jamaica kloot met aansingelen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

jamaica kloot met aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 20:10

zadel opleggen is geen probleem, deken vast maken, geen probleem Singel onder de buik doorhalen ook geen probleem.
Maar zodra ik de singel vast wil maken (zowel met longeersingel als met zadel) breekt de hel los.
Ze probeert me te bijten (maar bijt meestal zichzelf in haar borst) gaat draaien, oren in de nek, achteruit lopen, met de voorbenen slaan, noem maar op.

Ik doe echt rustig, gaatje voor gaatje. Ik zet de singel eerst op zijn aller lost vast, dan even praten, gaatje strakker, weer even praten, en zo net zo lang tot ie vast zit, maar ze breekt bij wijze van spreke de tent af....

Ze heeft geen plekjes of wondjes of iets onder de singel, verder kan ik met mijn handen of met een borstel ook zonder problemen aan de buik komen....

Help Verward

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 20:15

Tsja das de leeftijd, Tjo heeft ook zo'n periode gehad.
Probeer eens een singel met elastiek (je rijdt toch weer engels met haar?), dat werkt bij Tjo perfect.
Idd gewoon rustig aan doen en heel veel belonen.
Ligt je zadel wel goed, dat dat niet klemt met het aansingelen op dr ruggegraatje? Ze heeft natuurlijk nog niet zo veel spieren zitten op dr rug.
Succes, Viv

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 20:29

Bij Iwan, die dat ook een tijdje deed, heeft het geholpen om
telkens duidelijk te maken dat hij dat niet mag (tikje, boze woorden, etc).
Toen hij het liet, zijn we gaan belonen (goed zo, braaf, aaitje) en nou doet hij het niet meer.

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 21:32

Je moet ook eens controleren of zijn zadel wel goed ligt he!!!
Als je dat nog nie gedaan hebt..

gr hiske

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 22:56

Razinda is ook lastig met opzadelen maar ook met dekens op doen. Een deken opdoen vindt ze eng maar met opzadelen is ze gewoon lastig. Vooral dus met aansingelen. Nou bijt ze me niet en ze trapt ook niet, maar ze gaat steeds lopen wiebelen en heel hard schrapen uit protest. Ik neem aan dat het vanzelf over gaat. Ze mag niet schrapen, dan krijgt ze een schreeuw of een tikje.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:37

Yep, heb ik ook ervaring mee Haha! Welliswaar reageerde ze niet zo heftig als Jamaica, maar wilde d'r achterpoot nog wel eens optillen of naar me gaan bijten. Doordat ze wilde gaan bijten zette ik d'r altijd kort vast. Dat ging dus niet meer. Dan maar schoppen he... Dus dan gaf ik haar een tikje op d'r buik en sprak er eens flink toe dat ze dat niet mocht doen *LOL* Ja ja.... Nu pak ik het anders aan en dat werkt wel. Ik gooi het halstertouw of de teugels (net wat ze om heeft) heel nonchalant ergens overheen. Dan gooi ik het zadel erop en doe de singel vast, maar ik trek niet aan!! De singel zit heel losjes. Ik loop dan weg om effe wat te pakken ofzo (of effe naar de wc Haha! ) en dan kom ik terug en dan singel ik pas aan. Nooit niks geen probleem meer... Hoe het komt dat het nu wel werkt weet ik niet, maar dat interesseert me niet *LOL* Zolang het maar werkt...
Je zal het eens kunnen proberen. Misschien is het net als zwemmen in koud water.... Effe doorkomen Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 09:57

Die van mij doet het ook, het sluipt erin moet ik eerlijk zeggen. Gaat schrapen met voorbeen, zet neus tegen pijp aan ( Verward ) en komt daarna sjaggo met neus naar mij toe. Tijdens aansingelen wil ik dat niet hebben, zeg een keer dreigend 'uh', als ie heel vervelend wordt en buik opblaast krijgt hij bescheiden knietje en als ie teveel dreigt met neus een tik op z'n neus. Maar blijf wel heel rustig en doe eigenlijk alsof het normaalste zaak van de wereld is + singel na 10 min stappen pas echt aan. Het sjaggo gedeelte zal er wel bij horen en dat vind ik ook niet erg, als hij mij maar met rust laat! Haha!