Tegen instructrice ingaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Tegen instructrice ingaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 16:51

Morgen heb ik voor het eerst sinds een half jaar weer les. Nu heb ik al wat gehoord over de instructrice en ze klinkt goed OK dan! , maar ze heeft al 1 klein dingetje waar ik het niet mee eens ben. Volgens haar moet je je duimen naar binnen houden, dus een soort pianahandjes (omdat je in de Z 2 teugels hebt),maar volgens mij horen je handen gewoon rechtop. Als zij tegen mij zegt dat ik het verkeerd doe kan ik dan gewoon tegen haar zeggen dat ik het er niet mee eens ben omdat... of moet ik de eerste les m'n mond dichthouden??

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:53

zoek het op op internet, uitprinten en laten lezen , maar eerst even afwachten .. ik bedoel het is pas je eerste les..

IMO moeten ze idd naar boven wijzen en als een dakje op de teugel leunen ...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 16:55

ja, dat bedoelde ik inderdaad met omhoog. Dus duim het hoogste punt en dan op je teugel. Bij haar klopt het op de teugel wel, maar dan duimen naar elkaar..
Ik ga even kijken of ik iets kan vinden over houding, maar dat zal ik niet meteen onder haar neus duwen Schijnheilig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:56

Ik vind dat je het recht hebt om je eigen mening te geven (helaas kan ik je niet zeggen als je het bij het rechte eind hebt of niet Haha! ) een instructrice staat daar om je te helpen en op je vragen te antwoorden. Als jij twijfelt, dan kan je het morgen beleefd vertellen dat jij er anders over denkt, en dan kan zij hierop antwoorden. Ik vraag ook altijd veel aan mijn instructrice en vertel haar ook als ik het ergens niet mee eens ben, en dan proberen we er samen een oplossing voor te zoeken Lachen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:03

Ymke, ik ben bang dat je instructrice gelijk heeft. De pols moet namelijk recht blijven, en door de anatomie van je onderarm liggen je duimen meer aan de binnenkant op het moment dat je pols recht is. Als jij je duimen bovenop legt draai je in feite je pols naar buiten.

zie het verschil tussen deze foto:
Afbeelding

en deze foto:

Afbeelding

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 17:06

neejneej.. ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt (of ik leg het niet goed uit Haha! )

De knokkels van je hand is het hoogste punt.
Dus als je een vuist zou maken en je draait je knokkels omhoog liggen je duimen naar elkaar toe... Diegene die nu bij haar lest deed voor hoe zij altijd haar handen moest houden en dat was heel anders dan op de foto's, echt het pianohandjes effect...

Maargoed, jullie vinden dat ik het wel gewoon kan zeggen/vragen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:07

Als je zo twijfelt aan de kunde van die instructrice, waarom ga je er dan in hemelsnaam bij lessen??

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:09

Ik zou eerst maar eens afwachten, ik vind het niet zo aardig om je nu al te willen "wapenen" terwijl je je eerste les nog moet krijgen en nog geen idee hebt wat ze je gaat vertellen.
Ik zou deze les maar zien als een proefles. Je hebt duidelijk je twijfels, misschien kan ze die wel wegnemen, misschien niet. Ik wil onvoorwaardelijk kunnen vertrouwen op wat mijn instructrice mij vertelt, heb heus wel eens dingen moeten doen die ik op het moment wat "typisch" vond, maar achteraf heeft ze altijd gelijk gekregen!
Laatst bijgewerkt door Margreet op 18-05-04 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:10

ik snap wat je bedoelt, maar waarom ga je niet eerst een keer lessen en daarna je mening daarover geven? misschien zegt ze de eerste les er nog nix van! kijk het even aan Knipoog
enne tuurlijk mag je je mening geven, maar zep heeft wel een beetje gelijk, waarom ga je er dan lessen?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 17:12

Ik hoef er niet te lessen, ik ga eerst een proefles draaien..
Misschien is ze wel heel erg goed hoor, maar ik heb gewoon m'n vooroordelen Bloos
En daarnaast vroeg ik me af of jullie het zouden zeggen tegen een instructrice...

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:12

Boeie! Als je verder harstikke goed les krijgt dan doe je het in dat lesuur toch ff piano en verder rechtop?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 17:13

Romkabouter schreef:
Boeie! Als je verder harstikke goed les krijgt dan doe je het in dat lesuur toch ff piano en verder rechtop?


Hallo, Schijnheilig ik ben blond..dat gaat nooit goedkomen,dan rij ik met 2 verschillende handjes Tong uitsteken *LOL*

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:14

Natuurlijk niet Haha!
Gewoon als je les hebt met pianohandjes rijden, daar wordt je toch wel op gewezen. En dan zelf thuis rijden met geen piano handjes. Bij elke instructie is er wel iets dat je net even anders moet doen Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:19

Meen je dat echt heel serieus Romkabouter?
Ik vind het een redelijk belachelijk idee namelijk... Ik wil in m'n lessen juist leren hoe ik ook zelfstandig correct kan werken, mooie boel als ik het dan anders ga doen. (en mijn instructrice heeft het altijd feilloos door als ik mijn "huiswerk" niet uitvoer zoals zij het bedoeld heeft).

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:48

als ik het niet eens was met de instructrice zei ik het gewoon of vroeg waarom ze het anders wilde dan ik dacht. er is niks mis met vragen stellen, daar leer je juist van. ik zou je niet al te veel zorgen maken over 1 zo'n klein dingetje. als je de proefles niet bevalt, ga je toch gewoon een andere instructrice zoeken? veel plezier iedergeval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:50

je gaat nu af op wat een ander zegt.
Misschien reed die wel met heel overdreven door gedraaide handen en heeft de instructrice eens overdreven met hoe ze haar handen moest houden.

ik zou echt eerst de les afwachten.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 17:55

runningkawa schreef:
je gaat nu af op wat een ander zegt.
Misschien reed die wel met heel overdreven door gedraaide handen en heeft de instructrice eens overdreven met hoe ze haar handen moest houden.

ik zou echt eerst de les afwachten.


Precies!
Je weet de reden niet waarom die instructrice dat gezegd heeft.

Mijn instructrice zegt tijdens appyementen wel eens: doe maar zo min mogelijk met je been, en rijd de appyement maar op je teugels

Als iemand dit zomaar hoort zal diegene haar voor gek verklaren, maar wat is er nou aan de hand; ik heb snel de neiging veel te zijwaarts te gaan en mijn instructrice weet ook wel dat als zij zegt dat ik bijna niets met mijn benen moet doen, dat ik altijd nog voldoende been geef Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 18:59

Margreet schreef:
Meen je dat echt heel serieus Romkabouter?
Ik vind het een redelijk belachelijk idee namelijk... Ik wil in m'n lessen juist leren hoe ik ook zelfstandig correct kan werken, mooie boel als ik het dan anders ga doen. (en mijn instructrice heeft het altijd feilloos door als ik mijn "huiswerk" niet uitvoer zoals zij het bedoeld heeft).

Ja, dat meen ik serieus

Het idee is minder belachelijk dan je denkt. Het is namelijk openstaan voor een ander idee en dan kijken wat je daarmee gaat doen. Als je van tevoren als besloten hebt dat je het een belachelijk idee vindt wordt het sowieso niets Lachen

Zeker als je van meerdere mensen instructie hebt en je wilt voorkomen dat je steeds op houding gecorrigeerd wordt (die nu eenmaal wel eens verschillend kan zijn bij verschillende lesgeefmensen), maar gewoon aan de slag wilt Lachen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:04

Ik zou het ook afwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:02

Afwachten. Ik neem aan [hoop] dat ze wel een goede reden heeft dat ze die andere persoon op die manier de teugels vast laat houden.
Maar als jij al zo'n vooroordeel hebt, waar verdoe je je tijd dan aan?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:07

Inderdaad afwachten, haar verhaal aanhoren en als het je echt niet aanspreekt, kun je je twijfels tegen haar uitspreken.
Ik denk dat je niet echt met een goede basis voor je lessen begint op deze manier

Romkabouter ik denk niet dat dat een goede manier van lessen is. Waarom neem je les als je vantevoren al weet dat je het thuis toch lekker anders gaat doen Verward

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 22:00

Even voor de duidelijheid... ik heb altijd een bepaald vooroordeel over bepaalde mensen. Dit zit gewoon tussen m'n oren en heeft dus niets te maken met dit meisje... Ik weet uit ervaring dat het altijd wel meevalt achteraf.
Maar m'n vraag ging niet of jullie je mening willen geven over wat ik ervan vind, maar of jullie zoiets zouden zeggen de 1e keer dat je lest..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:17

Ja, als ze hier tegen mij over zou beginnen, en ik ben het er niet mee eens. Zou ik erover beginnen
Beter nu gelijk duidelijkheid en eerlijkheid tegenover elkaar, dan ermee door blijven rijden terwijl het je eigenlijk niet lekker zit.

Succes ermee!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 22:19

Als zij dat noemt, zou ik vragen wat de reden is om met pianohanden te rijden. Als zij de twee teugels als reden geeft, zou ik vragen waarom andere instructeurs dan altijd op 'duim-hoogste punt' hameren.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 22:25

okeej
Ik begin er pas over als zij erover begint tegen mij...

Bedankt Haha!