Gevaarlijk gedrag

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Gevaarlijk gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 16:04

Op de manege staat sinds 1 1/2 maand een nieuwe pony.
Het was echt een perfect dier, niet te snel niet te sterk. Echt een lieve schat Lovers
Ik heb heel vaak op hem gereden. Elke les vroeg ik of ik op Smeagol mocht...
Maar hij is nu heel erg veranderd Huilen
Hij loopt af en toe heel erg te wiebelen met zijn hoofd, bokt best snel...
Niet leuk allemaal.
Maar het ergste is dat hij in zijn stand *alle ponys staan bij de manege in een stand, met 2 naast elkaar, daartussen hangt een ijzeren balk aan 2 kettingen. * heel erg gaat hangen en soms stijgert

De ponys staan bij de manege de hele dag opgezadeld en met hoofdstel aan. Daarover krijgen ze een halster dat aan de muur vast zit met een touw.
Als je ze uit de stand wil halen moet je het halster dus losmaken. Een normale pony laat je achteruit LOPEN. Smeagol niet die steigert naar achter, of springt als een wildeman weg...
Dat is gewoon gevaarlijk aangezien er weleens mensen achter hem langs kunnen lopen als ik bij hem sta, zo gauw hij denkt dat je zijn halster los hebt gemaakt gaat hij hangen...
Hij heeft vorige week 3 halsters kapot getrokken...
Omdat hij zo gevaarlijk doet in de stal ben ik bang dat hij weg moet...
Is er iets dat je tegen dat gedrag kunt doen?

Sorry dat het zon warrig verhaal is Bloos Maar ik zit er gewoon erg mee, Smeagol is de 1e pony waar ik niet bang op ben als hij er vandoor gaat...


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:21

lijkt me een vreselijke manege!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 16:23

hoezo dat?

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:25

Naaltje schreef:
alle ponys staan bij de manege in een stand, met 2 naast elkaar, daartussen hangt een ijzeren balk aan 2 kettingen. Plinge ponys staan bij de manege de hele dag opgezadeld en met hoofdstel aan. Daarover krijgen ze een halster dat aan de muur vast zit met een touw.

Daarom!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 16:27

wat is daar verkeerd aan?
Sorry hoor maar alle ponys zijn keigezond

Elsjuh_B
Berichten: 40
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:29

hooi,

lijkt me ook geen leuke manege,
das voor die pony s toch nie fijn heel de dag met zadel en bitje in je mond, Verward


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:31

Elsjuh_B schreef:
hooi,

lijkt me ook geen leuke manege,
das voor die pony s toch nie fijn heel de dag met zadel en bitje in je mond, Verward

Precies, en een stand stamt ook uit de middeleeuwen, niet echt paardvriendelijk!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Elsjuh_B
Berichten: 40
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:31

ik las je stukje net nogeens misschien heeft ie wel plekken in zn mond en doet ie daarom ineens zo raar, (vind je het gek als je heel de dag met zo'n ding in je mond zit) en hij haat die stands blijkbaar ofzow

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:32

Denk dat die pony heel duidelijk laat merken dat hij het absoluut niet naar zn zin heeft............

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:32

dat denk ik ook gijsenkim

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:33

ook een hersenbeschadiging kan dergelijk gedrag veroorzaken
of idd haken / wonden ---> PIJN !!!!!

EN WAT EEN WAARDELOZE MANEGE !!!

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 16:33

Hij heeft geen plekken in zijn mond, en als ze in de stand staan gaan de zadels meestal af, niet altijd....

Wat is er trouwens mis met stands?
Ze hebben ruimte genoeg!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:34

kun je dat nou echt niet zelf bedenken, ik zie dat je 13 bent, maar toch niet dom?

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 16:35

Ze staan trouwens door de week van 4 tot 7 met hoofdstel
en zaterdags van 9 tot 12, uur pauze van 1 tot 4

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:36

nou dan zou ik het ook niet naar mn zin hebben, eerlijk gezegd

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 16:36

Citaat:
mazzeltje

Ik heb alleen nog maar maneges gezien waar het zo is hoor!
alleen de pensionpaarden staan in een box

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:38

Deze pony laat duidelijk zien dat hij het niet naar zijn zin heeft op die manege. Raar dat al die andere pony's dat niet doen. Vreselijk de hele dag aan een touwtje staan zonder ook maar een beetje beweginsvrijheid.

Ik heb nog maar erg weinig maneges gezien waar het zo is. Ik zou erniet gezien willen worden.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:39

ik heb al jaren niet meer zo'n manege gezien, gelukkig maar!!
Misschien is het in Brabant anders of zo?

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 16:40

ik wilde ook helemaal niet horen hoe verschrikkelijk de manege is!
jullie weten niet hoe het daar is!!!!
ik vroeg iets anders.
maar je kunt daar niet over oordelen want je weet bij god niet hoe het is op de manege!!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:41

Ik dacht dat gelukkig de meeste maneges de stands afgezworen hadden om dit soort dingen te voorkomen. Dit paard laat gewoon duidelijk merken dat hij niet eens met deze manier van omgaan. Ik vind het trouwens een belachelijke toestand om paarden een paar uur gezadeld en betuigd in een stand te laten staan. De paarden worden dodelijk ongelukkig, de manegeklanten leren niets van opzadelen, want het ´beest´staat altijd toch klaar...zo creeer je dus mensen die denken dat paarden alleen gebruikt worden voor het uurtje les, en leren niets over verzorging. Lekker als dat soort kinderen later een eigen paard krijgen omdat ze toch zo goed kunnen rijden. Boos!
Sorry voor het lange verhaal, maar ik kan me hier vreselijk boos om maken. De ´opvoeding´van paardenmensen begint meestal bij de manege, hier horen ze leren hoe ze om moeten gaan met een paard! En dus niet op deze manier...

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-04 16:43

Nogmaals
De manege is niet van mij, dan had het er ook anders uit gezien
maar ik vroeg dit helemaal niet!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:54

Dat ze de hele dag opgezadeld staan vind ik wel slecht, maar een ruime stand is niks mis mee!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:56

vind ik wel, maar daar vroeg ze niet om!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:56

uhum, zelfs een van de prestigeuse maneges van de Randstad, Prinsenstad, staan de manegedieren nog steeds in stands........... ongelooflijk, maar waar

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:01

Naaltje, je meldt een probleem met dit manegepaard. Een probleem wat in het begin nog niet aanwezig was. Ik geef als mening dat dit kan komen door het houden in stand, en het vaak opgezadeld en betuigd laten staan. Door die algemende onvrede van dit paard tov de plaats en de manier waarop het gehouden wordt, denk ik dat dit paard zo is, zoals hij nu is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BleikjA, Celebi, Desi_2409, Mark0919, Martje80, Vagabondo en 36 bezoekers