik ben nu bijna 36 (pfff) en nog steeds denk ik: wat zal ik later worden als ik groot ben

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:30

zou dat bij de leeftijd horen dan? Ik stond laatst met nog een paar dertigers te praten. geen van 4en waren we tevreden met wat we nu deden. Het was niet iets waarvoor we opnieuw zouden kiezen. Eentje heeft biotechnologie gedaan, de ander iets met computers, ik secretaresse. In ons geval gaat het dus voornamelijk over het dagelijkse werk. Maar inderdaad, daarnaast moeten we altijd vliegen en haasten omdat er door al dat werken zo weinig tijd over blijft voor andere dingen, de dingen waar je eigenlijk alles voor doet. Ik hoor dat veel mensen zeggen hoor.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:36

wat sla je de spijker op zijn kop zeg! Ook ik zeg steeds als ik later groot ben...
Ik ben alweer 20 voor jullie een broekkie tuurlijk maar zoals met Sandra.. dan heb ik nog maar 3 jaar.
Ik ben ook tevreden met mijn baan maar als ik later groot ben wil ik halve dagen werken en dan de midagen gaan rijden het is best wel eng want wie weet krijg ik die kans niet.
Nu kan ik het nog niet betalen maar straks.
Ik probeer wel steeds meer wat te leven bij de dag.
Nu heb ik vaak zoiets van ach tegen die tijd ga ik wel eens ... omdat ik het zo graag wil.
Nu probeer ik dat dan zo snel mogelijk te regelen wie weet kan het anders niet meer.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:42

Ik moet altijd denken aan
leef je om te werken of werk je om te leven. Dat is dus een keuze die je maakt.
Ik heb het gevoel dat ik nu leef om te werken (40 u pw + grofweg 10 u reistijd pw). Maar ja ik ben nog niet uit huis en moet sparen sparen om later te kunnen leven (huisje, evt. paardje). Ik denk ook vaak later dan..... ga ik werken om te kunnen leven en niks meer. Maar wat is later... en het is maar net hoe hoog je de lat legt (wil je een paard ja, dan zal je meer moeten werken als zonder paard)
Nou ja het is een beetje een onsamenhangend verhaal maar ik hoop dat jullie het snappen.
Ook ik ben een van de velen die als ik weer zou kiezen dit (milieukunde) zeker niet zou hebben gekozen.

:evaw:


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:47

Ik ben dus al groot he *LOL* Ik werk dus 25 uur per week en heb genoeg tijd voor de paarden en mijn andere hobbies. Ben eigenlijk best tevreden, vind het ook wel fijn dat ik nog een eigen inkomen heb, ben eigenlijk een zelfstandig typje

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 13:02

Begrijp me niet verkeerd hoor: het is niet zo dat ik ontevreden ben, nee helemaal niet. Ik ben heel erg blij met mijn paarden, heb een leuk huis, eindelijk de droomauto die we altijd wilden, ontzettend leuke en lieve man, dus wat wil je nog meer?
En dat ik moet werken om al deze dingen te kunnen bekostigen is me ook meer dan duidelijk, moet er trouwens ook niet aan denken om niet meer te werken...maar soms knaagt er iets en ik kan er eerlijk gezegd niet de vinger opleggen wat dat nou is Verward
Heb gewoon soms het gevoel dat ik hier in het werk wat ik doe niet op mijn plaats ben, en dat je jezelf soms voorbij holt zonder de echt mooie en leuke dingen van het leven te zien.

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:06

Ik ken dat gevoel heel goed. Dat is ook de reden geweest om een sabbatical year in te lassen.
In mijn laatste baan had ik het niet echt meer naar mijn zin en na het overlijden van mijn vader had ik heel sterk het gevoel: waar ben ik in godsnaam mee bezig? Over een 30 jaar ben ik misschien wel dood en wil ik die 30 jaar zo doorgaan als ik het nu doe?

Nee dus, hoe wel weet ik op dit moment nog niet, maar daar is dat sabbatical year dus voor. Ik wil leven met het idee dat ik zelf controle heb over de dingen die ik doe en niet langer geleefd worden door de omstandigheden.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:18

Perfecte tekst:

We speelden ooit verstoppertje
In de pauze op het plein
We hadden grote dromen
Want we waren toen nog klein

De ene werd een voetballer
De ander werd een held
We geloofden in de toekomst
Want de meester had verteld

Jullie kunnen alles worden
Als je maar je huiswerk kent
Maar je moet geduldig wachten
Tot je later groter bent

Is dit nou later
Is dit nou later als je groot bent
Een diploma vol met leugens
Waarop staat dat je volwassen bent
Is dit nou later
Is dit nou later als je groot bent
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Is dit nou later

We spelen nog verstoppertje
Maar niet meer op het plein
En de meeste zijn geworden
Wat ze toen niet wilde zijn

We zijn allemaal volwassen
Wie niet weg is gezien
En ik zou die hele choas
Nu toch helder moeten zien

Maar ik zie geen hand voor ogen
En het donker maakt me bang
Mamma, mamma...
Mag het licht aan op de gang

Is dit nou later
Is dit nou later als je groot bent
Een diploma vol met leugens
Waarop staat dat je de waarheid kent
Is dit nou later
Is dit nou later als je groot bent
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Is dit nou later


Stef Bos

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:22

Mooi gedicht. Klopt helemaal *LOL*

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:21

Niets aan toe te voegen, perfect getroffen Lachen !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 15:29

super mooi geschreven!!!! Als k later groot ben, wil k graag wat van de wereld zien en geen saai leven hebben!!!! vol avontuur....

~Be as you are~

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 15:33

Leuk gedicht Lachen Heel veel waarheden. Maar goed, ik geloof dat er niemand is die alles heeft wat hij/zij zou willen.

Ik ga dan ook maar liefst naar Eersel. Daar staat een mooi standbeeld van de "Contente Mens" (Voor degenen die het niet begrepen, dat betekent dus zoiets als de tevreden man). Hier een verhaaltje daarover:

http://www15.brinkster.com/eerselcity/eersel/cmens.html

Alles bereikt hebben is overigens het ergste wat je ooit kan overkomen. Je hebt niks om naar uit te kijken, alleen maar suksessen waar je op terug kan kijken..

Dus: ben tevreden met wat je heb, en sta open voor alle mooie (en soms ook minder mooie) dingen die het leven te bieden heeft.

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:19

als ik dat gedichtje zo lees, waarom zit ik dan op school? ik doe nu spw en ga later denk ik met verstandelijk gehandicapten werken, daar leer ik nu toch voor? maar volgens mij ben ik dat na een paar jaar ook weer zat!
nu moet ik zometeen een jaar stage gaan lopen, 4 dagen in de week, 1 dag naar school en op zaterdag een bijbaantje, want ik wil toch wat geld hebben. heb ik dus alleen de zondag om leuke dingen te doen, voel een beetje het zelfde als jou, von. alleen ik heb al die vakanties nog, maar daar werk ik ook in, want ik wil wel op vakantie!
en dan te denken als ik 36 ben, werk ik, heb koters, een mooi huis dat er mooi uit moet zien van binnen. ik snap helemaal wat je bedoeld!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:34

Dat gevoel is volgens mij van zowat alle leeftijden.
Maar ik denk dat daar de 2 onsterfelijke woordjes No Regrets heel goed bij passen, zoals het liedje zegt: they only hurt. En dat is zó waar. Ik heb wel spijt, maar niet zo erg dat het mijn leven in zijn greep houdt. Misschien wil ik over 10 wel dat ik ooit was gaan studeren, nú wil ik dat niet... En nú kan ik over 10 jaar niet veranderen. En bij de dag leven is helemaal niet slecht, al moet je wel aan lange termijn planning doen, maar als je bij de dag leeft ben je veel flexibeler en kun je veel makkelijker switchen, iets wat je vaak toch wel kunt gebruiken.
Volgens mij is er ook niks mis mee om je te realiseren dat de keuzes die je nu maakt misschien over 1,2,5 of 10 jaar heel anders uitpakken dan je nu denkt... maar dan moet je er nog geen spijt van hebben, maar kunnen zeggen: dat was mijn keuze, en de consequenties heb ik er maar bij te nemen.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

ikke

Berichten: 37461
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 08:17

Mooi gedicht Cody.
Ik werk omdat ik wil leven. Ik vind ook dat ik daar redelijk in geslaagt ben.
Ooit, als jochie van acht zat ik in de politie-Range Rover bij de opening van het politiebureau hier in het dorp. Dat maakte zo'n indruk op mij dat ik me voornam ooit zo'n auto te rijden. zesentwintig jaar werdt mijn geduld op de proef gesteld. Ik heb er ondertussen twee, nummer drie komt eraan.
Ik heb nooit zoveel dromen gehad, maar de enkele die ik had heb ik tot nog toe waar gemaakt.
Wensen zijn er genoeg, er zijn er ook die nooit bewaarheid zullen worden, maar die andere voer ik uit, dat is mijn instelling.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Munji

Berichten: 447
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 09:06

Een heel treffend gedicht!

Ik heb ook nog steeds zoiets van ....wat wil ik nou eigenlijk...
Ik heb een goede opleiding, een uitstekende baan en sta op het punt om weer van baan te wisselen. En dan komt de vraag weer naar boven... wat wil ik nou eigenlijk Verward Wil ik verder in mijn huidige vakgebied, of wil ik iets compleet anders gaan doen.. en wat dan??????

Mijn vriend en ik hebben net een huis gekocht en hebben een flinke hypotheek die we iedere maand moeten betalen. Dus even tijd voor mezelf nemen om eens goed na te denken over wat ik wil, heb ik niet. Ik kan geen ontslag nemen, zonder een andere baan te hebben. Voordat we dit huis kochten, werkte ik puur voor mijn plezier. Mijn vriend heeft een goede baan en op 1 salaris konden we makkelijk leven (werd al wat moeilijker toen de paarden kwamen hoor!). Het is niet zo dat ik helemaal niet meer wil werken hoor! Maar het feit dat je er op ieder moment mee kan stoppen was wel een lekker en veilig gevoel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Fleurtjuhh_, Anoukjuuuhh, Benita, Celebi, Cerosa, Dieselpaard, Earth, F_Orumster, Galaika, GoogleAdsense, GrapeshotBot, herr_balou, Jooytjee, karlli, Lestria, luuntje, MarjanB, Meliaforever, MizzMontana, moonsparkle, Myrthe64, Nikkii026, Paardennamen, Roosch, s1993, StonedRomy, Winna, x_Ilse_x, YandexBot en 54 bezoekers