Oneerlijke leraar.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Oneerlijke leraar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 13:08

Hallo, Doei!

Vorige week had ik les natuur/scheikunde. En we moesten een tekst lezen, ik had die na 10 minuten gelezen, en dacht ik maak er alvast een samenvatting van op mijn laptop. Ik had geen internet verbinding dus kon niet gaan internetten, ik zet mijn laptop dus aan. En die meneer staat achter me, hij vraagt was ik doe.

Ik; Ik wil een samenvatting maken van deze tekst, maar met laptop kan ik het makkelijker maken en zit geen dubbel werk in.
Leraar; Flikker maar op.
Ik; Pardon?
Leraar; Ja flikker maar op, om 16.00 wil ik je spreken.
Ik; Sorry, maar ik ben pas om 17.00 uit, dan kom ik na de les wel.
Leraar; Flikker nou maar op! * helemaal over de zeik *

Nou, ik sta van 16.55 tot 17.15 op hem te wachten, hem gezocht. Bleek dat hij naar huis was, dus ik stond er voor niks en kon me niet melden.

Vandaag had ik weer les, ik sta 5 minuten van te voren in zijn lokaal, met een witte jas en boek op tafel. Laptop lag in mijn kluisje, en hij flipt helemaal door. Ik kon weer opflikkeren, omdat ik er niet was vorige week toen ik me moest melden, ja dáág! Ik zei zo; Nou meneer, ik was er om 17.00 en heb 20 minuten staan wachten, en u was naar huis. Daar kan ik ook niks aan doen.

Nou, ik was nog een 1 minuut in de les, of ik kon alweer gaan.

Ben ik nou zo'n lastige leerling, of is die leraar nou zo onredelijk?

Groetjes Iris.

Megamutsj

Re: Oneerlijke leraar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:12

Ik vind dat je leraar wel erg vreemd reageerd.. eerst kijken hoe hij de volgende keer reageerd als je de les in loopt, en als hij nog zo is even praten met hem of met je mentor?

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 13:14

Ik moet straks weer me om 17.00 melden, maar ik loop zo nog wel even binnen na de les, maarja. Ik vind natuur/scheikunde juist een leuk vak, jammer dan met zo'n leraar.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:10

Amai, wat een leerkracht zeg!! dan mocht ik niet klagen vroeger met mijn leraar!
Succes zou ik zo zeggen voor straks!!!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:13

LZP -> STW

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:13

Volgende keer eerst vragen of je jouw laptop mag aanzetten om aan die samenvatting te beginnen? Ben geen leraar, maar kan mij zo voorstellen dat ik het ook niet op prijs zou stellen als er ineens laptops op tafel staan zonder te vragen. Zijn ook zat mensen die dan leuk spelletjes gaan doen.

Vind de leraar overigens wel erg grof in taalgebruik. Excuus zou daarvoor wel op zijn plaats zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:14

erg apart hij op welke school zit je ? (ik woon in de buurt dus ben erg benieuwd) maar ik zou gewoon als hij nog 1 keer niet fatsoenlijk nederlands praat dus alssie tegen je begint te schelden gewoon de klas uit lopen en naar je jaarleider/mentor gaan

arans

Zo Bloos! Ik zou toch even naar je mentor gaan om dit te bespreken als je leraar zo door gaat Lachen

Anoniem

ghh, had ik net op dat andere verhaal gereageerd.. Ik weet niet of er verder nog iets voorgevallen is, dat dit gedrag zou kunnen verklaren...

Maar ik zou wel naar je (con)rector gaan, ik had ook zoiets, en ben toen naar de rector (volgens mij..) gegaan... Heeft wel goed geholpen,

leraar bleek ook wel vaker van die buien te hebben Huilen van het lachen

Dunno

Hmm, misschien eens een gesprek met je mentor idd aan gaan en uitleggen, hoe wat en wanneer deze leraar flipt op welke mometen enz Knipoog
zo hebben wij het ook kunnen oplossen, maar we kregen daarna 'n andere leraar die 10x erger was dan de 1e Nagelbijten / Gniffelen maar ben blij dat we 'm weer terug hebben (die 1e leraar)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:16

Als lerares in opleiding zou ik zeggen: Stap meteen naar de teamleider/mentor, want ook als je dit uitgelokt zou hebben is het taalgebruik van de leraar niet op zijn plaats!

Er zal niet alleen een gesprek tussen jullie moeten plaats vinden maar ook de leraar moet hier op aangesproken worden door iemand van bovenaf, want dit kan echt niet!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:20

Begrijp niet dat je uberhaupt blijft wachten.. Iemand die zonder reden geen respect voor mij heeft kan zelf ook in de stront zakken.. Nagelbijten / Gniffelen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:49

ben ik het helemaal mee eens Redrumfox, zou persoonlijk naar je afdelingsleider/teamleider oid stappen om dit te overleggen, want dit kan niet.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:14

Als dit echt gebeurt is zou ik metten naar mentor\vertouwenspersoon ois gaan. Wat een hufter zeg. Boos!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:17

Gosh! Wat een asociale eikel die leraar... Ik kan me niet voorstellen dat hij je om die reden, met die woorden de klas uitstuurt.
Benieuwd wat hij vandaag nog te zeggen had.

Als het vaker voor zou komen zou ik idd ook naar een mentor of dergelijke stappen! Dit hoeft hij niet te doen.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 18:38

Nou, wie staat er netjes om 17.00 bij zijn lokaal. Weer een half uur zoeken ... zit hij tot half 7 in vergadering, sorry maar daar ga ik écht niet op zitten wachten, dan ben ik pas om 9 uur 'avonds thuis.

@ Nini_roosje;

Ik zit op de helicon in Helmond, dierenverzorging niveau 3.
Ik ga morgen naar mijn mentor, en kijken wat zei ervan zegt, maar dit vind ik niet bepaald leuk.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:42

Sjeetje hee, wat een raar gedraag van die leraar!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 18:53

Redrumfox schreef:
Begrijp niet dat je uberhaupt blijft wachten.. Iemand die zonder reden geen respect voor mij heeft kan zelf ook in de stront zakken.. Nagelbijten / Gniffelen

in mijn geval ook,
maar ik zou het toch doen..

kunnen ze niet dalijk alsnog de schuld bij jou gaan neerleggen, en vervolgens die vent negeren Sigaar

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 19:04

Direct naar de mentor, dit kan niet. Nakomen is één, maar je twee keer gewoon laten staan, plus dat taalgebruik en dat alles ook nog eens om een misverstand? Nee, dat kan écht niet. Maak ook direct melding van deze twee keer nakomen op niks af!