Nationale iq-test

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Nationale iq-test

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 00:12

Ik had eigenlijk wel gedacht dat er een topic zou zijn over de nationale iq-test, maar niet dus. Hebben er nog meer bokkers meegedaan? Kunnen we het gemiddelde bokt-iq uitrekenen. Ik vonde de test best wel moeilijk, sommige oplossingen waren erg vergezocht en de spreekwoorden...nooit van gehoord! Ik had trouwens 133.


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:09

Wanneer en vooral wáár was die dan??? Kan je hem alsnog doen? Ben er wel nieuwsgierig naar Knipoog !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 18-01-02 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:19

Ja, wij hebben hem ook gedaan. Ik kwam uit op 130.

Het was inderdaad niet makkelijk en die spreekwoorden kwamen volgens mij nog uit grootmoeders tijd Haha! . Maar ik kende er wel 1 van, van die duivel.
Dat item met die adressen die je moest onthouden vond ik het lastigst, vooral die telefoonnummers. En sommige cijfer-items waren ook lastig, vooral die met die cijfers tussen haakjes. Tegen de tijd dat ik doorhad wat het verband was, was de vraag voorbij.

Maar goed, mijn eindscore is beter dan ik had verwacht. Pling En wat schiet ik hier nu mee op...?! Verward Nou, helemaal niks, dus! Haha!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:21

Grappig, ik vond de test erg makkelijk. Kwam uit op 145 punten en nee ik heb geen rekenmachine gebruikt Haha! Moet er wel bij zeggen dat ik smul van dit soort testen dus redelijk geoefend ben, en dan zie je sommige dingen gewoon eerder

Voorzitster AFM

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:23

En Sterre, dat werd woensdagavond uitgezonden op Ned. 2. Je kon de test ook maken via internet, dus je zou eens kunnen zoeken of dat nog kan. De sitenaam weet ik helaas niet...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:36

Ik zal morgen (straks *LOL* !) eens op zoek gaan, ben ik wel benieuwd naar!
Jammer dat ik het niet gezien heb, sinds een paar maanden kunnen we weer Ned. tv ontvangen, ik (en mijn man ook Knipoog !) had er zeker naar gekeken!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-02 11:49

Sterre, moet je kijken op www.bnn.nl, dan heb je wel een link ernaar. Je moet dan wel dan programma downloaden.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 11:54

gvd k ook mee doen heb niet op de antwoorden gewacht staan die op teletekst en wij hebben geen teleteks k was behoorlijk pissig en heb de tv knipper die normaal teletekst doet ook kapot gesmeten Boos!

~Be as you are~

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:13

Het zal waarschijnlijk ook wel eerdaags worden uitgezonden op BVN tv. Kijk eens bij hun? Of kan je deze zender niet ontvangen?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:21

mag ik even Misselijk .......
ik geloof echt geen biet van de punten die jullie nu opnoemen, sorry.
Puck: 145.... dat is dus universitair/ hoogbegaafd......
het zou wel kunnen hoor, maar het klinkt allemaal erg onlogisch....
de rest van de punten ook hoor........

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:14

Roos schreef:
Het zal waarschijnlijk ook wel eerdaags worden uitgezonden op BVN tv. Kijk eens bij hun? Of kan je deze zender niet ontvangen?


kan k ook niet ontvangen zielig he Verdrietig

~Be as you are~


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:19

Wat Puck zegt, als je geregeld zulke testjes doet wordt je er vanzelf handiger in. Je weet wat voor soort logica je moet zoeken enzo.
We hebben zelf de IQ-test op CD-rom en je kunt zulke testjes zeker trainen.

Ik heb de test via de site gedaan http://www.omroep.nl/bnn/denationaletest en kwam uit op een score van 135. Had ik deze soort test (want de vragen zijn natuurlijk wel elke keer anders maar de opzet is hetzelfde) voor de eerste keer gezien dan had ik zeker lager gescoord.

[edit]link naar de test gefixt[/edit]
Laatst bijgewerkt door Cody op 18-01-02 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 13:38

haha ik ben niet eens blond! Ik had kwam uit op 114.
ach ik was beter dan de meeste BN-er dus tja om bekend te zijn hoef je niet echt slim te zijn haha

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:03

Ja Regilio Tuur en Irene vd Laan scoorden rond de 85 allebei (LBO-) !!!
Zo zie je maar je hoeft niet slim te zijn om BN-er te worden en bakken met geld te verdienen Haha!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:18

Wel eens van eq gehoord. Dat is de emotionele intelligentie. Vind ik nog belangrijker *LOL*

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:19

Ben ik nu aan het doen... Tong uitsteken

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:33

Roos schreef:
Het zal waarschijnlijk ook wel eerdaags worden uitgezonden op BVN tv. Kijk eens bij hun? Of kan je deze zender niet ontvangen?

Moet ik even kijken Verward , Is dat een Ned. zender of een Belgische?
Cody, óók bedankt voor je link, ik ga straks of vanavond (als ik niet aan het bokken ben Lachen ) zeker even kijken!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 14:43

Sterre schreef:
Is dat een Ned. zender of een Belgische?


BVN tv is een Ned. zender (het beste van Nederland), daar worden dus programma's uitgezonden van zowel de nederlandse publieken alsook de vlaamse. Programma's van een RTL4 ofzo tref je hier dus niet aan. BVN is een onderdeel van Radio Nederland Wereldomroep (gewoon de wereldomroep dus), maar nu bedenk ik mij ineens dat jij misschien wel gewoon kabel hebt, en het dus wel kan schudden dan om BVN te kunnen ontvangen. BVN is namelijk alleen via Astra te ontvangen. En mocht jij wel een schotel hebben, kan jij vlaamse zenders ontvangen dan? (en engelse ook? Kwijl , want dat mis ik zooooooooo erg, sinds ik verlaten van god en alles woon- is overigens het enige hoor Haha! )

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 14:23

Ik heb hem net ook eindelijk gemaakt en had 135 punten. Dit was de eerste echt lastige IQ test die ik ooit gemaakt heb, met name de visuele verschillen vond ik moeilijk, maar ben dan ook helemaal niet visueel ingesteld.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de nationale seks test, gaan we dan ook resultaten presenteren? Bloos

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 17:44

Sando schreef:
Citaat:
ik geloof echt geen biet van de punten die jullie nu opnoemen, sorry.
Puck: 145.... dat is dus universitair/ hoogbegaafd......
het zou wel kunnen hoor, maar het klinkt allemaal erg onlogisch....
de rest van de punten ook hoor........


Nou Sando, ik heb toch echt niet gesjoemeld, hoor. Kon ook niet, want wij deden de test met een paar man, en iedereen keek het antwoordblaadje van een ander na.

Ik heb op de Havo ook ooit zo'n test moeten maken en toen kwam ik op ongeveer dezelfde score uit. Verder doe ik nooit van dit soort tests, want ik heb er een hekel aan. Maar ja, dit was op een verjaardag en iedereen deed mee. Beetje laffig om dan als enige niet mee te doen. Schijnheilig

Heb je trouwens zelf ook meegedaan?

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 18:00

Hoi Roos, hoorde net dat we ook BVN-tv hebben Lachen ! Zo dus maar even gaan kijken! Wij hebben een schotel en idd ook geen Belgische en Engelse zenders, maar dat maakt voor ons niet zoveel uit, met die duizenden van Duitse en Ned. zenders die we nu hebben! Ik ben hardstikke blij dat we weer Ned. kunnen ontvangen!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 20:08

ik had 135 maar ik vind eigenlijk zo`n test nergens op slaan het is een momentopname, als je laag scored dan betekend dat echt niet dat je dom bent.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 09:25

Gwen schreef:

Sando schreef:

Citaat:
ik geloof echt geen biet van de punten die jullie nu opnoemen, sorry.
Puck: 145.... dat is dus universitair/ hoogbegaafd......
het zou wel kunnen hoor, maar het klinkt allemaal erg onlogisch....
de rest van de punten ook hoor........


Nou Sando, ik heb toch echt niet gesjoemeld, hoor. Kon ook niet, want wij deden de test met een paar man, en iedereen keek het antwoordblaadje van een ander na.

Ik heb op de Havo ook ooit zo'n test moeten maken en toen kwam ik op ongeveer dezelfde score uit. Verder doe ik nooit van dit soort tests, want ik heb er een hekel aan. Maar ja, dit was op een verjaardag en iedereen deed mee. Beetje laffig om dan als enige niet mee te doen. Schijnheilig

Heb je trouwens zelf ook meegedaan?


Ik denk dat Sando zelf maar iets van 75 punten gescoord heeft of zo Haha!
Ik heb niet gesjoemeld, vond de test gewoon niet moeilijk.

Voorzitster AFM


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie